Jorvi/Naistenklinikka

Olen synnyttänyt Jorvissa kaksi kertaa ja se on mielestäni hyvin rauhallinen ja kodinomainen sairaala.
Perhehuoneita on runsaasti suhteessa synnyttäjiin eli lähes jokainen perhehuoneen haluava saa huoneen.
Kätilöt ovat olleet oikein mukavia ja positiivisia, apua ja ohjeita on annettu määrätietoisesti, mutta lempeästi. Ovat kannustaneet kokeilemaaan ja harjoittelemaan itsenäisesti...
Kummaltakin synnytyskerralta on jäänyt ihan hyvä fiilis. :)

Itse olen joka kerta synnyttänyt NKL:lla ja menen tälläkin kertaa (viidettä odotan).Syynä että lastenklinikka ihan vieressä,eli vauva saa heti parhaan mahdollisen hoidon jos jokin hällä on hätänä,enkä itsekkään ole hänestä kaukana kun tunneleita pitkin pääsee vauvan luo nopeasti.

Olen synnyttänyt Jorvissa kaksi kertaa ja tämä kolmaskin syntyy Jorvissa. Pahaa sanottavaa ei ole, päinvastoin antaisin ISON puskan ruusuja koko henkilökunnalle! :heart:
Rauhallinen paikka, sydämelliset kätilöt/hoitajat, eivät tuputtaneet apuaan liikaa (jolla tarkoitan, että rauhassa katselivat ensin äidin ja vauvan vuorovaikutusta ja auttoivat/neuvoivat sitten tarpeen tullessa imetyksessä, vaipan vaihdossa yms).

Synnytin jorvissa. Aivan lostava henkilökunta sekä synnytyssalissa että osastolla. Synnytys ei mennyt nappiin ja päädyin kiireelliseen sektioon nukutuksessa ja mielestäni leikkaussalissa ja heräämössäkin henkilökunta, jota ehdin siinä tokkurassa tapaamaan, oli aivan mahtavaa.
Hyvät muistot jäi (kaikesta huolimatta) ja sinne aion palata jos vielä joskus synnyttämään päädyn HUSin alueella.

ilman muuta menisin Jorviin!
Esikoiseni syntyi kiiresektiolla rv 31 nkl:lla, ja joutui samantien teholle. Tuntui ettei hoitajilla/kätilöillä ollut sekuntiakaan aikaa, pakollinen hoito kyllä tehtiin muttei todellakaan muuta. Kohtelu oli aika tylyä, vaikka tilanne oli vaikea.
Toisen lapseni synnytin myös kiiresektiolla, mutta Jorvissa koska viikkoja oli jo 37. Aivan eri planeetalta oli kaikki toiminta kuin nkl:lla. Paljon rauhallisempaa ja henkilökunnalla enemmän aikaa, vaikka olikin kiire...

Kiitos vastauksista! :flower:
Olen kuullut että Jorvissa odotetaan turhankin pitkään että synnytys käynnistyy itsestään. Niillä on jokin erillinen osastokin sitä varten? Se on nyt ainut negatiivinen minkä olen kuullut Jorvista.
Ja NKLsta olen just kuullut että se voi olla aika laitosmainen.
Noh, pääasiahan on saada nuo pikkaset maailmaan, ja sehän käy missä vaan. Oli kiva saada teidän kommentteja. Luulenpa että kallistutaan Jorviin...

Alkuperäinen kirjoittaja Rudebox:
Kiitos vastauksista! :flower:
Olen kuullut että Jorvissa odotetaan turhankin pitkään että synnytys käynnistyy itsestään. Niillä on jokin erillinen osastokin sitä varten? Se on nyt ainut negatiivinen minkä olen kuullut Jorvista.
Ja NKLsta olen just kuullut että se voi olla aika laitosmainen.
Noh, pääasiahan on saada nuo pikkaset maailmaan, ja sehän käy missä vaan. Oli kiva saada teidän kommentteja. Luulenpa että kallistutaan Jorviin...

Mä en ole ikinä kuullut mistään tommosesta. Toki, jos äidillä ja vauvalla ei hätää, niin aina parempi, jos synnytys käynnistyy itsestään, vaikka sitä sitten pikkusen saisikin odotella. Ainahan se ihan luonnollinen synnytys parempi on, kuin käynnistäminen.
Mulla meni kuopus melkein kaksi viikkoa yli (syntyi 41+6) ja silloin kävin maanantaina yliaikaiskontrollissa, jossa saatiin hyvät supistukset aikaan ja pääsin kotiin odottamaan synnytyksen alkamista. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, niin menin uudelleen keskiviikkona yliaikaiskontrolliin, jolloin huomattiin valkuaista pissassa (verenpainekin kohonnut) ja pistivät heti käynnistykseen synnytyssaliin.

Yhteistyössä