Jorvi,naikkari vai kättäri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vain"

Vieras
Itse olin naistenklinikalla ja perhe huone oli aivan ihana mutta mä sain odottaa 5pitkää kivuliasta päivää kunnes suostu käynnistää ja sillon oli jo lapsivesi vihreetä (olin niin nuori) ettei hälunnu käynnistää ja mä oksensin koko ajan lattialle kun suppareita oli 3min välein se 5päivää

nyt olis sitten mietittävä haluanko mennä naikkarille vai kokeilenko jorvia tai kättäriä?

olisko nmahdollista että ne jotka jaksaa laittaa plussat ja miinukset jostain kolmesta tai kaikistä synnäreistä niin voisin ehkä vähän saada osviittaa?:)

kiitos jo etukäteen <3

Molemmat on jorvissa syntyneet, ja kyllä sinne jatkossakin suunnistan. Hirveesti kuulin huonoja kokemuksia jorvista etukäteen. Mutta yleensä ne huonot tuleekin esille enemmän kuin hyvät puolet.
Vaikka olin nuori (esikoisen saadessani 18v), ei kohdeltu mitenkään huonommin. Tästäkin kuulin "kauhutarinoita".
Henkilökunta oli oikein ystävällistä, asiat sujui paremmin kuin hyvin.

Mulla kaksi kokemusta Naikkarista. Hyvää se, että kaikki tarvittava on lähellä. Eka kerta oli huono kokemus (olin menossa kättärille, mutta siellä oli sulku) ilta oli kiireinen ja ensisynnyttäjänä jäin kaksin harjoittelijakätilön kanssa. Tuntui ettei minua kuunneltu. Toka kerta rauhallisempi, hyvä ja kuunteleva kätilö, joka osasi myös ehdottaa asioita. Tietysti uskalsin myös itse sanoa asioita enemmän. Toinen kerta tavallaan "korjasi" ekan kurjan synnytyksen muistoja. Molemmilla kerroilla epiduraalin kanssa on ollut ongelmia - nuoria ja kokemattomia laittajia ja pieniä virheitä sattui. Tokalla kerralla epiduraali onnistui vasta kun joutuivat (muidenkin synnyttäjien vuoksi) hälyyttämään kokeneen vanhemman lääkärin paikalle. Osastoista en pitä - ekalla kerralla perhehuoneessa, tokassa osastolla ja niistä tulee kyllä ihan "vauvatehdas" olo. Mutta se on varmasti sama vähän jokapaikassa pk -seudulla nykyään.

no naistenklinikka siinä mielessä,että jos vauvalla ei ole syntyessään kaikki kunnossa on apu lähellä(lastenklinikka).Ikuisesti olen kiitollinen lastenklinikan osasto K7henkilökuntaa vauvani hyvästä hoidosta.

Ehdottomasti jorvi. Mukava ja ystävällinen henkilökunta, saa ohjeistusta, tukea, neuvoja jnejne. Itse olin puoli vuotta sitten, kun oma lapseni joutui lastenosastolle, ja viihtyi siellä viikon. Hoitajat tukivat ja olivat ymmärtäväsiä. Plus jorvissa saa todnäk aina perhehuoneen jos tahtoo

Mä oon synnyttäny sekä naikkarilla, että Jorvissa. Ja Jorvia suosittelisin, ihana kätilö ja osastollakin mahtava henkilökunta. Ohjeistusta ja tukea sain mitä naikkarilla taas en vaikka sillon kyseessä oli esikoinen.

Naikkarilla oli kamala kätilö, vauva oli ensimmäiset päivät tarkkailussa eikä kovin mukava henkilökunta ollut, vauvasta kun kyselin niin pikaisesti tylysti vastasi jotain. Osastolla oli ihan ok hoitajia.

Tosin taitaa olla niin, että omalle kohdalle voi sattua vaikka minkälainen henkilökunta, joko mukava tai sitten kauhea synnäristä riippumatta.

Itselläni kokemusta kättäristä ja naistenklinikasta. Kättäri oli aivan kauhea, minua ei kuunneltu ollenkaan ja hoitajat hössöttivät.
Naistenklinikka oli taas aivan ihana, kätilö oli ihana ja hoitajat osastolla todella avuliaita, vaikka vuodin verta jälkivuodoltani niin että lattiat lainehti. Sinne menen uudestaan tämän kolmannenkin kanssa.

Yhteistyössä