Jopas oli tauti. Kellään ollut vastaavaa? Pelkkä kurkkukipu, pahempi kuin angiina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikähän

Vieras
angiina ollut monesti ja nyt oli kurkku vielä kipeämpi, ihan tuskaa. Alkoi niin, että ääni meni käheäksi, lopulta ääni oli melkein kokonaan poissa.

Kurkku ihan valkoisen peitteen peitossa ja aivan kuin jotain rakkulan tapaisiakin olis ollut. Nielemään ei kunnolla pystynyt, öisin pisteli kurkkua niin, että silmät alkoi vuotamaan. Kurkku oli ihan tulessa. Kuumetta 38, mutta vain yhtenä päivänä, sinä päivänä kun kipu muuttui kamalaksi.

Ei nuhaa, ei yskää, streptokokki negatiivinen

Kaikkinensa kesti viikon, pikkuhiljaa peitteet lähti pois ja kipukin lieveni ja lopulta lähti kokonaan pois. Todella kovaa kipua oli 3 päivää, panacodia vetelin

Mulla oli muuten sama syksyllä, mutta ilman peitteitä. Olin ihan varma että kuolen siihen kipuun, puhe meni ihan puuroksi ja kurkku oli niin arka että hyvä kun sai särkylääkkeet alas. Nielupaiseen googletin aika monta kertaa ja kävin lääkärissä kahdesti - kukaan ei tiennyt mistä oli kyse, ja sitten se vain parani itsestään. Ehdottomasti pahin kipu ever, ja olen kuitenkin synnyttänyt ilman kivunlievitystä jo kahdesti :D

Samat fiilikset, mulla alkoi pienillä valkoisilla pisteillä ja seuraavana päivänä olikin sitten ihan valkoisena. Olin ihan varma, että angiina on, mutta eipäs ollutkaan streptokokkia. Viruksen aiheuttama nielutulehdus

Kummallista, kun ei mitään muuta flunssan oiretta ollut. Netissäkin monessa paikassa, että yleensä silloin on bakteerin aiheuttama jos ei ole muuta oiretta ja silloin viruksen jos on samalla muuta flunssan oiretta.

[QUOTE="a p";30752888]Samat fiilikset, mulla alkoi pienillä valkoisilla pisteillä ja seuraavana päivänä olikin sitten ihan valkoisena. Olin ihan varma, että angiina on, mutta eipäs ollutkaan streptokokkia. Viruksen aiheuttama nielutulehdus

Kummallista, kun ei mitään muuta flunssan oiretta ollut. Netissäkin monessa paikassa, että yleensä silloin on bakteerin aiheuttama jos ei ole muuta oiretta ja silloin viruksen jos on samalla muuta flunssan oiretta.[/QUOTE]

Mulla käväs kuume yhtenä päivänä, muuten ei mitään oireita. Paitsi se järkyttävä kipu :-O

[QUOTE="Jenis";30752896]Mulla käväs kuume yhtenä päivänä, muuten ei mitään oireita. Paitsi se järkyttävä kipu :-O[/QUOTE]

Kuulostaa kyllä aivan samalta mikä mulla.

Yleensä kai nuo viruksen aiheuttamat johtuvat flunssasta. Ei ole kyllä ikinä ollut mitään vastaavaa

Yhteistyössä