Jopa Helsingin Sanomat moittii Helsingin Espan epädemokraattista vihreää siirtymää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Eikä siinä mitään, Espa sopii kävelyalueeksi paljon paremmin kuin esimerkiksi Aleksi. Jos autoille löydetään muut reitit, kaistat voi varata vaikka palmuille. Kysymys on toimintatavasta. Näin toteutettuna kesä-Espasta ei tullut helsinkiläisten yhteistä iloa vaan symboli ylimieliselle päätöksenteolle, joka usuttaa kaupunkilaiset toistensa kurkkuun."

Eikö tosiaan voisi tehdä Esplanadista kävelyalueen ja palauttaa Aleksanterinkatu autoliikenteelle? Spårakiskotkin voisi siirtää kulkemaan espalla.

Espalla on mahtunut oikein hyvin kävelemään, ottamaan piknikin siinä nurtsilla ja fillaroimaan. Ja siis oikein hyvin, ei minkäänlaista estettä. Vappunakin, joka on espan ”sesonki”. Eli tuolla nyt tehdyllä historiallisen mukulakivitien asfaltoinnilla ei ole ainuttakaan järkiperustaa ja sen tietävät vallan hyvin myös vihreät kaupunkipäättäjät. Tämä oli ainoastaan sitä samaa poliittista hulluutta tehdä autoilusta taas asteen verran hankalampaa. Toki sekin on tässä kohdin outo logiikka, koska ei espa ole mitenkään autoilijoiden suosima reittivalinta, tai ruuhkainen katu muutenkaan. Mutta ei näissä vihreiden toilailuissa ikinä järkeä ole ollutkaan.

No mutta, eipä vaikuta omaan elämääni. Mä käyn stadissa nykyisin enää vain juhlimassa. Kaiken muun olen hoitanut autoillen täällä vähän kauempana :)

Joo, Espasta on jo aiemmin ollut 80% muiden kuin autoilijoiden käytössä ja nyt lukema on 90%. Tavoitteena on varmaankin 100%.
Espalla on mahtunut oikein hyvin kävelemään, ottamaan piknikin siinä nurtsilla ja fillaroimaan. Ja siis oikein hyvin, ei minkäänlaista estettä. Vappunakin, joka on espan ”sesonki”. Eli tuolla nyt tehdyllä historiallisen mukulakivitien asfaltoinnilla ei ole ainuttakaan järkiperustaa ja sen tietävät vallan hyvin myös vihreät kaupunkipäättäjät. Tämä oli ainoastaan sitä samaa poliittista hulluutta tehdä autoilusta taas asteen verran hankalampaa. Toki sekin on tässä kohdin outo logiikka, koska ei espa ole mitenkään autoilijoiden suosima reittivalinta, tai ruuhkainen katu muutenkaan. Mutta ei näissä vihreiden toilailuissa ikinä järkeä ole ollutkaan.

No mutta, eipä vaikuta omaan elämääni. Mä käyn stadissa nykyisin enää vain juhlimassa. Kaiken muun olen hoitanut autoillen täällä vähän kauempana

Yhteistyössä