Joose sai pikkuveljen, nimivinkkejä? :)

  • Viestiketjun aloittaja onnellinen äiti
  • Ensimmäinen viesti
keino
se päivä jolloin poika synttyi sen päivän nimipäivä sankarin nimi laske ne kirjaimet ja siittä laske niin monta päivää kun nimessä on ollut. esim jos lapsi syntyi torstaina ja nimipäivä kalenterissa on nimet kalle, pekka. joni .. Niin otat sen ensimmäisen eli kalle ja kallessa on viisi kirjainta niin torstaista viis päivää eteen päin eli otat tiistain kalenterista nimen
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
Anna vaan pojalle ihan "oma" nimi eikä isoveljen mukaan. :)
Mä myös ihmettelen kun nimien pitää rimmata...Nimet annetaan sen mukaan kuinka ne sointuu yhteen!
????
Lapselle oma nimi ja sellanen mikä sopii tälle lapselle.
:attn:
ja eikö ne rimmaavat nimet sitten voi muka sopia ? jonkun mielestä kun just ne sopii ja siksi ne otetaan.
mikä ihme on et aina ja kaikesta pitää vänkätä ja ihmetellä. tee sinä pesueesees terttu ja julian, mutta älä ihmettele jos naapurissa on veeti ja leevi.
piste
 
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
Anna vaan pojalle ihan "oma" nimi eikä isoveljen mukaan. :)
Mä myös ihmettelen kun nimien pitää rimmata...Nimet annetaan sen mukaan kuinka ne sointuu yhteen!
????
Lapselle oma nimi ja sellanen mikä sopii tälle lapselle.
:attn:
Kyllä se luo sisaruksille yhteenkuuluvuuden tunnetta, että on sointuvat nimet. Sointuvuus ei tosin tarkoita sitä, että pitäisi alkaa samalla kirjaimella tai muuten olla joku juju, mutta kuulostaa se nyt hölmöltä, jos toisen lapsen nimi on Ulla ja toisen Jessiina-Alexandra. Teini-iän kriiseissä Ulla voi alkaa pohtia, että rakastivatko vanhemmat häntä vähemmän, kuin hän sai tavallisemman nimen ja näin päin pois. Mutta mun mielestä nimet voi hyvin olla esim. Ulla ja Minna tai Jessiina-Alexandra ja Elisabeth, ilman, että siinä olisi mitään outoa. Ja mielipiteitähän on juurikin niin monta kuin ihmisiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja WompaTiger:
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
Anna vaan pojalle ihan "oma" nimi eikä isoveljen mukaan. :)
Mä myös ihmettelen kun nimien pitää rimmata...Nimet annetaan sen mukaan kuinka ne sointuu yhteen!
????
Lapselle oma nimi ja sellanen mikä sopii tälle lapselle.
:attn:
Kyllä se luo sisaruksille yhteenkuuluvuuden tunnetta, että on sointuvat nimet. Sointuvuus ei tosin tarkoita sitä, että pitäisi alkaa samalla kirjaimella tai muuten olla joku juju, mutta kuulostaa se nyt hölmöltä, jos toisen lapsen nimi on Ulla ja toisen Jessiina-Alexandra. Teini-iän kriiseissä Ulla voi alkaa pohtia, että rakastivatko vanhemmat häntä vähemmän, kuin hän sai tavallisemman nimen ja näin päin pois. Mutta mun mielestä nimet voi hyvin olla esim. Ulla ja Minna tai Jessiina-Alexandra ja Elisabeth, ilman, että siinä olisi mitään outoa. Ja mielipiteitähän on juurikin niin monta kuin ihmisiä.
Kyllä mulla ja siskolla oli yhteenkuuluvaisuuden tunne todella vahva vaikka nimet olivat todella erilaiset.
Miten se jos nimet on Tiku ja Taku voi luoda yhteenkuuluvaisuuden tunnetta, musta se lähinnä niputtaa samanlaisiks.
Jokaisella on oma persoonansa.

Esim poika joka on vilkas ja vilkkusilmäinen voisi olla Vili ja hänen sisko taas rauhallinen ja tyyni.
Tyyne vaikka.
Vili ja Tyyne.
Vois hyvin olla sisarukset vaikkei olekaan Niki ja Nelly.
 
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Alkuperäinen kirjoittaja WompaTiger:
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
Anna vaan pojalle ihan "oma" nimi eikä isoveljen mukaan. :)
Mä myös ihmettelen kun nimien pitää rimmata...Nimet annetaan sen mukaan kuinka ne sointuu yhteen!
????
Lapselle oma nimi ja sellanen mikä sopii tälle lapselle.
:attn:
Kyllä se luo sisaruksille yhteenkuuluvuuden tunnetta, että on sointuvat nimet. Sointuvuus ei tosin tarkoita sitä, että pitäisi alkaa samalla kirjaimella tai muuten olla joku juju, mutta kuulostaa se nyt hölmöltä, jos toisen lapsen nimi on Ulla ja toisen Jessiina-Alexandra. Teini-iän kriiseissä Ulla voi alkaa pohtia, että rakastivatko vanhemmat häntä vähemmän, kuin hän sai tavallisemman nimen ja näin päin pois. Mutta mun mielestä nimet voi hyvin olla esim. Ulla ja Minna tai Jessiina-Alexandra ja Elisabeth, ilman, että siinä olisi mitään outoa. Ja mielipiteitähän on juurikin niin monta kuin ihmisiä.
Kyllä mulla ja siskolla oli yhteenkuuluvaisuuden tunne todella vahva vaikka nimet olivat todella erilaiset.
Miten se jos nimet on Tiku ja Taku voi luoda yhteenkuuluvaisuuden tunnetta, musta se lähinnä niputtaa samanlaisiks.
Jokaisella on oma persoonansa.

Esim poika joka on vilkas ja vilkkusilmäinen voisi olla Vili ja hänen sisko taas rauhallinen ja tyyni.
Tyyne vaikka.
Vili ja Tyyne.
Vois hyvin olla sisarukset vaikkei olekaan Niki ja Nelly.
Mutta mun mielestä Vili ja Tyyne sointuukin yhteen. William-Jaacob ja Tyyne kuulostaisi oudolta, mutta Vili ja Tyyne hauskalta, molemmat ns. tarkoittaa jotain ja ovat luonnetta kuvaavia nimiä.
 

Yhteistyössä