Jonkun lasta haukuttiin tänään pph:n toimesta puistossa..

Lapsi parka :'(

Tosiaan, jos on jotain sanottavaa lapsesta, niin sitten otetaan lapsen vanhempien kanssa se puheeksi. Aivan ala-arvoista käytöstä hoitajilta! Ei voi ymmärtää.

Ja todellakin 3-vuotias ymmärtää jo paljon ja muistaa myös.
 
"äiti"
"Kamalaa lapsen puolesta. Hoitaja teki väärin. Mutta ei lapsen vanhempiakaan voi päästä silitellä."

Se oli varmaan tuo "mutta" sana, joka teki sellaisen olon, että sinä puolustat hoitajia. Aivan sama kuka tai mikä on syyllinen lapsen lihavuuteen, niin lapsen hoitaja tai opettaja ei koskaan saisi haukkua lapsen ulkonäköä ja kömpelyyttä.

Aivan varmaan vanhemmat tietävät että lapsi on lihava ja siitä keskustellaan taatusti neuvolassa. Kunpa vaan älläisivät kuinka paljon vahinkoa tekevät lapselleen:/
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26606236:
käsitykseni pph:sta vain vahvistuu. voi pientä lapsi raukkaa
Mäkin kuulin kun eräs äiti haukkui lastaan huoraksi. Ja toinen heitti lastaan korvista kun ei totellut. Kyllä se vahvisti mun käsityksiä äideistä, voi lapsraukat.
 
justiinsa
Mutta silti, en minäkään ymmärrä jos syylinen on tässä pelkkä hoitaja. Vanhemmat vielä suuremmassa määrin.
Hoitaja haukkuu ikävästi lihavaa lasta. Kuka sitten on syyllinen haukkumiseen, jos ei se hoitaja? Vanhemmat ovat syyllisiä lapsensa lihavuuteen, mutta eivät siihen, että heidän lastaan kohdellaan epäasiallisesti ja epäammattimaisesti.

Jos hoitaja olisi ajatellut auttavansa asiaa jotenkin, hän olisi puhunut siitä vanhempien kanssa ja kertonut vaikka juuri tuosta, että lapsi ei pääse telineeseen.
 
On täysin väärin arvostella lapsia, sitä ei voi puolustella. Mun vanhinta ( nyt jo 17 ) sanottiin vaikka miksi vasta 2 vuotiaana, myös sidottiin tuoliin kiinni. Ihankuin joku elämäänsä väsynyt kusipää-hoitaja vois määritellä mitä toisten lapsista kasvaa.
 
lto
Ei todellakaan ole provo. Itsekkin lasten kanssa työskennelleenä järkytyin tapauksesta, miten tollasta voi ees olla!! Siellä puistossa käy useampi hoitaja lasten kanssa ja voin vaan kuvitella jos ne arvostelee lapsia siellä, miten ne lapsetkin alkaa haukkua ja kiusata toisiaan.. Aattelin ohjaajalle kertoakkin vielä tällä viikolla, kun vien sille omia hoitolappuja. Aion samalla reissulla sanoa, että teksi vaikka yleisen monistepinkan asiasta joka jaetaan kaikille. Oma lapsi menossa syksyllä Pph:lle, onneksi ei tuolle alueelle, jospa se ois vaan tämä yksi mätä rinki kaupungissa...
Soita perhepäivähoidonohjaajalle! Aivan törkeää eikä lapsen tarvi tuollaisesta kärsiä. Eikä muidenkaan, koska tuskin tämä oli ainoa törkeys.

T. Päiväkodin johtaja
 
:(
Tosi surullista :( Mulle sattui vähän vastaava kun olimme lasten kanssa lähikaupungissa katsomassa lasten teatteria yhtä aikaa paikallisten perhepäivähoitjien kanssa. Näin erään tutun tytön ja tervehdin häntä ja kysyin mitä tykkäsi esityksestä. Hänen hoitajan tokaisi mulle et tää tyttö on tällainen iso ja lihava tapaus hankala pukea yms..etiäpäin lähti tämä juttu toivottavasti hoitaja on saanut kunnon ripityksen.
 
"ypph"
KIITOS KUN YLEISTÄT minun ammattiani täälä palstalla!
Mikäs siinä on kun perhepäivähoitajia saa todellakin mollata mutta jos olis joku muu ammatti niin eipä onnistuisi.

Minuun sattui tuon hoitajan puhe . Todella epäammattimaista. Mutta todella ajattelematonta sinulla huudella nimimerkin takaa tälläisiä yleistyksiä sillä tuo tekee hallaa minunkin työskentelylleni.
Olen tehnyt ison työn jotta vanhemmat voivat minuun luottaa sillä yleinen asennne on , että pph on paska ja laiska ihminen jolla ei moraalia tai selkärankaa.
Olen suorittanut tovi sitten ammattitutkinnon ja edeleen opiskelen lisää mutta eniten minulla on perheille annettavana ihan omana itsenäni. Olen lasten kanssa aidosti läsnä ja he ovat minulle todella arvokkaita. Heitä arvostetaan luonani ja he saavat kokea turvaa ja rakkautta.

Toivon , että ennen kuin menet / tulet palstalle huuteleen minun ammattikuntani käytöstä, selvität hoitajan ohjaajalle tilanteen!
On todella tärkeää , että hoitaja saa apua ja jopa koko alueen perhepäivähoitajat saavat apua ja ammattitaidon nostattamiseen tarvittavaa koulutusta . Joskus ihminen ei uskalla vaihtaa alaa vaikka olisi todella väsynyt omaan tyhönsä. Silloin saatetaan tarvita ulkopuoliselta herätystä.

Ei minulla muuta...
 
Sääliksi käy pientä sekä ylipainon että idiootti hoitajan takia...

En ymmärrä miksi ihmiset haluavat lapsensa pph:lle kun sinne on näemmä pesiytynyt nämä kaikki kusipäät? Tietysti on myös hyviä hoitajia, mutta koskaan ei voi tietää minkä idiootin käsiin lapsi joutuu...

Me asuttiin aiemmin paikassa jossa asui lähellä 2 pph:ta. Meitä lähelläoli leikkipuisto jossa on vieressä iso kallio. Perhepäivähoitajien muksut juoksentelivat aina sielä korkealla kalliolla keskenään kun pph:t juorusivat keskenään. Yhtenä päivänä isompi lapsi oli laskemassa n. 1 vuotiaan päälle liukumäessä, olin vieressä ja sain juuri napattua pienen sivuun, pph karjuu puiston toiselta reunalta että "anna sen muksun olla siinä, kyllä se oppii väistämään, kun muutaman kerran sattuu"...
Nyt asutaan paikassa jossa lähellä asuu yksi pph, joka ei ulkoile lasten kanssa muutakuin istuttaa ne rattaisiin ja kävelee taloa ympäri n.1h/päivä. Lapset eivät saa nousta rattaista pois tai muutenkaan leikkiä...
 
10
Onneksi tuo haukkuminen tapahtui puistossa, missä oli muitakin ihmisiä. Näin asioihin voidaan puuttua. Jos noin olisi käynyt vaikka päiväkodissa, niin asia olisi vain vaiettu.
 
"kimpsu"
Kyllä täällä haukutaan yhtä lailla myös lastenhoitajia, lastentarhanopettajia ja opettajiakin. Jotkut ihmiset vaan tuntevat syvää epäluuloa perhepäivähoitajia kohtaan, eikä sitä voikaan kieltää, että jotkut eivät sovi hoitajiksi, kun taas toiset osaavat mitä ihanimmin olla lasten kanssa. Minun oma äitini oli pitkään perhepäivähoitajana ja hän oli minusta tosi ihana lapsille. Sitten äitini alkoi opiskella ja siskoni oli vähän aikaa varsinaisella kauhuhoitajalla (uskon hänen sanaansa, koska hän oli silloin jo 6 v.). Oma poikani aloitti perhepäivähoidossa, mutta en kelpuuttanut ensimmäistä hoitajaa, jonka olisin saanut kunnan puolesta. Hän vaikutti minusta kylmäkiskoiselta ihmiseltä, enkä voinut kuvitella jättäväni 1,5-vuotiastani hänelle. Löysin jämptin mutta lämpimän oloisen yksityisen hoitajan, jolla oli 20 vuoden kokemus pph:n työstä ja hänen luokseen poikani on ainakin mennyt mielellään, joten eiköhän hän ole hyväksi pojalleni:)

Sitä minä vaan, että ihan oikeasti on hyviä ja huonoja hoitajia. Ongelma on siinä, että vanhempien voi olla vaikea tietää kumpaa sorttia oma hoitaja on. Omaa lastaan seuraamalla se todennäköisesti kuitenkin selviää.
 
"tintin"
Siis älytöntä käyttäytymistä hoitajalta !!! Voi lapsi parka. se että onko lihoamiseen syy vanhemmissa, sairaudessa tai mistä vaan lapsen kuullen ei tuollaista pidä mennä puhumaan. Ja lapsethan syö suurimman osan päivän aterioista hoidossa, joten voisi hoitajakin katsoa mitä antaa ruoaksi.
 
Silja.S
[QUOTE="johanna";26606209]No mainitsitko vanhempien vastuuta asiassa? Ensimmäinen puu on aina helppo haukkua (niin kuin tässä tapauksessa pitääkin) Se vaan ei tule loppu viimein helpottamaan lapsen elämää jatkossa yhtään mitenkään. Pääsee hoitajalta pois toivottavasti - mutta kiusaaminen tulee jatkumaan. Se on selvää.

Siksi heitin kommentin siitä että pelkkä hoitajan kuritus tässä ei tule autamaan pätkän vertaa tuota lasta. Tai no pisaran verran meressä.[/QUOTE]

Siis, mitäh? Aloituksessa oli puhe siitä, että hoitajat haukkuivat lasta ja lapselle tuli paha mieli. MIKSI olisin maininnut vanhempien vastuuta asiasta, koska aloituksessa ei alunpitäenkään ollut kyse siitä, miksi vanhemmat syöttävät lapsen lihavaksi. Aloituksessa oli kyse siitä, että perhepäivähoitajat haukkuivat lasta ja pahoittivat tämän mielen. Vanhemmat ovat vastuussa lapsen ylipainosta, mutta eivät perhepäivähoitajien kelvottomuudesta ja ammattitaidottomuudesta ja juuri tuosta perhepäivähoitajien kelvottomuudesta ja ammattitaidottomuudesta tuossa keskustelun aloituksessa oli kyse. Minä pysyin asiassa.
 
Ylipaino on sairaus siinä missä muutkin sairaudet ja ei ole hauskaa itkettää pientä lasta puistossa, jossa tulisi viihtyä, kannustaa ja ulkoilla ja miksi siellä nostaa sairautta esiin? Mulla on sairaus ja poikani on kuitenkin tällä hetkellä hyvin terve. Pojan mitat 4-vuotiaana: pituus: 97 cm. Paino: 14,2. Eli ei todellakaan ylipainoinen.
 
ei tässä aloituksessa ole hyökätty koko ammattiryhmää vastaan. Täällä on ruodittu monia monia muitakin eri ammattialojen edustajia. Jokainen ymmärtää, että on hyviä ja huonoja hoitajia ja kaikkia siltä väliltä. Nyt puhuimme kahdesta, jotka ei ymmärrä miten lapsen kuullen saa puhua.

Vastapainoksi voin kertoa sitten , että lapseni oli pph:lla hoidossa pari kk pinenmpänä ja tykkäsi mennä hoitoon ja hoitaja oli oikein ammattikunnan helmi!! Hoiti lapsia ammattitaidolla ja ennenkaikkea sydämmellä. Tykkäsi aidosti työstään.
 

Yhteistyössä