jonkinlainen kriisi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tanssi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tanssi

Jäsen
09.07.2004
155
0
16
onko kenelläkään toiselle tapahtahtunut vastavaa?
olen ollut n 7vuotta mieheni kanssa avoliitossa ja tässä 1 1/2 kk:tta on minulla ollut seillainen tunne että en ole oikein tyytyväinen ja totaallinen kyllästyminen valtaa mielen :(
mieheni ei ole tehnyt mitään sellaista mistä voisi syyttää pahaa oloani.juttele on ollut aina huonoa vaikeista asioista.
välillä tekisi mieli lopettaa koko juttu mutta kahden lapsen takia en viitsisi "luovuttaa" helposti.
onko kellään vastaavaa kokemusta ja miten selvisitte siintä?

Onkohan sulla se legendaarinen 7 vuoden kriisi? Mulla ainakin oli tai siis tuli, kun 7 vuotta tuli täyteen. Olin tyytymätön itseeni, mieheeni ja yleisesti ottaen suhteeseemme. Ajan kanssa meni ohi, mutta vaikeaa se oli niin itselleni kuin miehellenikin. En itse osannut ajatuksia pukea sanoiksi ja vain yksikseni asiaa mietiskelin. Onneksi tosiaan meni silloin ohitse, mutta.....nyt kun meillä on lapsi 1v. 2 kk niin on taas sellainen tyytymättömyyden kausi, mikään ei ole kivaa...eli nyt on sitten varmaan jonkin sortin kriisi lapsen syntymän johdosta....enkä varmasti ole ainut, meillä tuttavapiirissä aika moni on kokenut samanlaista, jopa eroja lapsen syntymän jälkeen. Kamalaa, mutta toivotaan, että asiat sinulla selviävät (ja itsellänikin) :hug:

Et todellakaan ole ainoa joka käy samoja tuntemuksia läpi. Tuntui tuo 7 vuoden kriisi olevan täyttä totta ainakin omalla kohdallani, mutta alkaa jo helpottaa. Annat vain itsellesi ja suhteelle aikaa ja yrität puhua tunteistasi. :hug:

Te puhutte 7 vuoden yhteiselon kriisistä ja me elämme ensimmäistä avioliittovuottamme, ja yhdessäkin olemme olleet yhteensä vasta vuoden ja 3kuukautta mutta ollaan jo eletty sellaisetkriisit että hohhoijaa mitäs se on sitten 6 vuoden päästä?? :/ Oikeasti en voi ymmärtää miten se arki on niin kavalasti suhteeseemme astunut, alkuun oli aivan fantastista yhteiseloa vaikka olimme yhdessä 24h päivässä, niin ei yhtään riitaa ja nyt kun mies on töissä niin riitaa riidan perään. Suuria syitä saattaa kyllä olla mun lapset edellisestä liitosta, kasvatus-asiat jne. mutta kyllä kaipaan suhteen alkuaikoja suunnattomasti, olisi pitänyt oikein videolle kuvata sitä herkkyyttä mitä meillä alkuun oli...huoh.

Lagendaarisesti 7 vuoden yhteiselon jälkeen tulee eka kriisi (itse erosin exästä 7 vuoden seurustelun jälkeen, nyt takana kylläkin yli 9 v suhde) ja toinen 13 vuoden jälkeen (tuttavapariskunnalle tuli avioero). Yksi kriisinaihe on pienet lapset (ero jo silloin, kun on pieni vauva) tai talonrakennus. Ei kannata luovuttaa - kun tiedostaa, että kriisit kuuluvat elämään, niistä pääsee yli!

Kiva kuulla että muillakin on välillä vaikeaa... Meillä on myös menossa tuo 7 vuotis kriisi. Välillä täydellinen kyllästyminen, vaikka asiat on oikeasti aika hyvin. Meillä 2 pientä lasta ja arki rasaa usein. Meidän kriisi on kestänyt jo kaksi vuotta, huh-huh. Kriisi on meillä tavallaan lähtenyt täysin musta, mies olis kaikinpuolin tyytyväinen. Kaiken lisäksi hän on aivan ihana isä ja mies, mutta joku mättää... On parin vuoden aikana jo useasti "jaettu tavarat", mutta ei sit kuitenkaan kumpikaan halua erota. On se hassua kuinka vaikeeta elämä välillä on. :/ Kai se elämä vielä joskus hymyilee!?

mulla ihan sama tai siis meillä.tunteet hukassa.lapsi kohta 1vee,kohta 8 vuotta yhdessä,häät oli viime elokuussa.kaiken pitäis olla hyvin mutta silti kaikki on åpielessä.
ihan hirveen ahdistava tilanne.mietin jo että mitä teen tässä suhteessa?lapsen takia haluan pysyä yhdessä ja meillä on miehen kanssa ollut pääosin ihanat 7 vuotta....
onkohan meilläkin 7 vuoden kriisi ja mulla itsellä 30 kriisi iskee päälle...