Joku varasti mun rahat :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Kävin nostamassa automaatilta rahaa, mutta ajatuksissani unohdin ottaa ne rahat mukaani. Ja kun palasin automaatille, rahat oli poissa. Eivätkä olleen palautuneet tilille takaisin (soitin sinne atomaattipalveluun, joka otti yhteyttä pankkiin) joten joku oli ne siitä tosiaan sitten mukaansa napannut.

Arvata saattaa, että v*tutuskäyrä on melko korkealla. Nyt ärsyttää niin paljon, että aivan sama saanko rahoja enää takaisin, kunhan se tyyppi jäisi kiinni ja saisi siitä edes jonkun pienen sanktion. Tiedä sitä sitten, että saakohan tällaisesta edes sakkoja, mutta hyvä olisi, jos saisi.

Poliisista soitettiin jo takaisinpäin ja ilmoittivat, että "tilaavat kuvat", eli ilmeisesti turvakamerakuvaa löytyy. Sen tiesinkin, että paikalla on turvakamera, mutta ilmeisesti automaatissa on vielä omakin turvakamera. Toivoa siis sen suhteen on, että tuo tyyppi jää kiinni.

Jotta sillälailla. Mitä tästä opimme. Älkää menkö ajatuksissanne automaatille, vaan koittakaa keskittyä siihen, että otatte mukaanne sekä kortin, että rahat.

Kävin nostamassa automaatilta rahaa, mutta ajatuksissani unohdin ottaa ne rahat mukaani. Ja kun palasin automaatille, rahat oli poissa. Eivätkä olleen palautuneet tilille takaisin (soitin sinne atomaattipalveluun, joka otti yhteyttä pankkiin) joten joku oli ne siitä tosiaan sitten mukaansa napannut.

Arvata saattaa, että v*tutuskäyrä on melko korkealla. Nyt ärsyttää niin paljon, että aivan sama saanko rahoja enää takaisin, kunhan se tyyppi jäisi kiinni ja saisi siitä edes jonkun pienen sanktion. Tiedä sitä sitten, että saakohan tällaisesta edes sakkoja, mutta hyvä olisi, jos saisi.

Poliisista soitettiin jo takaisinpäin ja ilmoittivat, että "tilaavat kuvat", eli ilmeisesti turvakamerakuvaa löytyy. Sen tiesinkin, että paikalla on turvakamera, mutta ilmeisesti automaatissa on vielä omakin turvakamera. Toivoa siis sen suhteen on, että tuo tyyppi jää kiinni.

Jotta sillälailla. Mitä tästä opimme. Älkää menkö ajatuksissanne automaatille, vaan koittakaa keskittyä siihen, että otatte mukaanne sekä kortin, että rahat.

Ootsä tosissas? Kyl mä ainakin ottaisin jos näkisin et joku on unohtanu, ja sä vaadit tuolle rangaistusta? Sua tässä pitäis rankaista unohtumattomuudesta.

Melkein teksi mieli sanoa että oma moka. Vaikka eihän toiselle kuuuluvan rahan ottaminen tietenkään ole millään tavalla hyväksyttyä. Mut rajansa huolimattomuudellakin, mun mielestä. Toivottavasti saat rahat takaisin. Jos joku mummeli ne on siitä vaika kkiikuttanut lähimmän pankin kassalle, nin voi kestää aikansa enenku sun pankki saaa siitä tiedon (tai ennekuin ylipäätään selviää kenen ne rahat on).

[QUOTE="harmi";27851240]Paljonko menetit rahaa? Paska mäihä sulla kävi!![/QUOTE]

Onneksi vain 40€. Ja siis paljon mieluummin menetän 40€, kuin 400€. Mutta enempi tämä nyt periaatteen tasolla ärsyttää. Jos huomaan, että joltakulta putoaa euro, niin huomautan asiasta. Ja täten toivoisin myös muiden toimivan. Mutta kun ei :kieh:

Ootsä tosissas? Kyl mä ainakin ottaisin jos näkisin et joku on unohtanu, ja sä vaadit tuolle rangaistusta? Sua tässä pitäis rankaista unohtumattomuudesta.

Kyllä mä olen tosissani. Ei tulisi pieneen mieleenikään ottaa kenenkään rahoja automaatista. Tai mistään muualtakaan. Ja kyllä, ehdottomasti vaadin rangaistusta. Miksi en vaatisi, kun hän toimi rikollisesti?

Mua voi rankaista mun unohduksistani vaikka hamaan hautaan saakka. Sille en mitään voi, että unohtelen asioita. Sille sen sijaan voi, ettei vie toisen rahoja.

Kyllä mä olen tosissani. Ei tulisi pieneen mieleenikään ottaa kenenkään rahoja automaatista. Tai mistään muualtakaan. Ja kyllä, ehdottomasti vaadin rangaistusta. Miksi en vaatisi, kun hän toimi rikollisesti?

Mua voi rankaista mun unohduksistani vaikka hamaan hautaan saakka. Sille en mitään voi, että unohtelen asioita. Sille sen sijaan voi, ettei vie toisen rahoja.

Mitä tekisit tilanteessa, jossa näkisit rahaa automaatin luukulla?

Oma moka ja olisin nielly ylpeyteni enkä ois varsinkaan mihinkään poliisille alkanu soittelee 40 e takia!! Kuka pösilö edes unohtaa rahat siihen automaattiin jos rahaa on lähteny nostamaan???

Ja eikö 50e tai alle saakin laittaa omaan taskuun jos maasta löytää (joo ja tiedän ettei automaatti oo maa)

Mutta en todellakaan lähtis ettii syyllistä 40 euron takia, eri asia tosiaan jos kyseessä 400 euroa.

Palautuuko ne samantien tilille? Mulle kävi kerran noin, mut siitä on jo vuosia aikaa ja olen unohtanut.. Muistaakseni siinä kyllä meni hetki, ennen kun ne näky tilillä..

Oma mokasi. ota opiksi virheestasi mutta melko naurettavaa soitella poliisille asiasta, kunkukaan ei niita sinulta varsinaisesti varastanut vaan itse unohdit. Tietty jos joku oli sinun jalkeen jonossa olisivat voineet peraan kiljaista, ja uskon etta suurin osa niin tekeekin mutta paha niita rahoja on alkaa jaljittamaan jos joku ei heti sinun perassa ollut. Sama kuin jos jatat puistonpenkille rahaa niin oletko sita mielta etta joku on sen varastanut jos se siita haviaa?

Eikö se automaatti tosi nopeesti nykäse ne takaisin sisuksiinsa? Sanoiko ne sieltä palvelunumerosta, että pitäisi jo näkyä tilillä, jos ovat palautuneet automaattiin? Mulle kävi kerran niin, että unohdin rahat automaatille, mutta se oli imaissut ne takaisin ja rahat näkyivät tilillä vasta joskus monen päivän päästä. Ikävää, jos joku ne on siitä pöllinyt. :(

Melkein teksi mieli sanoa että oma moka. Vaikka eihän toiselle kuuuluvan rahan ottaminen tietenkään ole millään tavalla hyväksyttyä. Mut rajansa huolimattomuudellakin, mun mielestä. Toivottavasti saat rahat takaisin. Jos joku mummeli ne on siitä vaika kkiikuttanut lähimmän pankin kassalle, nin voi kestää aikansa enenku sun pankki saaa siitä tiedon (tai ennekuin ylipäätään selviää kenen ne rahat on).

Tottakai se oli oma mokani. Mutta minkäs sitä ihminen mokalleen voi?

Ja omalla kohdallani kyse ei ole pelkästä huolimattomuudesta. En voi sille mitään, ettei aivoni toimi, kuten ns. normaalilla ihmisellä.

En sinänsä yllättynyt lainkaan, että tällä palstalla melko moni näkee asian niin, että vika oli mun. Mun vikani oli se, että rahat jäi koneeseen, mutta ei se, etteivät ne palautuneet koneen sisälle. Se oli jonkun muun vika ja hän teki väärin.

Onks tää provo? Rikosilmoitus 40e:sta minkä ite unohtanu automaattiin..HAHHahhaa
Tekeeks ihmiset rikosilmoituksen siitäki jos unohtavat rahansa puiston penkille (alle 50e) ja joku vie ne siitä?

Inhottava juttu. Mutta miten oikeasti pitäis toimia jos jossain automaatilla on rahat "tiskissä" eikä näköpiirissä ihmistä joka olisi siinä asioinut? Jos ei ite niitä ota mukaan niin joku muu ottaa, mutta mihin ne kuuluis ees palauttaa? Vai jättää siihen ja etsiä toinen automaatti jotta voi itse noston tehdä? Voidaanko ihmisiä velvottaa selvittelemään (esim. soittamalla pankkiin tai siihen automaatissa olevaan numeroon) kuka siinä on noston tehnyt ja rahat jättänyt? Yleensä automaatit ei edes ole pankin seinässä vaan ihan muualla. Eikä pankitkaan aina auki ole.
En itse osaisi rahoista nauttia jos noin kävisi mutta oikeasti mietin mikä olisi oikea toimintatapa? Ei kai oo varastamista ottaa jos joku on johonkin jättänyt kun omistajaa ei ole mahdollista siinä selvittää?!

Oma moka ja olisin nielly ylpeyteni enkä ois varsinkaan mihinkään poliisille alkanu soittelee 40 e takia!! Kuka pösilö edes unohtaa rahat siihen automaattiin jos rahaa on lähteny nostamaan???

Ja eikö 50e tai alle saakin laittaa omaan taskuun jos maasta löytää (joo ja tiedän ettei automaatti oo maa)

Mutta en todellakaan lähtis ettii syyllistä 40 euron takia, eri asia tosiaan jos kyseessä 400 euroa.

Mä soittaisin poliisille vaikka 5 euron takia. Kuten jo kerroin, kuse ei ole rahasta, vaan periaatteesta.

Entä jos sen "varkaan" aivotkaan ei toiminu niinku ns. normaalilla ihmisellä? Ehkä hänkin otti rahat automaatista sitä varten että viene poliisilaitokselle mutta kesken matkan unohti mihin piti viedä...

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="vieras";27851353]Inhottava juttu. Mutta miten oikeasti pitäis toimia jos jossain automaatilla on rahat "tiskissä" eikä näköpiirissä ihmistä joka olisi siinä asioinut? Jos ei ite niitä ota mukaan niin joku muu ottaa, mutta mihin ne kuuluis ees palauttaa? Vai jättää siihen ja etsiä toinen automaatti jotta voi itse noston tehdä? Voidaanko ihmisiä velvottaa selvittelemään (esim. soittamalla pankkiin tai siihen automaatissa olevaan numeroon) kuka siinä on noston tehnyt ja rahat jättänyt? Yleensä automaatit ei edes ole pankin seinässä vaan ihan muualla. Eikä pankitkaan aina auki ole.
En itse osaisi rahoista nauttia jos noin kävisi mutta oikeasti mietin mikä olisi oikea toimintatapa? Ei kai oo varastamista ottaa jos joku on johonkin jättänyt kun omistajaa ei ole mahdollista siinä selvittää?![/QUOTE]

Sorry, en tiennyt että automaatti ottaa rahat takaisin jos ei niitä tietyssä ajassa luukusta ota. Tässä siis vastaus mun pohtimaan asiaan. :)

[QUOTE="ups";27851321]Palautuuko ne samantien tilille? Mulle kävi kerran noin, mut siitä on jo vuosia aikaa ja olen unohtanut.. Muistaakseni siinä kyllä meni hetki, ennen kun ne näky tilillä..[/QUOTE]

En tiedä, mutta ilmeisesti näkivät sieltä, ettei rahat ole palautuneet OTTO-automaatin sisään. Eivätkä siis tule palautumaan sitten tilillekään.

Yhteistyössä