Joku on sitten muuttanut meille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Mitäs munh pitäis tehdä kun joku on ns muutanut meille! On laittanut osoitteen muutoksen niin että asuu meidän talossa vaikka ei asu! Kiva jos kela rupeaa kohta karhuamaan multa esim asumistukea ja yksinhuoltajakorotusta lapsilisistä kun joku en enää olekkaan yksin lasten kanssa vaikka todellisuudessa olen. Eilen tuli ekat postit ja tänään taas.

yritä selvittää nimen perusteella yhteystiedot ja kysyämikä on homman nimi, ja voithan soittaa kelalle ja sanoa ettei tämä kysienen henkilö ole tuttu ja asu teidän osoitteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yritä selvittää nimen perusteella yhteystiedot ja kysyämikä on homman nimi, ja voithan soittaa kelalle ja sanoa ettei tämä kysienen henkilö ole tuttu ja asu teidän osoitteessa.

Sillon kun kyseisen henkilön postia minulle tuli niin avasin vahingossa yhden kun en osannut odottaa että se oli jonkun muun niin se oli joku pikavippi laina hakemus missä lähettiin pin koodi varmistaakseen lainan ja siinä oli sitten puhelinnumero mistä se pin koodi pitää lähettää niin katsoin findista numeron niin se olikin sitten jonkun muun ja nyt olen yrittänyt soittaa siihen mutta puhelimeen ei saa yhteyttä! Ja kyseisen henkilön nimellä ei löydy puhelinnumeroa!

Törkeetä! Soita vaikka maistraatin muuttoilmoituspuhelimeen ja kerro tilanne. Luulis että osaavat auttaa siellä.

"0203 456 456, suomenkielinen palvelunumero avoinna 24h/vrk jokapäivä"

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sillon kun kyseisen henkilön postia minulle tuli niin avasin vahingossa yhden kun en osannut odottaa että se oli jonkun muun niin se oli joku pikavippi laina hakemus missä lähettiin pin koodi varmistaakseen lainan ja siinä oli sitten puhelinnumero mistä se pin koodi pitää lähettää niin katsoin findista numeron niin se olikin sitten jonkun muun ja nyt olen yrittänyt soittaa siihen mutta puhelimeen ei saa yhteyttä! Ja kyseisen henkilön nimellä ei löydy puhelinnumeroa!

no kummalta tuo kyllä kuulostaa!
Mistähän tuota vois selvitellä, en osaa sanoa! :(
Ehkä ilmoitus Postiin? Maistraattiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Postia voi kyllä tulla teille, vaikka kyseisen henkilön osoite olisi ihan jossain muualla. Meillekin tulee, vaikka maistraatin mukaan tässä asummekin vain me.

Tämän päiväsissä posteissa mitä oli niin siellä oli maistraatin kirje! Sen verran siitä näki että se oli vahvistus osoitteen muutoksesta!

Postia voi kyllä tulla teille, vaikka kyseisen henkilön osoite olisi ihan jossain muualla. Meillekin tulee, vaikka maistraatin mukaan tässä asummekin vain me.

Tämän päiväsissä posteissa mitä oli niin siellä oli maistraatin kirje! Sen verran siitä näki että se oli vahvistus osoitteen muutoksesta!

Asutteko rivitalossa/kerrostalossa?
Onko joku muuttanut naapuriin lähiaikoina?

No sitten sä soitat, tottakai, heti huomenna maistraattiin ja selität asian. Haet talonkirjanotteen tms mikä todistaa että asunnossa asuu vain sinä ja lapsesi.

Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:
Törkeetä! Soita vaikka maistraatin muuttoilmoituspuhelimeen ja kerro tilanne. Luulis että osaavat auttaa siellä.

Eivät voi auttaa! maistraattiin pitää huomenna soittaa!

Asutteko rivitalossa/kerrostalossa?
Onko joku muuttanut naapuriin lähiaikoina?

Asun kerrostalossa. yksi naapuri on vaihtunut mutta sukunimi ei täsmää!

haiskahtaa petoksille sen ns. muuttajan osalta, minä tekisin tutkintapyynnön poliisille - kyllä ne saa selville tekijän

Minä ajattelin samaa, eli voihan poliisillekin soittaa ja kysyä!
Varsinkin jos siellä on jotain pikavippi-papereita! Eihän ne toki sun niskoillesi tuu, mutta kummalta vaikuttaa joo :o

Älä panikoi.
Ilmoitat vaan maistraattiin, että tällainen henkilö ei asu, ei ole asunut, eikä tule koskaan asumaankaan kanssasi. Se riittää.

Täytyy heti aamusta soittaa sinne ja toivottavasti saa asian selvitettyä!

Meille alko viime kesänä tulemaan jonkun muun postit, pari päivää meni kun sitä selviteltiin, asutaan maalla ja joku oli ostanu meidän läheltä kesä mökin muttei ollut raskinut omaa postilaatikkoa hommata niin oli tehnyt kesä ajaksi sen postin siirron meidän osoitteeseen, asia selvitettiin ihan sovussa ja tämä rouva sai hakea kesän ajan postinsa meiltä, olisi tietysti ollut kiva jos hän olisi ensin kysynyt luvan saako hän meidän osoitteeseen postinsa siirtää.
Tämäkään selitys ei tietenkään sinun tapauksessa päde kun asut kerrostalossa, mutta ota yhteyttä sinne maistraattiin kysy sieltä miten kannattaa toimia.

Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:

Eivät voi auttaa! maistraattiin pitää huomenna soittaa!

Harmillista :( Toivottavasti saat asiaan selkoa pian.
Ainoa valosa puoli on se että ne pikavipit ym. postit tulee kuitenkin toisen henkilön nimellä eikä sinun. Niinkin vois olla että joku käyttäis sinun henkilöllisyyttä omiin tarkotuksiinsa. Mutta siis p*skamaista käytöstä kuitenkin joltakulta.

Tänään sitten selvittelin niin tämä tyyppi on tehnyt muuttiilmoituksen 17.10 puhelimitse no nyt sitten maistraatti lähettää mulle kaavakkeen minkä täytän että kyseinen henkilö ei asu asunnossa niin he poistavat sen tiedoista, mutta kelalle on tiettyt mennyt ilmoitus niin joudun nyt sitten täyttelee vielä kelallekkin papereita! Ärsyttävää että minä joudun tehdä kamalan työn jonkun piip-pään takia!

Silkkaa kiusaa, kun tarvitsi osoitteen, että saa tilailla itselleen tavaraa yms. Oli kaukainen tuttu. Kävi jopa röyhkeästi hakemas mun postilaatikosta postejaan, se selvis myöhemmin. Ja mullekin tuli kauhiat selvitykset Kelaan....

Yhteistyössä