Joku nörtimpi vois auttaa mua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Mulla on näytönohjain, josta menee HDMI kaapeli telkkariin. Kuva näkyy telkkarissa, mut äänet ei kuulu! Tai, no kuulus kyllä hetken, mut ei enää sen jälkeen kun käynnistin koneen uudelleen.

Jumaliste kun olen unohtanu miten ne saa kuulumaan tuolta telkkarista- ja ei, en meinaa vetää erillistä audiopiuhaa :kieh: joku asetus, mutta mikä? Ei anna win7:ssa asettaa tota telkkaria default Playback device- moodille.

ehkä tää on väärä foorumi... tarvii varmaan mennä Murolle :D

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27649470:
Juuri näin, eli Control Panel -> Hardware and Sound -> Sound -> Digital Audio (HDMI)

sepä se, kun näyttää taas, että laite ei olis muka kytketty... mä revin kohta hiukset päästäni. Sillon toimi, kun irrotin telkkarista kaikki HDMI piuhat ja kiinnitin uudestaan- sillon tietokone tunnisti taas(käynnistin koneen uudestaan ja hups heijaa, taas ei tunnista!)

Joku asetus on pielessä, mut mikä. Sama ongelma oli viime näytönohjaimessa, mut en muista mikä siinä viimeksi oli...

telkkari päälle kun hdmi kytketään.

telkkarin pitäisi jäädä audiolaite listaan audioasetuksissa jokatapauksessa, asettaa sen default laitteeksi vaikka olisi inaktiivinen, testiä testiä

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27649630:
kyllä ja kyllä. Jostain luin että saattaa olla ongelma virkistystaajuudessa, et ei olis yhteensopiva. Jos koittas muuttaa?

öööö ei pitäisi olla jos ei ole käytössä vanhaa putkitöllöä tai putki näyttöä.

toki ne voi tarkistaa, joissain on 50 hz toisissa 60 oletuksena.

Yhteistyössä