Joku muu mustelmaherkkä sais sanoo tähän jotain fiksua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sitten kun kaikki on hyvin niin heti keksin jotain uutta. Nyt käsivarressa yhdessä kohtaa muutama pieni mustelma ja heti säikyn jotain leukemiaa. Siitäkin huolimatta, että mulle on aina tullut tosi herkästi mustelmia ja vaikka tiedän, että kantorepun hihna on lenkillä hangannut tuota kohtaa ja olen tehnyt muutaman tosi pitkän lenkin sen kanssa. Eli se selitys on taatusti siinä kantorepun muovisessa kiinnityksessä, joka siihen osui. Se sattui kävellessäkin vähän.

Järki sanoo, että leukemiassa on varmaan mustelmat sellaisia että taatusti sen tajuaa ettei ne oo ihan normaaleita ja muitakin oireita. Ja silti tämä pää kehittää näitä. Aina joku uusi tauti.

Vauva 5kk vanha ja vauvan ollessa 6 viikkoinen minulta on otettu jälkitarkastusta varten näytteet ja hemppa oli silloin 148. Oli noussut siis hienosti siitä mitä se raskausaikana oli ollut noin 110 tienoilla ja ilman mitään raudan syöntiä. Katsoin niin leukemiassa on anemiaakin. Eikä ole mitään muitakaan tauteja ollut. Vain muutaman päivän nuha pari viikkoa sitten.

Sanokaa ettei kannata pilata päiväänsä tälläisellä.

Älä pilaa päivääs moisella. Mä saan paljon rankempia mustelmia ilman mitään syytä, eikä mullakaan ole leukemiaa. Jos tuntuu siltä, että tällaiset ajatukset ovat jatkuvia ja häiritsevät elämää, ei ole pahaksi pyytää apua. Synnytyksen jälkeen hormonit ja muut kemikaalit voivat olla pitkään sekaisin.

Uskomatonta. Tein tuonne vauvalle myös avauksen aiheesta ja siellä pari avausta alempana stressaa joku muukin käsivarren mustelmista. :) Hiukan helpottaa, kun tajuaa ettei ole ainut.

Ilta vieraiden kanssa meni hyvin. Äsken katselin tuota käsivartta ja minusta näyttää, että ne mustelmat on jopa jo poispäin menossa. Mielestäni siis himmeimmät niistä on jo katoamassa. Eli ei voi olla mitään pahoja mustelmia jos jo kohtapian häviääkin. Joku varmaan naureskelisi, kun tietäisi miten pientä juttua murehdin, mutta joskus nämä ajatukset saa ylivallan ja tuntuu kuin vatsa menisi aivan solmuun. :(

Kuule ap, harvoin leukemia pääsääntöisesti oireilee mustelimin. Ja mustelmat ovat yleensä laajoja, jopa kämmenen kokoisia. Sinulta on katsottu synnytksen jälkeen verenkuva. Siinä näkyy myös valkosolut; jos sinulla olisi leukemia, sen lukema olisi pilviä hipova.

Naisilla on ohuempi iho ja suonet eri lailla pinnassa kuin miehillä. Pintavaurioita tulee helpommin. Mustelmataipumus voi olla myös periytyvää eikä se sen kummempia toimenpiteitä aiheuta.
Ole täysin huoleti.

Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Kuule ap, harvoin leukemia pääsääntöisesti oireilee mustelimin. Ja mustelmat ovat yleensä laajoja, jopa kämmenen kokoisia. Sinulta on katsottu synnytksen jälkeen verenkuva. Siinä näkyy myös valkosolut; jos sinulla olisi leukemia, sen lukema olisi pilviä hipova.

Naisilla on ohuempi iho ja suonet eri lailla pinnassa kuin miehillä. Pintavaurioita tulee helpommin. Mustelmataipumus voi olla myös periytyvää eikä se sen kummempia toimenpiteitä aiheuta.
Ole täysin huoleti.

Onko otettu verenkuva vai? En edes tiedä tai muista, mutta siis sen tiedän että hempasta terkkari totesi että on tosi hyvä kun se oli 148.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:

Ole täysin huoleti.

Onko otettu verenkuva vai? En edes tiedä tai muista, mutta siis sen tiedän että hempasta terkkari totesi että on tosi hyvä kun se oli 148.

Oliko hemppa ns. pikakoe? Vai ottiko sen labra kyynärsuonesta?
Joka tapauksessa sanoisin että murehdit aivan turhia! Muistaakseni myös hormonit saattavat lisätä mustelmahekkyyttä, ja sinähän olet melko vastikään synnyttänyt.
Mullekin tulee mustelmia herkästi; ei tarvitse kantaa kuin päivä muuttolaatikoita niin reidet on ihan kukertavat

no mullakin tulee mustelmia helposti ja oon muuten tosi tapaturmaherkkä lisäksi. keväällä onnistuin nyrjäyttämään molemmat nilkat pahasti parin sisällä ja olin siinä samassa lentänyt rappusista alas niin lääkäri kattoi mun jalkoja, kun sitoi sidettä (olin siis shortseissa) ja kysyi, että ei kai sua ketään pahoinpitele? :laugh: