joku laskeuma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Synnytyksestä on reilut 2vuotta,mutta tätä olen koko sen ajan miettinyt´. Alapää on ihan erilainen kun ennen synnytystä. Tuntuu,että sieltä "tippuu" jotain alas, tai siis on alempana kun ennen. Kohdun laskeumaa eka epäilin,mut lääkäri sanoin että kyllä se kohtu on ihan oikeessa paikassa. Silti tuntuu et kohdunnapukka on tuossa ihan edessä,sormella kun koittaa niin tuon ekan nivelen kohdalla. Mut mites sit seksi silti onnistuu hyvin,painuuko se sit vaan takasinpäin vai mit?
Tai sit mietin voisko se olla virtsarakon laskeuma? Kun toisaalta tuntuu/näyttäää,et tuo emättimen etuseinä olis jotenkin "näkösällä" eikä sitä ennen huomannut(tai ei kiinnittänyt huomiota)
Myös,näin nolosti selitettynää, aina kun olen isolla hädällä ja ponnistan,tulee "alaetupäähän" semmonen kumma pullistuma, tai siis näyttää et sieltä ois tosiaan jotain tulossa ulos,häpyhuule kiristyy yms.
Onko tää nyt ihan normaalia?? Ei ole tosiaan lääkäri mitään maininnut et joku hullusti olis.
Nyt vaan jännään tulevaasynnytystä,et pullahtaako kaikki sisuskalut sit pihalle :o

Tiedäkkö mulla ihan samaa! Tai siis emättimen alaosassa , lähempänä peräaukkoa, (ei siis peräaukossa, vaan emättimessä) on sellainen pullistuma, vähän rosoinen. Kohdunlaskeumaa ei mullakaan pitäisi olla, viimeisestä synnytyksestä myös 2v.
En ole käynyt vielä lääkärissä, että mikä se on. Pitäsi syksyn aikana tarkastuttaa

se voi olla myös peräsuolen laskeuma,mullakin on tollanen rösönen juttu siellä,kävin lekurissa,mutta koska tutkimuksissa ollaan selällään,niin lääkäri sanoi että ei pysty varmaksi sanomaan koska ei nähnyt mitään poikkeavaa.istuma-asennossa se näkyy.eli lääkärin diagnoosi oli mulle että mun kuvailun perusteella joku laskeuma,mutta ei pystyny varmaks sanomaan että mikä.ja sanoi vielä että ei aiheuta toimenpiteitä,jos ei ala enempi vaivata.ja tosiaan ei mikään vakava-asteinen,vaan lievä laskeuma.

Mulla todettiin tänään jälkitarkastuksessa sekä virtsarakon että peräsuolen laskeumat, kohtu oli paikoillaan. Hoitona lantionpohjalihasten jumppaus jos tilanne ei ole niin paha, että esim pissaa lorahtelee. Mä ei ainakaan viel tarvi leikkaushoitoa. Mun laskeuma on 1. asteen. Kannattaa käydä gynellä ja mainita epäilystä.

Yhteistyössä