Joku kasvattanu kakaransa huolella

No ap:n kertomukset nyt kannattaa ottaa vähän varauksella vastaan. Tässäkin on vain hänen tulkintansa värittämä totuus tapahtuneesta.

*Muistelee mm sitä häpykarvaketjua :D*

Tässä ketjussa ei ole mittään väritettyä eikä epätodellista. Anteeksi kovasti. Karvaketjussa heitin oletuksen siitä mikä se karva oli, en väittäny sitä ehottomasti kenenkään pillukarvaksi.

Koko ketjua lukematta kommentoin sen verran, että meidän talon pihassa isommat (koululaiset) leikki sotaa ym ja huuteli toisilleen, että mä tapan sut jne. Meidän 4v kuunteli heitä ja oli joskus näiden isompien leikeissä, kun en vielä tiennyt mitä siellä puhutaan. Yks päivä suuttu siskolleen ja huusi, että mene tai mä tapan sut. Mä juoksin lasten huoneeseen, nostin jätkän ilmaan ja kannoin sohvalle, jossa keskusteltiin vakavasti aiheesta. Sanoin, että enää koskaan en halua sitä hänen suustaan kuulla ja siihen se loppu.

Mä olen entisessä avioliitossa kuunnellut mä tapan sua, tappaisin, jos oisit tässä (puhelimessa), niin en todellakaan siedä lasten suusta tuollasta. Enkä muuten keneltäkään aikuiseltakaan enää.

[QUOTE="vieras";22401083]:hug: Jos ne on koko perhe hermolomalla? Kuvitelleet raukat, että siellä Lapissa lapset saavat temmeltää miten tahtovat?

Ehdottoman väärinhän pojat toimivat, mutta kuulostaa vähän puolustusreaktiolta heidän toimintansa. Jossain kaupungissa ei kai ole edes outoa, että vieraat lapset huutelevat rumia ohikulkijoille.[/QUOTE]

No kyllä se on, usko pois. Ei kaupungissa katsota huonoa käytöstä hyvällä vaikka täällä nyt sattuukin ehkä olemaan enemmän ihmisiä...

Ollaan tosiaan täällä Lapissa mökillä (vuokrattu) miehen töitten takia. Samassa pihapiirissä on toinenki mökki, parinsadan metrin päässä. Siellä on joku perhe kolmen pojankollinsa kans lomailemassa kai.

Olin koiran ja vauvan kans ulkona, käytiin lenkillä ja oltiin palaamassa omalle mökille, alko jostaki puskasta kuulua ko kakarat huuteli jotaki rumia mulle. Käskin tulla esille näyttään mistä sievistä suista sellasia sanoja tullee, hiljaseksi menivät. Sitte jätin vauvan rattaista käveleen siinä menin ite vähän edempänä koiran kans ja käännyin vähän väliä kattoon ko neiti taapertaa tulemaan. Yhtäkkiä niistä pojista yks tuli jonku risun kans huitomaan tyttöä ja huusi että tappaa jos vielä kävelee heijän majan ohi :O :O Koiraki alko haukkua ja mie menin viivana ja nostin tytön sylliin ja lähin siitä pois, mentiin omalle mökille ja kerroin miehelle ja sehän lähti menemään, yhen pojan sai kiinni ja kävi sitte naapurimökillä selvittämässä asiaa.

Se nainen sieltä kävi vielä erikseen multa pyytämässä anteeksi ja kysy eikai käyny mittään : / Ei kuulema ole ees niitten äiti vaan äitipuoli ja totes että ne lapset on kyllä kurittomia, en pystyny oikein muuta sanomaan ko että hirveää kuulla tappouhkauksia keskenkasvusten suusta ja että väkivaltaa pientä alle vuoden ikästä kohtaan harrastavat.

Ei hirveästi huvita liikkua ennää tuolla pihalla, toivon että ne lähtee tännään pois, ainaki autoa pakkasivat aiemmin päivällä :( Ja tytölle tuli pari naarmua poskeen, ei onneksi silmiin osunu tai mittään se risu. :mad:

Minä veisin suklaarasian pojille ja kiittäisin kun rauha palasi.

Tuo tappouhkailu meni liian pitkälle.

Mutta mulla ja kaverilla oli "hauskana" leikkinä joskus 10-vuotiaina piiloutua hankeen tai puskiin ja huudella ohikulkijoille kaikenlaista. Tai sitten keksittiin kaikkea muuta. Nakeltiin piilosta lumipalloja, varasteltiin omenoita, kaadettiin meidän parvekkeelta 2. krs vettä ihmisten niskoihin.. Ja ihan kunnollisia meistä on tullut :D Ja tämä tapahtunut 90-luvulla että on sitä ennenkin..

[QUOTE="vieras";22402221]Koko ketjua lukematta kommentoin sen verran, että meidän talon pihassa isommat (koululaiset) leikki sotaa ym ja huuteli toisilleen, että mä tapan sut jne. Meidän 4v kuunteli heitä ja oli joskus näiden isompien leikeissä, kun en vielä tiennyt mitä siellä puhutaan. Yks päivä suuttu siskolleen ja huusi, että mene tai mä tapan sut. Mä juoksin lasten huoneeseen, nostin jätkän ilmaan ja kannoin sohvalle, jossa keskusteltiin vakavasti aiheesta. Sanoin, että enää koskaan en halua sitä hänen suustaan kuulla ja siihen se loppu.

Mä olen entisessä avioliitossa kuunnellut mä tapan sua, tappaisin, jos oisit tässä (puhelimessa), niin en todellakaan siedä lasten suusta tuollasta. Enkä muuten keneltäkään aikuiseltakaan enää.[/QUOTE]

Sama juttu mulla, en todellakaan siedä lasteni suusta tuollaista puhetta. Kerroin pojalle joskus 4-vuotiaana kun sanoi kerran noin (en muista kenelle tai missä tilanteessa) että tiedätkö että jos oikeasti joku tapetaan niin hän kuolee. Ja jos ihminen kuolee, ei häntä näe enää ikinä sen jälkeen. Ja meillä puhutaan muutenkin asioista avoimesti pitämättä lasta tyhmänä, myös kuolemasta puhutaan jos lapsi niin haluaa. Itselläni oli lapsena valtava kuolemanpelko juuri siksi että se oli mulle iso musta aukko josta kukaan ei puhunut mulle mitään. Sitten pelkäsinkin että kuolen joka yö kun alan nukkumaan. Miksi jotkut asiat ovat niin vaikeita puhua lapselle koska puhumattomuus ja tietämättömyys tekee monesti paljon suurempaa vahinkoa? Riippuen tietysti lapsen iästä mitä kannattaa kertoa.

No kyllä se on, usko pois. Ei kaupungissa katsota huonoa käytöstä hyvällä vaikka täällä nyt sattuukin ehkä olemaan enemmän ihmisiä...

Itse helsinkiläisenä voin sanoa että täällä lapset käyttäytyvät paljon paremmin mitä pienissä kylissä. Poikkeuksiakin tietysti löytyy. Olen nimittäin ollut erään kesän lton sijaisena pienellä paikkakunnalla Keski-Suomessa ja voin kertoa että koskaan en pk-seudulla ole törmännyt niin väkivaltaisiin lapsiin kuin siellä korvessa! Samoin viime kesänä lomaillessamme mökkipitäjässä kohtasin joka päivä leikkipuistoissa ja rannoilla todella pientenkin lasten keskenäistä julmaa kiusaamista. Jota en ikinä ole nähnyt Helsingissä.
Nyt toivon ettei kukaan maalainen suutu mutta sehän on todettu että isoissa kaupungeissa lapset kehittyvät nopeammin ja ovat viisaampia. Ehkä he ovat myös ennakkoluulottomampia kuin tuppukylissä asuvat joissa ei ole kuin muutama naama ja uuden ihmisen kylällä liikkuminen saa koko pitäjän sekaisin!

[QUOTE="vieras";22401083]:hug: Jos ne on koko perhe hermolomalla? Kuvitelleet raukat, että siellä Lapissa lapset saavat temmeltää miten tahtovat?

Ehdottoman väärinhän pojat toimivat, mutta kuulostaa vähän puolustusreaktiolta heidän toimintansa. Jossain kaupungissa ei kai ole edes outoa, että vieraat lapset huutelevat rumia ohikulkijoille.[/QUOTE]

:oO siis mistä sä tulet? Kyllä se kuule on ihan joka paikassa tavatonta, että käydään alle vuosikkaan kimppuun ja uhataan tappaa. Ei olleet normaaleja ne pojat kyllä.

[QUOTE="huh";22403369]Hyi helvetti! Yhä enemmän poikien törkeää käytöstä suvaitaan "pojat ovat poikia asenteella". tappouhkauksesta voisi tehdä rikosilmoituksen.[/QUOTE]

En usko että siitä ois kummemmin hyötyä ollu. Mieski totes että näinköhän ne pojat ees tiesi mistä puhuvat, ovat vaan luultavasti huomannu ihmisten reaktion ko puhuvat siihen tyyliin. Mutta se kimppuun käyminen, se oli sellanen syy minkä takia jo harkittin pienen hetken etten jätä asiaa tähän. : / Tyttö muutenki niin ujo ja arastellee vieraita isompia lapsia, ja näin käy, eipä se iltalenkillä alkanu rattaista ylös pyrkimään ees. Tais todeta että parempi pysyä siinä turvassa. :( Ainoa paikka missä suostuu käveleen ees on ulkona, sisällä ei ala millekkään, muutaman askeleen ottaa kyllä jos on kengät jalassa.

Ehkäpä tuo tapaus unohtuu siltä kuitenki nopeasti.

Yhteistyössä