Joku kasvattanu kakaransa huolella

hyytikyppynen

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
26 410
8
38
puurajan takana
Ollaan tosiaan täällä Lapissa mökillä (vuokrattu) miehen töitten takia. Samassa pihapiirissä on toinenki mökki, parinsadan metrin päässä. Siellä on joku perhe kolmen pojankollinsa kans lomailemassa kai.

Olin koiran ja vauvan kans ulkona, käytiin lenkillä ja oltiin palaamassa omalle mökille, alko jostaki puskasta kuulua ko kakarat huuteli jotaki rumia mulle. Käskin tulla esille näyttään mistä sievistä suista sellasia sanoja tullee, hiljaseksi menivät. Sitte jätin vauvan rattaista käveleen siinä menin ite vähän edempänä koiran kans ja käännyin vähän väliä kattoon ko neiti taapertaa tulemaan. Yhtäkkiä niistä pojista yks tuli jonku risun kans huitomaan tyttöä ja huusi että tappaa jos vielä kävelee heijän majan ohi :O :O Koiraki alko haukkua ja mie menin viivana ja nostin tytön sylliin ja lähin siitä pois, mentiin omalle mökille ja kerroin miehelle ja sehän lähti menemään, yhen pojan sai kiinni ja kävi sitte naapurimökillä selvittämässä asiaa.

Se nainen sieltä kävi vielä erikseen multa pyytämässä anteeksi ja kysy eikai käyny mittään : / Ei kuulema ole ees niitten äiti vaan äitipuoli ja totes että ne lapset on kyllä kurittomia, en pystyny oikein muuta sanomaan ko että hirveää kuulla tappouhkauksia keskenkasvusten suusta ja että väkivaltaa pientä alle vuoden ikästä kohtaan harrastavat.

Ei hirveästi huvita liikkua ennää tuolla pihalla, toivon että ne lähtee tännään pois, ainaki autoa pakkasivat aiemmin päivällä :( Ja tytölle tuli pari naarmua poskeen, ei onneksi silmiin osunu tai mittään se risu. :mad:

:hug: Jos ne on koko perhe hermolomalla? Kuvitelleet raukat, että siellä Lapissa lapset saavat temmeltää miten tahtovat?

Ehdottoman väärinhän pojat toimivat, mutta kuulostaa vähän puolustusreaktiolta heidän toimintansa. Jossain kaupungissa ei kai ole edes outoa, että vieraat lapset huutelevat rumia ohikulkijoille.

Jos minä olisin ollut tuossa aloittajan kuvaamassa tilanteessa, niin varmaan olisin ollut niin järkyttynyt tuollaisesta, että en edes olisi saanut sanaa suustani. Siis oikeasti, onhan tuo ihan järkyttävää.

sinä äitinä et sitte älynny/uskaltanu lyövää poikaa rankaista? Kumpa miehes ois sillonki vetäny käteesä ku tuota muksua teki..

Ahaa, eli minun ois pitäny vihasen saksanpaimenkoiran hihna toisessa kädessä ja säikähtäny itkevä vauva toisessa kainalossa jäähä hullunkiilto silmissä jumalattomalla risulla huitovaa poikaa ojentaan? Tottahan se on minun lapsen vika että käveli jonku majan ohi jota ei ees näy... 11kk ikänen tyttö joka ei varmasti tahallaan kenenkään majarauhaa rikkonu vaan käveli tiellä...

Kävi sentään aikuinen pyytämässä anteeksi - ettei alkanut sentään puolustaa poikaa.

Mutta ei tuosta juuri mitään muuta positiivista löydä. Yleistä, täällä lähiössä ainakin, koulumatkoilla. Lapset kyllä tietävät aina, keitä ne "lapsikovikset" ovat. Ja taitaa olla niin, että tietynlaisista kodeista tulevat :(

Kävi sentään aikuinen pyytämässä anteeksi - ettei alkanut sentään puolustaa poikaa.

Mutta ei tuosta juuri mitään muuta positiivista löydä. Yleistä, täällä lähiössä ainakin, koulumatkoilla. Lapset kyllä tietävät aina, keitä ne "lapsikovikset" ovat. Ja taitaa olla niin, että tietynlaisista kodeista tulevat :(

Se aikuinen ei ollut kumpikaan lasten vanhemmista! Tuollaisten terroristien omat vanhemmat harvemmin pyytelevät jälkikasvunsa tekosia anteeksi...

Kuulema se mies siellä, ilmeisesti niitten isä, oli ollu aika välinpitämätön. Justiinsa tyyliin "pojat on poikia"... Nainen vaikutti sentään fiksulta ja oli aidosti pahoillaan.
Jos ei ois ollu koira matkassa niin ihan varmaan oisin pistäny ne pojat ite kuriin, mutta koirahan suuttu ko huomas että mie hätäännyin ja huomasi että lapsen kimppuun tuollalailla käyvään... : / Onneksi koira ei ollu irti, joskus nimittäin on :D

Mies on aika pahalla päällä koko tapauksesta, mie lähinnä vielä parantelen säikähystä. Tyttö on onneksi niinku ei mittään ois tapahtunu =)

On se karseaa, miten jotkut eivät saa pienintäkään siimaa lasten kasvatuksesta kiinni. :(
Itse olen kuullut huorittelua alakoululaisten tai sitä nuorempien pojankoltiaisten suusta.

[QUOTE="vieras";22401474]Se aikuinen ei ollut kumpikaan lasten vanhemmista! Tuollaisten terroristien omat vanhemmat harvemmin pyytelevät jälkikasvunsa tekosia anteeksi...[/QUOTE]

Näinhän siinä aloituksessa oli...ja kaikenlaista tulee mieleen siitäkin asiasta.
Että missä vanhemmat nyt sitten ovat jne. :(

Nonni, mies kävi tuossa tupakalla niin se ukko sieltä naapurimökin pihasta oli huutanu että hänen lapset vain puolustanu itteänsä koska mie kuulema olen päästäny koiran niitten kimppuun :O Ei helvetti ole todellista ennää :laugh: Koira ollu hihnassa mulla koko ajan monen metrin päässä niistä pojista. Ja mikä homma se semmonen ois että vihasta koiraa vastaan puolustettais itteä huitomalla pientä lasta risulla ?? :confused: Eikä koira ollu vihanen ees ennenkö sitte ko se poika oli jo käyny meän tytön kimppuun :kieh:
En tiä mitä mies oli sille vastannu mut sano että lähössä ne on, kantavat tavaroita autoon. Luojan kiitos. :snotty:

Tuo siitä tulee kun kasvattaa ilman selkäsaunaa lapsia, kusipäisiä penikoita, itse olen kurittanut tarpoeen vaatiessa kovastikin ja silti pon oikein hyvät ja läh4eiset väliut lapsiin eikä todellakaan tekisi moista ikinä, pitäkää kuria niille lapsille että niistä tulisi yhteiskunta kelpoisia joskus!

Ahaa, eli minun ois pitäny vihasen saksanpaimenkoiran hihna toisessa kädessä ja säikähtäny itkevä vauva toisessa kainalossa jäähä hullunkiilto silmissä jumalattomalla risulla huitovaa poikaa ojentaan? Tottahan se on minun lapsen vika että käveli jonku majan ohi jota ei ees näy... 11kk ikänen tyttö joka ei varmasti tahallaan kenenkään majarauhaa rikkonu vaan käveli tiellä...

Ois varmaan tehny mieli antaa koiran vähän hakea keppiä pojan kädestä :) Vaikkei väkivalta ikinä ole puolusteltavissa, ei siis kasvatusmielessäkään.
Älä välitä noista viisastelijoista jotka täällä melskaa miten siinä ja siinä tilanteessa olisivat toimineet, ihan kuin Strömsössä.
Tuo tuntuu tosi pahalta että jollain lapsella on noin paha olla että pitää purkaa vihaa pieneen, puolustuskyvyttömään vauvaan! Mutta nuohan ovat aina hätähuutoja lapselta. Lapsi hakee rajoja, ja jos niitä ei kotona ole niin lapsi hakee sitä muilta aikuisilta.
Sinä olit ehkä ainoa aikuinen niiden poikien elämässä (vaikket siihen kuulukaan) joka vaikutti sellaiselta auktoriteetilta jolta pojat hakivat rajoja.
Toivottavasti poikien kotona olisi fiksut vanhemmat jotka ottaisivat avun vastaan jos sitä tarjotaan. Varmasti tuollaiset lapset kiinnittävät päiväkodissa ja koulussa ammattilaisten huomion, valitettavan monesti tälläisillä lapsilla on myös vanhemmat niin vastakarvaan ettei keskusteluissa päästä puusta pitkään...

No ap:n kertomukset nyt kannattaa ottaa vähän varauksella vastaan. Tässäkin on vain hänen tulkintansa värittämä totuus tapahtuneesta.

*Muistelee mm sitä häpykarvaketjua :D*

Yhteistyössä