Vappu
Eilen tein ekan satsin munkkeja ja nyt on toinen satsi kohoamassa! Siman teen tänään tai huomenna.
näimpä meilläkin arkena ei todellakaan ehdi paistaa mitään munkkeja! Ja kyllä meillä ainakin kelpaa munkit vaikka näin viikkoa ennen tekee kun niitä ei muulloin paisteta!Alkuperäinen kirjoittaja villikisuli:Kyllä ne munkit ainakin meillä maistuu ihan vastatehdyiltä, kun tuoreeltaan pakastaa ja vähän mikrossa lämmittää. En mä ainakaan arkena niitä ehdi paistaa.
Peesi!Alkuperäinen kirjoittaja huh:No kyllä sima pitäisi olla jo käymässä (meillä on). Ja munkit paistetaan perinteisesti vapunaattona, ovat sitten tuoreita sillon, kun niitä kuuluukin syödä. En ymmärrä, miksi munkit pitää paistaa näin tavattoman hyvissä ajoin? Ei ne pakastettuina maistu yhtä hyville, kuin tuoreena. Ja jos taas syö munkkeja jo viikkoa ennen vappua ja koko ajan vappuun saakka, niin saattaapi vähän perä levetä..
Mä olen tehnyt ihan tavallisessa kattilassa. Mut sen rasvan kanssa kannattaa olla tosi tarkkana, ettei kuumene liikaa..Alkuperäinen kirjoittaja annupannu:Siis millaisessa astiassa ne munkit tehdään? Käykö ihan tavallinen kattila? Jos mieheltä salaa kokeilis. Ei oo antanu lupaa kun meinaa että poltan koko köökin