JOkos on vappu munkit ja simat tehty?

• Viestiketjun aloittaja Vappu
  • Ensimmäinen viesti
huh
No kyllä sima pitäisi olla jo käymässä (meillä on). Ja munkit paistetaan perinteisesti vapunaattona, ovat sitten tuoreita sillon, kun niitä kuuluukin syödä. En ymmärrä, miksi munkit pitää paistaa näin tavattoman hyvissä ajoin? Ei ne pakastettuina maistu yhtä hyville, kuin tuoreena. Ja jos taas syö munkkeja jo viikkoa ennen vappua ja koko ajan vappuun saakka, niin saattaapi vähän perä levetä.. :p

piip ja pöö
Alkuperäinen kirjoittaja villikisuli:
Kyllä ne munkit ainakin meillä maistuu ihan vastatehdyiltä, kun tuoreeltaan pakastaa ja vähän mikrossa lämmittää. En mä ainakaan arkena niitä ehdi paistaa.
näimpä meilläkin arkena ei todellakaan ehdi paistaa mitään munkkeja! Ja kyllä meillä ainakin kelpaa munkit vaikka näin viikkoa ennen tekee kun niitä ei muulloin paisteta!

Ei ne mun mielestä mitään vappumunkkeja ole, jos ne nyt tehdään. Vappu on vasta ensi viikonloppuna. Jos nyt syö munkkeja niin ne on ihan vaan munkkeja. :) Mä pidän henk.koht. ainoastaan tuoreista munkeista, joten teen ne vappumunkit sitten vappuna.

vieras
siman tein eilen ja kohta alan paisteleen munkit,munkit on kuin vasta paistettuja kun pakastaa ne ilman sokeria ja sit sulattaa ne lämpimäksi mikrossa ja pyörittää sokerissa! :)

Musta vastapaistetuissa munkeissa on ihanaa justiinsa se syötävän pehmeä sisus ja hampaissa rasahtava kuori/pintakerros. Sellaista ei saa aikaan pakastetuilla ja mikrotetuilla munkeilla, vaikka nekin ihan kelvollisia on. :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
No kyllä sima pitäisi olla jo käymässä (meillä on). Ja munkit paistetaan perinteisesti vapunaattona, ovat sitten tuoreita sillon, kun niitä kuuluukin syödä. En ymmärrä, miksi munkit pitää paistaa näin tavattoman hyvissä ajoin? Ei ne pakastettuina maistu yhtä hyville, kuin tuoreena. Ja jos taas syö munkkeja jo viikkoa ennen vappua ja koko ajan vappuun saakka, niin saattaapi vähän perä levetä.. :p
Peesi!
Vapunaattona paistetaan meilläkin munkit =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja annupannu:
Siis millaisessa astiassa ne munkit tehdään? Käykö ihan tavallinen kattila? Jos mieheltä salaa kokeilis. Ei oo antanu lupaa kun meinaa että poltan koko köökin :)
Mä olen tehnyt ihan tavallisessa kattilassa. Mut sen rasvan kanssa kannattaa olla tosi tarkkana, ettei kuumene liikaa..

Yhteistyössä