mä
Kerranki jotain viisasta sai lukea lehdestä. Ihmisoikeusjärjestö alkaa tutkiin tota lestadiolaisten ehkäisykieltoa!
peesiAlkuperäinen kirjoittaja ??:no mitä hyötyä siitä on? tuskin ne makuukammariin saakka pääsevät
Mut eihän se ole ihan inhimillistä jos nainen kuolee siihen et ei kestä niitä monia peräkkäsiä raskauksia ja synnytyksiä. Onko se sun mielestä oikein? Tai jos äiyi menettää mielenterveyden ku on koko aina raskaana tai synnyttämässä, ku ei mieli eikä kroppa kestä! Onko se oikein?Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:joo-o. onhan toi aika jännää ku asioista (meidän uskosta ymmärtämättömät) rupee puimaan sellaista asiaa joka on jokaisen omakohtainen ja uskon kautta me tämäkin asia ymmärretään
Huoh... no sittenhän uskon nimissä voidaan tehdä iiihan mitä huvittaa, kun kerran uskon asioista on kyse, lakihan vaan loukkaa tätä vapautta.Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:eiköhän se ole jokaisen oma asia käyttääkö ehkäsyä vai ei, oli uskonto sitten mikä vaan. uskontoon ei mun mielestä kyllä pitäisi lailla puuttua, uskonto on kuitenkin uskon asia eikä musta mikään laki voi määrätä miten kenenkin tulee uskoa. siinä loukataan muuten uskonnon vapautta. musta tuollasen lain tekeminen on typerää ja turhaa.
laitatko linkkiä?Alkuperäinen kirjoittaja viera:tääl on tästä aiheesta jo monta piiiitkää keskustelua!!
joo mul pisti tuos jutussa silmään tuo kohta "oomme kuulleet tarinoita.." oon minäkin kuullut tarinoita vaikka minkä laisia.. mut se on eri asia ovatko nämä tarinat totta ja miltä vuosikymmeneltä ne ovat!Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mut eihän se ole ihan inhimillistä jos nainen kuolee siihen et ei kestä niitä monia peräkkäsiä raskauksia ja synnytyksiä. Onko se sun mielestä oikein? Tai jos äiyi menettää mielenterveyden ku on koko aina raskaana tai synnyttämässä, ku ei mieli eikä kroppa kestä! Onko se oikein?Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:joo-o. onhan toi aika jännää ku asioista (meidän uskosta ymmärtämättömät) rupee puimaan sellaista asiaa joka on jokaisen omakohtainen ja uskon kautta me tämäkin asia ymmärretään
tee haku... lestadiolaisuus... ehkäisy... jne jne!!Alkuperäinen kirjoittaja mä:laitatko linkkiä?Alkuperäinen kirjoittaja viera:tääl on tästä aiheesta jo monta piiiitkää keskustelua!!
En mä usko et kukaan uskaltaa lähteä noin radikaalia lakia tekemään! SIinähän mennään ihmisen itsemääräämis oikeuteen. Samalla joutus eriasemaan, ne jotka haluavat useita lapsia (ilman mitään vakaumusta)..Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:eiköhän se ole jokaisen oma asia käyttääkö ehkäsyä vai ei, oli uskonto sitten mikä vaan. uskontoon ei mun mielestä kyllä pitäisi lailla puuttua, uskonto on kuitenkin uskon asia eikä musta mikään laki voi määrätä miten kenenkin tulee uskoa. siinä loukataan muuten uskonnon vapautta. musta tuollasen lain tekeminen on typerää ja turhaa.
kylläpäs luet musta-valkoisesti. ei, mun mielestä uskonnon sisältöön ei pidä millään lailla lähteä puuttumaan ja joku sellanen asia kun ehkäsy jossain uskonnossa, niin aivan turhaa lähteä sellaiseen puuttumaan. jokainen tekee valintansa itse ja voiko ketään muka lailla pakottaa käyttämään ehkäisyä, se menee sitten jo ihmisoikeuksien loukkaamisen puolelle. uskonto on uskon asia, se on jokaisen pään sisällä mitä uskoo ja siihen ei kukaan voi millään lailla vaikuttaa.Alkuperäinen kirjoittaja x:Huoh... no sittenhän uskon nimissä voidaan tehdä iiihan mitä huvittaa, kun kerran uskon asioista on kyse, lakihan vaan loukkaa tätä vapautta.Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:eiköhän se ole jokaisen oma asia käyttääkö ehkäsyä vai ei, oli uskonto sitten mikä vaan. uskontoon ei mun mielestä kyllä pitäisi lailla puuttua, uskonto on kuitenkin uskon asia eikä musta mikään laki voi määrätä miten kenenkin tulee uskoa. siinä loukataan muuten uskonnon vapautta. musta tuollasen lain tekeminen on typerää ja turhaa.
Typerää ja turhaa kaikki lait, annetaan uskovien tehdä mitä lystäävät, uskon nimessä!
Vai hetkinen... oletkohan nyt vain tällä linjalla ehkäisyasian kanssa, muttet muiden asioiden?
Miksi?
Tai tokkopa ehdit ajatella koko asiaa nenääsi pidemmälle.
Kyllä jokainen voi ja saa hoitaa itseään jos on henki vaarassa =)Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mut eihän se ole ihan inhimillistä jos nainen kuolee siihen et ei kestä niitä monia peräkkäsiä raskauksia ja synnytyksiä. Onko se sun mielestä oikein? Tai jos äiyi menettää mielenterveyden ku on koko aina raskaana tai synnyttämässä, ku ei mieli eikä kroppa kestä! Onko se oikein?Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:joo-o. onhan toi aika jännää ku asioista (meidän uskosta ymmärtämättömät) rupee puimaan sellaista asiaa joka on jokaisen omakohtainen ja uskon kautta me tämäkin asia ymmärretään