Jokohan pitäisi lopetella imetystä?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
Jos liikut lapsen kanssa perhekerhoissa tai hän on päiväkodissa niin varsinkin silloin imetyksestä on vielä paljon hyötyä, kun taapero saa vasta-aineita lasten keskuudessa jyllääviä tauteja vastaan maidosta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Jos liikut lapsen kanssa perhekerhoissa tai hän on päiväkodissa niin varsinkin silloin imetyksestä on vielä paljon hyötyä, kun taapero saa vasta-aineita lasten keskuudessa jyllääviä tauteja vastaan maidosta.
Hieman aiheuttaa hämmennystä kun perhekerhossa ollessamme lapsi tulee repimään paidankaulustaa. :/
Itsestä ei tunnu siinä vaiheessa mukavalta. Kotona toki pystyn nauttimaan imetyksestä, mutta kun lapsi itse ei malta olla lussuttamatta silloinkaan kun ollaan ihmisten ilmoilla.
 
Kyllähän lapsi varmasti nopeasti oppisi että maitoa on tarjolla vain kotona, jos niin haluaisit, ja lakkaisi pyytämästä kodin ulkopuolella, jos siis haluaisit jatkaa vielä imetystä.

Ite imetän vauvan lisäksi kaksivuotiasta ja perhekahvilassa on useampikin taaperon äiti tullut sanomaan että myös he imettävät vielä, mutta yleensä vain kotona. Mun mielestä imetyksessä ei ole mitään omituista, äidinmaito on luonnollista ravintoa ja hyväksi varsinkin tälle meidän allergiselle lapselle, joten toisten mahdolliset hämmennykset ei mua haittaa.

Mutta jos haluat imetystä lopetella niin ehkä nyt olis helpompi vieroittaa kun myöhemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Jos liikut lapsen kanssa perhekerhoissa tai hän on päiväkodissa niin varsinkin silloin imetyksestä on vielä paljon hyötyä, kun taapero saa vasta-aineita lasten keskuudessa jyllääviä tauteja vastaan maidosta.
Hieman aiheuttaa hämmennystä kun perhekerhossa ollessamme lapsi tulee repimään paidankaulustaa. :/
Itsestä ei tunnu siinä vaiheessa mukavalta. Kotona toki pystyn nauttimaan imetyksestä, mutta kun lapsi itse ei malta olla lussuttamatta silloinkaan kun ollaan ihmisten ilmoilla.
Jospa vähentäisit imetystä...imettäisit vaan kotona, ja vaikka max. 3-4 kertaa vuorokaudessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Jos liikut lapsen kanssa perhekerhoissa tai hän on päiväkodissa niin varsinkin silloin imetyksestä on vielä paljon hyötyä, kun taapero saa vasta-aineita lasten keskuudessa jyllääviä tauteja vastaan maidosta.
Hieman aiheuttaa hämmennystä kun perhekerhossa ollessamme lapsi tulee repimään paidankaulustaa. :/
Itsestä ei tunnu siinä vaiheessa mukavalta. Kotona toki pystyn nauttimaan imetyksestä, mutta kun lapsi itse ei malta olla lussuttamatta silloinkaan kun ollaan ihmisten ilmoilla.
Mikä siinä julki-imetyksessä haittaa? Koet siis muiden ehkä pitävän teitä outoina tms?

Jotkut ovat opettaneet yli yksivuotiallensa, että tisua saa vain kotona, samoin kun monet yövieroittavat isommat lapset.

Jos silti tuntuu hankalalta eikä lapsi lopeta paidan repimistä ja tissin pyytämistä, niin sitten varmaan kannattaa lopettaa, mutta jos imettäminen kotona tuntuu vielä mieluisalta, niin ehkä voit yrittää opettaa lapselle, että tissit ovat kotona hyvä juttu mutta muualla ei tipu.
 

Yhteistyössä