Jokohan kevätaika on lapsellakin alkanut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Talvemmalla nukkui aina kello kahdeksaan asti tai lähes kahdeksaan asti, mutta tällä viikolla on aikaistanut heräämisensä seitsemän pintaan.

Vaikka makkarissamme onkin tummennettu rullaverho, niin silti ei huoneessa ole kovin pimeää enää aamulla puoli seitsemän jälkeen.

Onko siis syytä heittää vielä jotain peittoja rullaverhon päälle, että pimeyttä kestäisi makkarissa nykyistä pidempään?

Kun seitsemältä kiskaisee itsensä ylös lapsen kanssa, niin tuntuu olotila jo nyt erittäin uniselta.

Tänään vielä on kyläilyreissu myöhemmin päivällä tiedossa, kiva kiva mennä kyläilemään umpiväsyneenä tai sitten nukun lapsen kanssa päikkärit ennen kylään menoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Talvemmalla nukkui aina kello kahdeksaan asti tai lähes kahdeksaan asti, mutta tällä viikolla on aikaistanut heräämisensä seitsemän pintaan.

Vaikka makkarissamme onkin tummennettu rullaverho, niin silti ei huoneessa ole kovin pimeää enää aamulla puoli seitsemän jälkeen.

Onko siis syytä heittää vielä jotain peittoja rullaverhon päälle, että pimeyttä kestäisi makkarissa nykyistä pidempään?

Kun seitsemältä kiskaisee itsensä ylös lapsen kanssa, niin tuntuu olotila jo nyt erittäin uniselta.

Tänään vielä on kyläilyreissu myöhemmin päivällä tiedossa, kiva kiva mennä kyläilemään umpiväsyneenä tai sitten nukun lapsen kanssa päikkärit ennen kylään menoa.

opeta ihmeessä lapsesi ajoissa nukkumaan.
tällaisten vanhempien takia sitten koululaisena o aikea nousta ylös,ku opetetaan nukumaan "puoleen päivään" aika monen pitää mennä kahdeksaksi kouluun, silloi monesti on herättävä jo enen sitä seitsemää. meilä herätään kuuden jälkeen. että ehtii aamupalankin syödä ( myös teinit syövät aamupalan)

Meillä on kanssa tuo 4v alkanut herätä viikonloppuisinkin tasan klo 7,talvella saattoi nukkua 8 asti.Mutta mä en varsinaisesti valita,koska 7 herätyskin on lähes 2,5 tuntia pidempään kun arkena. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nedra, miten aikaisin lapsen on herättävä arkisin?

Suurinpiirtein vähän vaille 7 saisivat nukkua,nyt kun nukutaan viereisessä makkarissa lasten kanssa niin heräävät kuulemma kun isännän herätyskello soittaa 6 jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä ihmettä tuolla ajat takaa, rollolainen? Lapsi laitetaan nukkumaan noin puoli yhdeksän - yhdeksän maissa ja unessa on yhdeksän - puoli kymmenen välillä.

meilä menee teinitkin klo 21 nukkumaan arkena ja 8v ja 10v klo 19 älkeen. Lapsi tarvitsee noi 10 tuntia vähintään unta,myös teini-ikäiset.

Minäkin olen nyt työssäoppimisessa vk:ssa ja joudun useasti heräämään jo ennen kuutta, kun työt alkavat seitsemältä. Minä taas useasti herään jo 10 min. ennen kellon soittoa ja ei lapsi sitten turhaan herää kellon pirinään. Ja vaikka puuhastelen aikani keittiössä ennen lähtöä, niin ei onneksi lapsi siihenkään puuhasteluun herää.

miksi ihmeessä vanhemmat valittaa siitä kun lapsi herää aikaisin. joillakin on niitä lapsia joiden kanssa saa valvoa öitä ja näin. Itselläni tyttö menee nukkumaan 20-21 ja aamulla herää 7-8 välillä. talvella veti unet sinne 9 asti. minä en ainakaa valita siitä,että lapsi herää niin aikaisin ja itse ei saa nukkua. kyllä saa nukuttua kun menee itsekin ajoissa nukkumaan !

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi ihmeessä vanhemmat valittaa siitä kun lapsi herää aikaisin. joillakin on niitä lapsia joiden kanssa saa valvoa öitä ja näin. Itselläni tyttö menee nukkumaan 20-21 ja aamulla herää 7-8 välillä. talvella veti unet sinne 9 asti. minä en ainakaa valita siitä,että lapsi herää niin aikaisin ja itse ei saa nukkua. kyllä saa nukuttua kun menee itsekin ajoissa nukkumaan !

juuri näin. ja kun lapsi tule kouluikään ON OPITTAVA ajoissa heräämän. useimmiten näillä "kotona koko lapsuutensa viettäneillä" onkin vaikeampi sopeutua kouluun, herääminen on vaikeampaa

Mäkin odotan kellojen siirota kuin kuuta nousevaa. Meillä tyttö 9kk, kun tuppaa herämään nykyisin 6-6.30 ja kun mun kello arikisinkin soi vasta 7.00. Muutenkin tykkäisisin, että saisin rauhassa aamulla käydä pesemässä hampaa ja keittää puuron yms ennenkuin vauva herää.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:

juuri näin. ja kun lapsi tule kouluikään ON OPITTAVA ajoissa heräämän. useimmiten näillä "kotona koko lapsuutensa viettäneillä" onkin vaikeampi sopeutua kouluun, herääminen on vaikeampaa

Eikös se nyt ole ihan sama, herääkö pikkuisena 8.00 vai 7.30? Jos oletetaan, että kouluaamuina riittäisi toi 7.30 herätys. Mun mielestä sillä puolella tunnilla tai olkoon vaikka puolitoista tuntia ei ole mitään merkitystä. Ja muutenkin meillä ainakin on lapsilla luonnollinen herääminenkin vaihdellut vuosien varrella ennen koulunalkua monilla tunneilla.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Eikös se nyt ole ihan sama, herääkö pikkuisena 8.00 vai 7.30? Jos oletetaan, että kouluaamuina riittäisi toi 7.30 herätys. Mun mielestä sillä puolella tunnilla tai olkoon vaikka puolitoista tuntia ei ole mitään merkitystä. Ja muutenkin meillä ainakin on lapsilla luonnollinen herääminenkin vaihdellut vuosien varrella ennen koulunalkua monilla tunneilla.
jos lapsella alkaa koulu klo 8 nii ei varmaan kerkiä jos herää vasta 7,30. Vai meinaatko että lapsi meneekoulun ilman aamupalaa?. Sehän onpäivän tärkein ateria.

jos lapsella alkaa koulu klo 8 nii ei varmaan kerkiä jos herää vasta 7,30. Vai meinaatko että lapsi meneekoulun ilman aamupalaa?. Sehän on päivän tärkein ateria.

mutta ajattele jos perheessä on PAKKO lapsen herätä joka aamu jo ennen kuutta , vanhempien työn tai opiskelujen takia. Meillä on joskus jutuneet nuo pienimmät heräämään jo viiden jälkeen . silloin ei auta sanoa ettei halua herätä.Ku vaan on pakko.Nukkumanoli mentävä tosiaankin ajoissa, ei vasta klo22. olis väsyttänyt julmetusti
Minusta o julmaajos lapset JOUTUVAT lähtemään ilman aamupalaa ja olemaan nälässä klo 11-12 asti, kun ei ehdi syömään.

mutta ajattele jos perheessä on PAKKO lapsen herätä joka aamu jo ennen kuutta , vanhempien työn tai opiskelujen takia. Meillä on joskus jutuneet nuo pienimmät heräämään jo viiden jälkeen . silloin ei auta sanoa ettei halua herätä.Ku vaan on pakko.Nukkumanoli mentävä tosiaankin ajoissa, ei vasta klo22. olis väsyttänyt julmetusti
Minusta o julmaajos lapset JOUTUVAT lähtemään ilman aamupalaa ja olemaan nälässä klo 11-12 asti, kun ei ehdi syömään.

En mä ainakaan ala pikkuistani herättämään ennen kuutta vain siksi, että jos töihin menen, hän kenties joutuisi niin aikasin heräämään. Nyt kun olen kotona annan pikkuisteni nukkua niin pitkään kuin heitä nukuttaa. Harmivain, että pienimmäiseni herää jo ennen kellonisoittoa

:/

Ja meillä lähikoulu alkaa aikaisintaan 8.35, joten hyvin ehtii syömään aamupalan ennen kouluun menoa, jos herää 7.30. Koulumatkaan menee aikaa ekaluokkalaiselta ehkä 5min, isommilta n. 2min.

Yhteistyössä