Joko voi esim. auringonkukan siemenet kylvää pihalle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukka

Vieras
Esikasvattamaan en ala, mutta ajoissa haluaisin ne maahan, mutta onko nyt liian ajoissa pk-seudulla???

Kasvaahan nuo kaikki sipulikasvit jo täyttä häkää ja moni muukin, kuten osa perennoista.

By the way, onkohan se yksi kiusankappale kasvi - joku ampujabalsami kylvänyt siemensä joka paikkaan, kun pieniä kasvinalkuja on piha täysi - toinen vaihtoehto on auringonkukan alkuja, mutta epäilen tuota yhtä tuholaista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimoska:
MIKÄ on ampujabalsami???? :O

En muista sen oikeaa nimeä, mutta kasvaa tosi isoksi ja ampuu siemenensä metrien päähän, on varmaan tosi kiusa jos alkaa leviämään, tulee viidakko pihalle :)

Hui! Tämä hortonomi ihaili viime kesänä ihanan keltaisia kukkia ja meinasi jopa laittaa tutulle puutarhurille viestiä kysyäkseen mikä kasvi on kyseessä. Kuulin anopilta, että ihailin peltovalvattia joka on yksi pahimmista rikkaruohoista ja leviää kuin vimmattu. Tänä vuonna meillä taitaa olla valvattipiha...

Meillä on jo auringonkukan siemenet kylvettyinä, joten toivottavasti ei pakkasia enää tule. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
MIKÄ on ampujabalsami???? :O

En muista sen oikeaa nimeä, mutta kasvaa tosi isoksi ja ampuu siemenensä metrien päähän, on varmaan tosi kiusa jos alkaa leviämään, tulee viidakko pihalle :)

Hui! Tämä hortonomi ihaili viime kesänä ihanan keltaisia kukkia ja meinasi jopa laittaa tutulle puutarhurille viestiä kysyäkseen mikä kasvi on kyseessä. Kuulin anopilta, että ihailin peltovalvattia joka on yksi pahimmista rikkaruohoista ja leviää kuin vimmattu. Tänä vuonna meillä taitaa olla valvattipiha...

Meillä on jo auringonkukan siemenet kylvettyinä, joten toivottavasti ei pakkasia enää tule. :saint:

Et ole ainut :D mä kasvatin kans kukkapenkissä kasvimaan vieressä komeeta puskaa :D äitini sit alko ihmetteleen

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Mimoska, meinaatko taas kasvattaa kurkkua? :D

Ilman muuta! Kasvihuonetta odottaa jo kasa kompostia ja hevosen "sitä itteänsä". :D

Tänä vuonna laitan vain yhden kurkun. Viime vuonna niitä oli kaksi ja se sato muistetaan vielä vuosia.

Juuh :D halkokuormana. :laugh:

Mimoska, meinaatko taas kasvattaa kurkkua? :D

Ilman muuta! Kasvihuonetta odottaa jo kasa kompostia ja hevosen "sitä itteänsä". :D

Tänä vuonna laitan vain yhden kurkun. Viime vuonna niitä oli kaksi ja se sato muistetaan vielä vuosia.

Juuh :D halkokuormana. :laugh:

Niinpä! Kyllä niitä kuitenkin yhdestäkin riittää enemmän kuin tuomisiksi ja viemisiksi, joten kahvitellaan taas sadon kypsymisen aikoihin. :)

Mimoska, mun äiti tekee tavallisesta kurkusta tosi hyvää kurkkusalaattia, mitähän siihen tulikaan, sipulia, tavallista kurkkua ja kai etikkaa ainakin. Kysynkö ohjetta?

Minä laitoin eilen kukkapenkkiin pioniunikot ja auringonkukat, kummassakin oli että voi jo laittaa, katsotaan mitä tulee :) Muita en uskaltanut laittaa vielä, toukokuulla jatkuu..

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
Mimoska, mun äiti tekee tavallisesta kurkusta tosi hyvää kurkkusalaattia, mitähän siihen tulikaan, sipulia, tavallista kurkkua ja kai etikkaa ainakin. Kysynkö ohjetta?

Joooo!!! Kysy ihmeessä, mä olin ihan pulassa tuhansien kurkkujeni kanssa viime kesänä! :flower:

Yhteistyössä