Joko työttömillä on marjastusvarusteet valmiina?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei ole tekosyy, vaan syy: en viitsi nähdä vaivaa. Hirveän rankkaa fyysistä työtä. En minä työtön toimistotyöläinen jaksa lähteä moiseen hommaan. Ja kuten sanoin, se ei ole tekosyy, vaan ihan syy.
 
Itse kävelen tai pyöräilen. 150 kilometriä on lyhyt matka polkea.
Mä haluun nähdä sen, kun fillaroit aamuneljältä metsään vaikkapa 25 km päähän, keräät parissa tunnissa 2 ämpäriä mustikoita itikoitten syötävänä, fillaroit niiden ämpärien kanssa aamuksi torille (vaikkapa 70 km) ja tulet sieltä tyhjien ämpärien kans vaikka 55 km takaisinpäin kotiisi...
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Mä haluun nähdä sen, kun fillaroit aamuneljältä metsään vaikkapa 25 km päähän, keräät parissa tunnissa 2 ämpäriä mustikoita itikoitten syötävänä, fillaroit niiden ämpärien kanssa aamuksi torille (vaikkapa 70 km) ja tulet sieltä tyhjien ämpärien kans vaikka 55 km takaisinpäin kotiisi...
Itseasiassa leiriydyn telttaan metsään ja avokki käy joka päivä hakemassa marjat. Tuo 70-100 kilometriä on aika lyhyt matka polkea ja marjat kuljetetaan kärryllä. Meillä systeemi toimii niin että poimin kärryn laatikon täyteen (n. 50 kiloa), päivässä ja illalla avokki käy hakemassa täyden laatikon ja tuo tyhjän tilalle.
 
  • Tykkää
Reactions: ammuli
Realismia peliin
Vaikka pyöräilenkin paljon niin 70-100km ei ole lyhyt matka pyöräillä. Se ei ole lyhyt matka edes autolla. Taas jollakin todellisuus kateissa.

Ei en tarvitse lisätienestejä marjoista koska olen kokopäiväisessä työssä. Nyt nautin vajaan kolmen viikon lomasta kun täyttä lomaa ei ehtinyt kertyä.
 
vierailija
Vaikka pyöräilenkin paljon niin 70-100km ei ole lyhyt matka pyöräillä. Se ei ole lyhyt matka edes autolla. Taas jollakin todellisuus kateissa.

Ei en tarvitse lisätienestejä marjoista koska olen kokopäiväisessä työssä. Nyt nautin vajaan kolmen viikon lomasta kun täyttä lomaa ei ehtinyt kertyä.
Velttojen porvareiden ulinaa. Syrjäytynyt, moniongelmainen pitkäaikaistyötön pyöräilee joka päivä helposti sen 70-100 kilometriä satoi tai paistoi.
 

Yhteistyössä