Joko teidän duunissa on syksyn lomat päätetty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meillä ei :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meillä ei :(

Vieras
Aloitin tammikuussa uudessa duunissa. Kesä"loma" meni siihen että olin kesäkuun alussa 2vko saikulla ja 1,5vko lomaa siihen perään... sekin 1,5 vko meni sairastaessa kun en toipunut leikkauksesta 2 viikossa.

Nyt sit ajattelin että olisi kiva lähteä loka- marraskuussa viikoksi ulkomaille, mutta enhän mä voi lentoja varata kun en tiedä millon saan lomaa tai saanko edes ollenkaan! Ja lennot kallistuu mitä lähempänä lomaa sit varaa. Eli nyt pitäis saada tietää. Mutta kukaan täällä ei vielä ole puhunut lomista enkä kehtaa ottaa puheeksi kun uusin olen. Höh!

No ei meillä ainakaan kukaan normaalisti syksyllä pidä lomaa, joten ei sitä kukaan myöskään puheeksi ottaisi!! Joten jos teillä on myös niin? Mutta jos joku pitäisi meillä poikkeuksellisesti lomaa, niin ihan vaan kävisi kysymässä esimieheltä. Näin minäkin sinuna tekisin.

Tän kuun lopussa kai päätetään talvikauden lomat. Mikset hakenut lisää saikkua kun et ehtinyt toipua ajallaan leikkauksesta? Se ois siirtänyt sun kesälomaa, niin oisit saanut pitää sen terveenä.

Meillä menee aika hyvin keskenään sopimalla. Minulla on syyslokakuun vaihteessa kahden viikon loma, katsoin projektikalenterista kohdan, jossa muilla ei ole lomaa ja saan siihen vapaan. Loput tämän vuoden lomista menevät sitten vuodenvaihteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä ei :(;24481977:
Aloitin tammikuussa uudessa duunissa. Kesä"loma" meni siihen että olin kesäkuun alussa 2vko saikulla ja 1,5vko lomaa siihen perään... sekin 1,5 vko meni sairastaessa kun en toipunut leikkauksesta 2 viikossa.

Nyt sit ajattelin että olisi kiva lähteä loka- marraskuussa viikoksi ulkomaille, mutta enhän mä voi lentoja varata kun en tiedä millon saan lomaa tai saanko edes ollenkaan! Ja lennot kallistuu mitä lähempänä lomaa sit varaa. Eli nyt pitäis saada tietää. Mutta kukaan täällä ei vielä ole puhunut lomista enkä kehtaa ottaa puheeksi kun uusin olen. Höh!

No sinuna en ihan kauheasti niistä lomista puhuisikaan. Jos olet tammikuussa aloittanut niin eihän sulla ole ollut viime kesänä lomakertymääkään kuin 01.01 - 31.03.2011 eli 6 pv. Sen enempää syys- kuin talvilomaakaan sinulla ei vielä ole edes vaadittavaksikaan.

Toki työnantajan kanssa sopimalla mikä tahansa on mahdollista, mutta laillisesti siis ei kertymää ole.

Meillä aikaisemmassa työpaikassa näihin aikoihin kyllä tiedettiin syyslomat jo. Siellä tehtiinkin todella aikaisin suunnitelmat. Ja lähes kaikki piti myös syksyllä/keväällä jotain lomia. Palkallisia/palkattomia..

Kunta-alalla onkin tietty määrä vuosilomaa, eli erikseen ei ole kesä- tai talvilomia. Toki enemmistö piti pidemmän pätkän kesällä ja loput sitten jakautui aika tasaisesti muuhun vuodenaikaan.

[QUOTE="vieras";24482100]
Toki työnantajan kanssa sopimalla mikä tahansa on mahdollista, mutta laillisesti siis ei kertymää ole.[/QUOTE]

Juu eli ap sinulla on virallisesti talviloma vasta vuoden kuluttua. Nyt (1.4.2011-31.3.2012) kerrytät vasta ensi vuoden lomia, jotka saat pitää 1.4.2012 alkaen.

Tuli mieleen eräs meidän oma työntekijämme, joka tuli pyytämään lomarahaa aina kun ilmoitti ettei pääsekään töihin :D Luuli että saa rahaa aina kun lintsaa töistä :laugh: (kyseessä lehdenjakotyö, josta voi ilmoittautua pois jonkun esteen vuoksi)

Yhteistyössä