Joko täällä on ollut joulukortti-ideoita :o)

Mä ajattelin,että tänä vuonna otan ihan perinteisen tonttu kuvan lapsista ja teetätän siitä kortit. Exä kun aina laittoi hanttiin "maksaa liikaa" vastauksellaan ja viime vuonna lasten pyynnöstä askarreltiin kortit.

Alkuperäinen kirjoittaja syklaaminkukka:
Missäs meiän kaikki jouluihmiset on ? :D
No, mä laitan mun viime vuoden mallit, innostuin siis tekemään kahta erilaista korttia.

http://www.aijaa.com/v.php?i=2826850.jpg

Aijai, ensimmäinen paha virhe, käytit kaks hyvää mallia samana vuonna... :)

Mä meinasin ensin tehdä vanhanaikaisella tekniikalla eli painaen omenankuvan korttiin, siis ihan sillä "oikean" omenan puolikkaalla. Nyt taidankin olla vielä laiskempi ja hyödyntää viimetalvista valokuvaa lumilyhdystä, siis tulostaa kuvia paperille ja leikata-liimata niitä korttiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Alkuperäinen kirjoittaja syklaaminkukka:
Missäs meiän kaikki jouluihmiset on ? :D
No, mä laitan mun viime vuoden mallit, innostuin siis tekemään kahta erilaista korttia.

http://www.aijaa.com/v.php?i=2826850.jpg

Aijai, ensimmäinen paha virhe, käytit kaks hyvää mallia samana vuonna... :)

Mä meinasin ensin tehdä vanhanaikaisella tekniikalla eli painaen omenankuvan korttiin, siis ihan sillä "oikean" omenan puolikkaalla. Nyt taidankin olla vielä laiskempi ja hyödyntää viimetalvista valokuvaa lumilyhdystä, siis tulostaa kuvia paperille ja leikata-liimata niitä korttiin.

Juuh, olis varmaan kannattanut säästää toinen malli täksi jouluksi :D
Tuota valokuvahommaa mäkin mietin. Jos löytyis joku talvinen valokuva, siitä vois vaikka tulostaa. Meillä kun on toi valokuvatulostusohjelma koneella, sillä vois vähän tehdä reunusta ja kirjoittaa joulutervehdystä.

Minä meinasin kans tänä vuonna päästä helpommalla ja käyttää sen ässän, että teetän lapsista tonttukuvan (kylläkin vain siis kuvat ja itte tehään loppu kortista), sitte on aikaa ens vuonna värkätä ja tuholainenki isompi jo...
Musta hyvä idea oli kans jossain, että painetaan korttiin nurinpäin lapsen kämmenen kuva sormivärejä käyttäen ja siihen ranteen jatkeeksi piirretään tontun kasvot ja hiippalakki. Siis se käden kuva on niinku parta, oli ihan kivan näkönen :)

No en ole vielä ehtinyt tarvikekauppaan, mutta suunitelmissa (ehkä ) olis tehdä semmosia huopatonttuja. Eli huovasta leikata tontulle 'mekko' ja hattu, painaa kasvopyörylä jollakin ja piirtää siihen silmät ja suu. Jalat narusta (semmosta köyden näköstä, mutta n. 3-5 mm halkasijaltaan - millä nimellä sitä nyt sit kutsutaankaan) ja tossuosat huovasta. (Ja koko komeus liimataan kartongille siten että ne narujalat jää irrallisiksi. Ja onhan tietty toi kasvopyöryläkin jo painettu kartonkiin..)

Katotaan nyt jos suunnitelmat vielä ehtii muuttua, mutta ainakin tällä hetkellä suunnitelmat tollasista... :xmas: