Joko puhuttais välikausi- ja talvivaatteista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syksy tulee!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syksy tulee!

Vieras
Itse olen jo alkanut käydä kaappeja läpi, mitä vaatteita tarvitaan syksyksi ja mitä talveksi, mitä vasta kevääksi. Ulkovaatesaldona tällä hetkellä:

2v tyttö 86cm pitkä
-vk-haalari koossa 86 (tarvinkohan isomman? vielä ei erityisen tiukka)
-viking gore-lenkkarit
-saappaat
-vk takki koossa 86 sekä housut, kurikset ja fleecehaalari, kahdet hanskat, kaksi pipoa

-toppahaalari koossa 92 (jääköhän pieneksi kesken talven)
-kuomat, kolmet toppahanskat ja kaksi hattua

vauvalle joka syntyy loka-marraskuu
-villapuku
-pörröpuku
-toppapuku koossa 68
-makuupussi
-villasukkia, töppösiä, tumppuja ja hattuja.

Tällä hetkellä siis tarvitsisin ainakin 2v jonkun kauppatakin talveksi ja jotkut vedenpitävät toppakengät nollakeleille. Mietin myös, että tarvitsenkohan isomman välikausipuvun loppusyksyyn ja isomman toppapuvun lopputalveen. Ja vauvalle pohdin, että pitäisiköhän ostaa vielä pienempi toppapuku alkutalveen.

Mulla on 3 v tytölle 104 cm molokidsin talvihaalari joka menee ainakin vuodenvaihteeseen. Ehkä joulualesta ostan taas isomman. Niin ja varapukuna löytyy Etirelin toppahousut ja takki 110 koossa. Kenkät tulevat varmaan taas olemaan Vikingin coretexit. Villahaalari ostettava myös, samoin hatut, rukkaset jne.

Syyskuun vauvalle olisi äp:n 68 toppis (joka on iso) ja jonathanin 74 toppahaalari. Voipi olla että ovat liian isoja, jolloin ostan jonkun pienemmän koon. Vauva tarvinnee myös paksummat hatut ja villahaalarin jonka saan tutulta tilaamalla.

Mulla on syyskuussa 3v täyttävälle pojalle viimevuotinen Pop 104cm toppahaalari joka todnäk mahtuu ainakin alkutalven. Sit lisäksi yhdet 98mc Reiman toppahousut ja 2 t2h toppatakkia (98 ja 104). yhdet toppahousut pitää varmaan hommata isompana, kun ei noi 98t varmaan enää välttämättä edes mahdu. Toppahanskoja on viimevuotiset ja yhdet uudet odottamassa, pipoja pitää varmaan hommata uusia kun ei taida enää mennä entiset. Villapuku on 104cm mutta oli ihan passeli jo viime vuonna, eli sekin pitää kai uusia, en ole vielä kokeillut.

Syyskuun vauvalle on ohut "autoilupuku" ja lisäksi 62cm joku perus ciraf toppapuku ja esikoisen vanha äp-toppis, joka kyllä on aivan liian iso varmasti. Mutta siitä tumput ja töppöset ainakin tulee käyttöön. Lisäksi yksi Name it 56cm villapuku, esikoisen äp: vanha villahaalari ja isoäidin tekemä villakerrasto odottamassa.

Ihana syksy on tulossa kohta :heart: Ja talvi! Miulla alkaa viikon päästä loma niin sitten kaivelen kaikki vaatevarastot, siivoon ja järjestelen! Pitää just tehdä toi inventaario et mitä tytöiltä puuttuu. Aika hyvin kyl pitäs olla vaatetta, haalareita kaksin kappalein kun oon hamstrannu kirppiksiltä :) Kenkäpolitiikka onkin sit juttu erikseen...

Hei, vieläkös teidän koululaiset käyttää haalareita? (vai housut ja takki?) Meillä tyttö aloittaa koulun ja tähän mennessä on tykännyt pitää viel haalaria.

Yhteistyössä