Joko on KESÄKUKAT laitettu?

Mitä kesäkukkia olette ulos jo laittaneet/aiotte laittaa?

Meillä ei vielä ole kesäkukkaset laitettuina, mutta kuitenkin jo ostettuina ovat :) Huomenna olisi tarkoitus laittaa kukat multaan ja ruukkuihin/laatikkoihin/amppeleihin.

Myö ostettiin tänään Verenpisaroita, Lobelioita, Markettoja ja Lumihiutale (vai oliko se Lumitähti...ööö...). Kukat kyllä tekee pihan ja terassin kauniiksi =)

Mulla on parvekelaatikoissa markettoja sekö orvokkiamppeli. Ruukkuun on herra 2 veen kanssa kylvetty kehäkukkia, saa nähdä, tuleeko niistä mitään. Niin ja pari viherkasvia roudasin kans partsille. Enempää tuonne ei oikein mahtuiskaan, vaikka sormet kieltämättä syyhyttäis ;).

lumihiutaleita,uuden quinean liisoja (miten lie sitten kirjoitetaankaan ) neilikkaa, hopeaputouksia, keijunmekkoja ja matalaa sametti ruusua, ne olen jo laittanut. Vielä pitäisi ostaa siniviuhka ja neljä neilikkaa lisää.
Ja kaksi petunia amppelia ostin valmiina roskakatosta koristamaan :D

En edes osaa sanoa mikä tuo nuo kaksi kasvia ovat mutta on ainakin neilikoita, mansikka, herneitä, joitain köynnöskasveja ja ruohosipulia ja timjamia sekä ruiskukkia oottelen nousevaks jos tuo ilma viittis vähän lämmetä. Viherkasvit heitin kans pihalle ja saahan nähdä täytyykö nuo kaikki raijata vielä yöks sisälle kun on niin kylmä sää |O

Keittiönoita
Juups. Laatikossa on vaahtera-aulio, sen alla hopealehteä ja paria köynnöstä. Amppelissa on valkoinen verenpisara. Parissa betonikootassa ahkeraliisaaa ja rappusilla parissa ruukussa morsiuskelloa. Takapihalla on vain yrttejä, tomaattia sekä ruukku, jossa jännän värinen ... voi helevetti, nyt unohdin sen rehun nimen...daalia... sekä muratti.

Alkuperäinen kirjoittaja yhden miehen nainen:
lumihiutaleita,uuden quinean liisoja (miten lie sitten kirjoitetaankaan ) neilikkaa, hopeaputouksia, keijunmekkoja ja matalaa sametti ruusua, ne olen jo laittanut. Vielä pitäisi ostaa siniviuhka ja neljä neilikkaa lisää.
Ja kaksi petunia amppelia ostin valmiina roskakatosta koristamaan :D
Sullahan on paljon eri kukkilajikkeita =) Kuulostaa kivalta! Tulikin mieleen, että mun piti ostaa Keijunmekko, mutta unohdin! Ne on nättejä! Mä en ookaan ennen oikein innostunut noista kukkienlaitoista, mutta nyt tänä keväänä/kesänä iski joku ihme kukkakärpänen muhun :D

Juu laitettu on. Laitoin penkkiin, seinäamppeliin ja ruukkuihin... Aika paljon tuli laitettua tuohon rivarin etupihalle, mut kivalta näyttää. eli laitoin
-Orvokkeja (sarvi- ja tavallisia)
-Neilikoita (tavallisia ja taikan)
-Oppineitten kukkia
-isoja samettiruusuja
-Päivikeitä
-Karjalanneidon
-Lobeliaa
-Petunia
-Miljoonakello sekä
-Tuoksupielusta

Lisäksi sit yhtee ruukkuun naapuri antoi suikeroalpia ruukkuun... ja noi sarviorvokit sain kans naapurin pihalta. oli hyvi siellä lisääntyneet viimevuodesta :)

Mie ostin viime kesänä ensimmäistä kertaa tuon keijunmekon kokeeksi. Ja sehän olikin todella kaunis! Meillä on paahteinen piha (aamusta iltaan paistaa ) joten mietin että mitenkähän se viihtyy.. Mutta kukki komeasti,vähemmän teki vaan lehteä.

Mie pidän kukista,ripottelen kukkia ympäri tonttia. =) Jospa ensi kesänä olisi sitten kukkapenkitkin tehty :saint:

Maamikki
Minä oon itse kasvatellut mustasilmäsusannaa, keijunmekkoa, miinanköynnöstä, petunioita, sarviorvokkeja, kelloköynnöstä...
Muuten, te ketkä ootte ostanu keijunmekkoa!!!
Ottakaa syksyllä siitä pistokkaita ja pankaa ruukkuun ja sisälle. Se talvehtii siinä ja saatte ensi kesäksi ilmaisen kukan!

Mä kävin tänään kukkaostoksilla =) Ostin keltaisia markettoja, liloja lobelioita, siniviuhkoja, hopeavitjan, valkoisia verbanoita, punaisia begonioita, valkoisia petunioita ja tumman lilan riippupetunian.

Nuo on ruukuissa terassilla, kannon päällä, leikkimökin edessä, sisäänkäynnin koristeena, portinpielessä ja etupihalla kiven päällä sekä amppelissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins tallustelemassa:
Mä kävin tänään kukkaostoksilla =) Ostin keltaisia markettoja, liloja lobelioita, siniviuhkoja, hopeavitjan, valkoisia verbanoita, punaisia begonioita, valkoisia petunioita ja tumman lilan riippupetunian.
Mitääh, onko olemassa keltaisia Markettoja:)? Tässä se taas huomataan, että en todellakaan tiedä kukista mitään :D Tykkään ihan hirmuisesti kukista, mutta en osaa niitä hoitaa, enkä tunnistaa :ashamed: Nooh, toivottavasti harjoitus tekee mestarin!

Mitääh, onko olemassa keltaisia Markettoja:)? Tässä se taas huomataan, että en todellakaan tiedä kukista mitään :D Tykkään ihan hirmuisesti kukista, mutta en osaa niitä hoitaa, enkä tunnistaa :ashamed: Nooh, toivottavasti harjoitus tekee mestarin![/quote]

Myös vaaleanpunaisia löytyy...

Alkuperäinen kirjoittaja Innis:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins tallustelemassa:
Mitääh, onko olemassa keltaisia Markettoja:)? Tässä se taas huomataan, että en todellakaan tiedä kukista mitään :D Tykkään ihan hirmuisesti kukista, mutta en osaa niitä hoitaa, enkä tunnistaa :ashamed: Nooh, toivottavasti harjoitus tekee mestarin!
Joo, kai se marketta on :D Sillä nimellä mä olen sen oppinut tuntemaan =)

Yhteistyössä