vietätte joulun kotona vai sukulaisissa?me lähdemme vanhempieni luokse maalle ja uudeksi vuodeksi tullaan kotia.olemme joka toisen joulun mieheni vanhemmilla ja toisen minun lapsuuden kotona.
Minä olen ollut jokaisen elämäni joulun kotona enkä aio sitä nytkään muuttaa. Miehellekin olen selväksi tehnyt, että siihen meille vai teille jouluna -juttuun en lähde ollenkaan mukaan ja jopa anoppikin alkaa nyt jo kymmenen vuoden kohdalla sen ymmärtää. Asutaan tosin kaikki samassa kaupungissa, joten voidaan piipahtaa mummuloissa vaikka ihan aattoaamunakin. Ilta ollaan kuitenkin kotona ja piste.
Mummille mennään ja sinne tulevat sitten mun äiti ja sisko ja täti/tädit ja ehkäpä toi mun isoenokin.. Suunniteltu on, että sitten mentäis sen jälkeen ukon isälle ja äitipuolelle.. Tai vaihtoehtoisesti jos ovat mökillä ja me olemme tervetulleita niin sinne.. Mä en nää taas mitään järkeä kyyhöttää täällä meidän kotona joulua.
Kotona ollaan ja tapanin päivän tienoo mennään sitten joka toinen vuosi mun äidille ja joka toinen miehen vanhemmille. Joulupäivänä saatetaan käydä joulupäivällisellä mun isällä.