joka joulu sama juttu, (lahjasta mummulle )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei joluaatto aamua-kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei joluaatto aamua-kiitos

Vieras
siis esikoisen lapseni mummu vaatii maltaita, suurinpiirtein kuun taivaalta itselleen MINULTA joululahjaksi... ja koko muu EXä-UKKONI sisaret siis odottavat tottakai minulta paljon lahjoja... KUTEN JOKA JOULU, viimeksikin pettyivät aikuiset ihmiset kun oli vain 1 paketti per pää... No ei siinä vielä kaikki, mutta tietenkään he eivät osta minulle mitään lahjoja ( tämä ihan ok) MUTTA EIVÄT MYÖSKÄÄN OSTA MUILLE LAPSILLE MITÄÄN JOULUKSI. Pyytävät aina jouluaattona aamu-palalle, mutta ehei joka joulu olen nuille kahdelle muulle lapselle ottanut omat joulueväätkin kun ei saa syödä siellä mummulassa kun "heidän lapsenlapsi " ja minä... Onpas taas kiva roudata muitten lasten lahjat sinne, että kaikki lapseni saisivat avata samaan aikaan aamusta edes yhet paketit.. en käsitä en.. tänä jouluna mie on osta mittää kallsita kellekkään, kuitenkin 7 aikuista lahjaa ruinaavat vaan vien kaikille yhteiseksi herkkukorin, saa taas tuhlata kameran filmiä pettyneisiin ilmeisiin kun lahjat avataan... V*tuttaa tämmönen kyl vähä-

Siis jos muut lapset eivät saa edes ruokaa siellä, niin jätä väliin koko reissu. Voihan heidän heidän lapsenlapsensa mennä käymään sinne isänsä kanssa? Tai jos se ei onnistu, niin voit ihan kylmästi todeta että et ala roudaamaan lapsiasi paikkaan missä muut lapsesi eivät saa ruokaa!
Toivottavasti tämä aloitus oli provo...

voiko tää olla tosikaan. Miks ihmeessä alat tuollaseen. Älä nyt ainakaan osta aikusille lahjoja ja jos muille lapsille ei ees ruokaa tarjoa NIIN MIKS MEET SINNE :o

tää täytyy olla provo

Täällä on alkanu olla enemmänkin näitä uskomattomia juttuja. Ei kukaan tuollaseen suostuis eikä varmasti kukaan edes joutuisi. Miten tilanne muka voisi edes kehittyä tuollaiseksi?

ei todellakaan ole provo, olisikin. siksi olen suostunut sinne menemään kaikkien lasten kanssa, koska se on ainut päivä jolloin esikoinen näkee OIKEAN ISÄNSÄ koko vuonna..(tämä taas on pitkä juttu miksi näin...) Eli pidän hänelle sitä tärkeänä päivänä... nuo pienimmät toki sitten haluuvat tulla mukaan ja niin otan heidätkin sitten sinne... ja kyllä, pyytävät aamupalalle jouluaattona ja minä ja esikko sitten saatas syyä, olen sit vaan ottanut pipareita jne mukaan pienille(ja meitin esikoinen ei onneks välitä jouluruokaa sielä syyä, ottaa mielummin sen mun tuoman piparin jne... MUTTA TÄMMÖNEN IHMETYTTÄÄ VAAN; ymmärtäisin jos kyseessa olisi lapset...mutta aikuiset ihmiset eivöt voi sitten tehdä asialle mitään parannusta. ...

Mä en menis ollenkaan, enkä tasan varmasti ostas yhtään mitään niille. Ja vaikka ei lapsi isäänsä näkis muulloin kun jouluna, niin en pitäs niin väliä vaikkei näkis sillonkaan. Isähän on tossa tapauksessa lapselle lähes vieras ihminen, jos kerran vuodessa tapaa. Kumma isä lapsella, muusta suvusta puhumattakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mä en menis ollenkaan, enkä tasan varmasti ostas yhtään mitään niille. Ja vaikka ei lapsi isäänsä näkis muulloin kun jouluna, niin en pitäs niin väliä vaikkei näkis sillonkaan. Isähän on tossa tapauksessa lapselle lähes vieras ihminen, jos kerran vuodessa tapaa. Kumma isä lapsella, muusta suvusta puhumattakaan.

peesi tähän. ei ilmeisesti isää lapsi kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei todellakaan ole provo, olisikin. siksi olen suostunut sinne menemään kaikkien lasten kanssa, koska se on ainut päivä jolloin esikoinen näkee OIKEAN ISÄNSÄ koko vuonna..(tämä taas on pitkä juttu miksi näin...) Eli pidän hänelle sitä tärkeänä päivänä... nuo pienimmät toki sitten haluuvat tulla mukaan ja niin otan heidätkin sitten sinne... ja kyllä, pyytävät aamupalalle jouluaattona ja minä ja esikko sitten saatas syyä, olen sit vaan ottanut pipareita jne mukaan pienille(ja meitin esikoinen ei onneks välitä jouluruokaa sielä syyä, ottaa mielummin sen mun tuoman piparin jne... MUTTA TÄMMÖNEN IHMETYTTÄÄ VAAN; ymmärtäisin jos kyseessa olisi lapset...mutta aikuiset ihmiset eivöt voi sitten tehdä asialle mitään parannusta. ...

Siis miten sukulaiset siinä aamupalatilanteessa toimivat, pyytävät pöytään nimeltä vain esikoisesi ja sinut? Mitä he sanoisivat jos pienemmät lapset kuitenkin tulevat pöytään?

Sinun ei todellakaan tarvitse koko ex-sukua lahjoa. Viet vaan talon emännälle jonkun pienen jutun, kun sinne kylään menette. esim. kukka, suklaarasia tms.
Itse en kyllä varmaan sinne edes jouluaattona menisi, jos kerta tuollainen vastaanotto siellä. Jouluaattona muutakin (iloisempaa) tekemistä, kun katsella tuollaista tuohua. Onnistuisitko sinä siirtämään vierailua esim. Tapaninpäivään. Onko lapsen isä siellä silloin?

juu, tosiaan tuo on pitkä tarina miksi vaan jouluna näkee isänsä... ja tosiaan vain jouluaattona, ei tapsaan vois mennä.. ja täytyy sanoo et oikeessa olette tuo isä on ihan pyllystä jos minulta kysytään- en voi sietää( voi luoja onneks ollaan erottu jo 6vuotta sitten) mutta poika sen kyllä vaan muistaa, aina joulun lähestyessä kysyy mennääkö mummulle jne... mä teen ehkä nyt elämäni suurimman virheen ja soitan mummulle tästä joulu-asiasta... täytyne vaa sanoo hienovaraisesti mitä mieltä tämmösestä on ja että ME EI SITTEN SYÖDÄ AAMUPALAA, keksii jotain miksei... halusin tänne tän vaan purka kun ahistaa koko ajatus

aamupala pöydässä ollaan toimittu niin että esikoista pyydetään nimeltä syömää ja tokastaa perää on siinä "maija" (ELI MINÄ) sullekkin ota vaan...ja ilonen nauru perää

Alkuperäinen kirjoittaja vielä ap:
mitä mie sitten keksin "syyksi" miksei aamupalaa oteta... kun ei varmasti riitä pelkästää sanoo kun kaikki ei saa syödä ei syö kukaan....tyyliin....

Mikset sanois asiallisesti ja suoraan että tollanen systeemi ei oo oikein ja siksi ette syö.

mitä mie sitten keksin "syyksi" miksei aamupalaa oteta... kun ei varmasti riitä pelkästää sanoo kun kaikki ei saa syödä ei syö kukaan....tyyliin....

Miksei se riitä syyksi? Eikö se ole itsestään selvää, että jos ette kaikki voi syödä siellä aamupalaa, ei syö sit kukaan teistä? Ja voithan sä sanoo että te syötte aamupalanne kotonanne, jossa sitä on tarjolla jokaiselle lapselle!

Sano, että olette syöneet jo aamiaisen ja syötte sitten kaikkien lasten kanssa kotona jouluruuan. Että on parempi, että ei nyt syödä, niinon sitten ruoka-aikaan parempi ruokahalu.

Minä varmaan soittasin ja varmistaisin asiaa hienovaraisesti jotenkin näin; "Hei, eikös me sovittu että tullaan kello yhdeksän teille, meille tulee kiireinen aamu niin toivottavasti aamiaista riittää sitten kaikille lapsille".

Yhteistyössä