Join äsken light-limpparia, jossa käytetty makeutusaineena sakariinia ja syklamaattia... ja olen raskaana! Haittaako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi ei

Vieras
Tää nyt voi olla ylireagointia, mutta kyllä vähäsen huolestuin, että teinkö täysin väärin ja onko mahdollista, että vahingoitin sikiötä äskeisellä juomisellani... raskaus menossa rv 11 ja join limpparia ehkä 4 dl. En tajunnut ensin, että light-limpparissa on noita kahta kiellettyä makeutusainetta, kun yleensä niitä ei ostamissani lighteissa ole. :( Voiko tuollainen määrä aiheuttaa jotain sikiölle sisälläni?

Eikös se ole niin, että noille ei tiedetä tarkkaa rajaa, mikä ok, joten siksi suositellaan, ettei niitä käytetä. Ei varmasti ole haitallista noin pieni määrä kerran.

No ei varmaan aiheuta mutta kato jatkossa ettei oo noita kiellettyjä. Mikään makeutusaine ei terveellistä ole, joten pitäisi limpparit kohtuudessa muutenkin. (ja join itse raskausaikana pepsimaxia päivittäin kun kahvi etoi ja jotain piti väsymykseen saada ja ihan terveen lapsen sain).

mullekin kävi ihan sama juttu, kun odotin esikoista. Lidlin freeway colaa join pari lasia, kunnes luin pullon kyljestä limussa käytetyt makeutusaineet. Ihan terve lapsi meillä ainakin toistaiseksi on ollut viimeiset 3 vuotta :) Pepsi maxia oon juonut silloin tällöin molemmissa raskauksissa, kun kahvi ei uppoo millään ja välillä vaan tarvii jotain piristävää.

Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärjellä;28688025:
Ei varmasti pari lasia aiheuta mitään haittaa. Eiköhän ne kiellot oo siksi ettei joku käytä noita makeutusaineita joka viikko tai jopa joka päivä

Peesi. Ei siinä neljässä desissä ole niin paljoa, että siitä vielä olisi haittaa. :)

Yhteistyössä