Joiltakin harmailta puuttuu sisälukutaito ja toisen tulkitsemistaito

Sanoin tuossa toisessa ketjussa, että voisinko joskus kirjoittaa mielipiteen, ilman että mulle heitetään miljoona lisäkysymystä?
Jos vastaan samaan kysymykseen kerran viikossa, niin en parin kk jälkeen jaksa aloittaa samaa veivaus-debattia uudestaan.

Tulkaa toista vastaan.
Emmä ala utelemaan mitään jos joku heittää "kyllä joulukalkkuna on hyvää!"
Tai "vastuullinen ihminen rokottaa itsensä".

En mä ala udella: "miksi syöt kalkkunaa etkä kinkkua?"
Tai "oletko vastuullinen kun otat rokotteen?"

Kysymys velvoittaa vastaaman, mihin mulla ei ole aina aikaa. Heittäkää mieluimmin joku vastapallo, vastakommentti, kuin kysymys. Mä kirjoitan tänne paljon, mutten ole vastausautomaatti.

Mä, jopa ymmärrän usein miten joku ajattelee. Ehkä sorrun tyypittelyyn, mutta usein se osuu oikeaan. Ymmärrän miten feministi tai punaviherihminen ajattelee, mussa on pieni ripaus niitä.

Ja huomaan, että palstan mustat usein osaavat tulla vastaan mun fiiliksiin jo puolesta sanasta. Ei Ketjussa oo kyselyä "ai, oho, miks kävit lenkillä, miten se nyt niin, kerropa miksi...?

-Kiitos-
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k. ja Elena777
Ketjussa te mustat vain hymistelette toisillenne. Sitä ette tällä isolla puolella tee. Aivan kuin kaksi aivan eri maailmaa

Johtuiskohan siitä, että me jo tiedetään toinen toistemme kannat ja mielipiteet menneisiin, päivänpolttaviin ja jopa tuleviin aiheisiin. Ketju on enemmänkin kuin olohuone, jossa jutustellaan kyseisen päivän fiiliksiä yleistasolla. Muista aiheista voidaan sit vääntä muiden -ja toistemmekin- kanssa täällä ylepuolella.
 
Oen ollut huomaavinani, että täällä yleensä on jokaisella suorastaan ylikehittynyt tarve olla oikeassa, milloin minkin asian suhteen. Ja nimenomaan aina jonkun toisen kustannuksella. Silloin usein itse asia unohtuu ja aletaan vääntää joka sanasta, mistä vain voidaan jotakin irti saada.
Ja hyvät tavat ja rento huumori pakataan jätesäkkiin ja lähetetään Riihimäelle.
Sensijaan Ketjussa vuosikaudet toistensa kanssa kirjoitelleet ja jossakin määrin myös livetutut lähtvevät ihan toiselta pohjalta. Jos siellä joku haluaa olla oikeassa, hän on sitä ja muut jatkavat elämäänsä siitä loukkaantumatta ja ovat kenties itsekin taas vuorostaan oikeassa.
Jos jollakin on paha olla, hän ilmaisee sen ja saa ehkä myötätuntoakin, sensijaan, että purkaisi sitä muita mollaamalla.
Ja huumoria, joskus melko roisiakin sellaista käytetään pahimpien kuoppien tasaamiseen.
Silloin on kaikilla paljon mukavampaa ja kenenkään ei tarvitse koko ajan olla puolustuskannalla.
 
vierailija
Johtuiskohan siitä, että me jo tiedetään toinen toistemme kannat ja mielipiteet menneisiin, päivänpolttaviin ja jopa tuleviin aiheisiin. Ketju on enemmänkin kuin olohuone, jossa jutustellaan kyseisen päivän fiiliksiä yleistasolla. Muista aiheista voidaan sit vääntä muiden -ja toistemmekin- kanssa täällä ylepuolella.
Te mustat olette nimenomaan sen toistuvasti sanoneet, että ette koskaan kirjoita harmaina. Ette koskaan.
 
Niin minäkin useimmiten... vaikka välillä olen jopa huolissani hänen jaksamisestaan, kun fanaattisesti kommentoi lähes jokaiseen ketjuun. Elämässä pitäisi olla muutakin kuin alituinen palstalla roikkuminen. Hankkikaa elämä!
Öö...torstaina heräsin 6.50 ja olen n.17 h menny tukka putkella täyttä elämää. Jonkun viestin heitin välissä aamupäivällä johonki ketjuun.

Se "Echo roikkuu palstalla ja sillä ei oo elämää" tulee usein niissä tilanteissa, joissa se sanoja on eri mieltä jostain asiasta mun kans.
Voin mä lässyttää 1 viikon ruusunpunaisia niin ovat sit tyytyväisiä ja mun palstatiheys ei pistä silmään ollenkaan.
 
Oen ollut huomaavinani, että täällä yleensä on jokaisella suorastaan ylikehittynyt tarve olla oikeassa, milloin minkin asian suhteen. Ja nimenomaan aina jonkun toisen kustannuksella. Silloin usein itse asia unohtuu ja aletaan vääntää joka sanasta, mistä vain voidaan jotakin irti saada.
Ja hyvät tavat ja rento huumori pakataan jätesäkkiin ja lähetetään Riihimäelle.
Sensijaan Ketjussa vuosikaudet toistensa kanssa kirjoitelleet ja jossakin määrin myös livetutut lähtvevät ihan toiselta pohjalta. Jos siellä joku haluaa olla oikeassa, hän on sitä ja muut jatkavat elämäänsä siitä loukkaantumatta ja ovat kenties itsekin taas vuorostaan oikeassa.
Jos jollakin on paha olla, hän ilmaisee sen ja saa ehkä myötätuntoakin, sensijaan, että purkaisi sitä muita mollaamalla.
Ja huumoria, joskus melko roisiakin sellaista käytetään pahimpien kuoppien tasaamiseen.
Silloin on kaikilla paljon mukavampaa ja kenenkään ei tarvitse koko ajan olla puolustuskannalla.
Ei mulla ole tarvetta olla oikeassa, mä _olen_asiakysymyksissä lähes poikkeuksetta oikeassa. :)

Se on raskas pesti. Näet asioiden menemisen päin prsettä jo ennalta, mitä ihmiset ei näe/eivät halua tunnustaa näkevänsä/eivät kehtaa sanoa ääneen koska luulevat olevansa mielipiteineen yksin.

Olen usein kohdassa 378, kun suurin osa rämpii vasta kohdassa 15-16. Sit saan pahanilmanlinnun maineen kun huomautan "päin honkia tulee tuo juttu menemään", ja puhkaisen ihmisten iloisen, yhteisen hypen.
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: ruuttis ja m1es

Yhteistyössä