Johtofollikkelin puuttuminen 9. kierron päivänä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei!
Onkohan täällä kellään kokemusta siitä, että kierron noin 9. päivänä olisi ultrattu munasarjat eikä johtofollikkelia ollut havaittavissa ? Eli ei nähtävillä munarakkulaa, joka olisi kasvanut muita suuremmaksi. Gynekologi sanoi vain, että voihan sieltä sellainen vielä kasvaa ja ovulaatio vielä vaikka tullakin, mutta jäi harmittamaan...luin jostain lääketieteellistä artikkelista, että viikko kierron alusta on yleensä johtava follikkeli jo havaittavissa...
Jos jollakulla kokemusta niin olisi kiva kuulla mikä oli lopputulos (oliko ovulaatiota tai tapahtuiko kenties jopa hedelmöittyminen...) kiitos
 
vierailija
Mulla on joskus ollut tuossa vaiheessa vielä esim. kaksi samankokoista follikkelia. PCO aiheuttaa sitä, että johtofollikkelia ei kehity ja ei ovuloi. Oliko sulla paljon antraalifollikkeleita, mitä se gynekologi sanoi, viittasiko PCO:n mahdollisuuteen? Mulla tullut joissain kierroissa myöhään ovis, esim. kp 20-25, silloin epäilen johtofollikkelin lähteneen myöhään valikoitumaan.
 
Mulla on just pcos ja folleja on ollu lääkärin sanojen mukaan valtavasti, mut johtofolleja on joutunu odottelemaan. Nekin on tosin saatu vasta pistoshoidoilla kehittymään, joten jos ap:lla on luomuyritys käynnissä, niin en viitsi turhaan omista follien kehittymisistä höpistä, kun eivät ole sitten verrannollisia. :D
 
vierailija
Ketjun aloittaja tässä taas: ihan luomusti siis yritetään. Ollaan aika vastikään vasta aloitettu yrittäminen, mulla ollu vähän tiputteluvuotoa joitain päiviä ennen menkkoja ja vähä niukat kuukautiset niin lähinnä sen takia ultraus tehtiin. Toinen munasarja näytti lievästi siltä että voisi olla PCO-tyyppinen, mutta ei siis ainakaan mikään selkeä löydös. Ja lääkäri oli sitä mieltä, että kun olen näin hoikka ja ei ole tummia karvoja, niin diagnoosia ei edes tehtäisi pelkän ultran perusteella...
Kiitos vastauksista ja jos jollain vielä vastaavasta kokemusta niin lukisin mielelläni kommentteja.
 

Yhteistyössä