Johanna Rusasen pojasta :Yrjö Vernon Aleksanteri

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti

Ymmärsin, että Yrjö Aleksanteri tuli molempien suvuista...olisivat laittaneet järjestyksen vaikka Vernon Yrjö Aleksanteri...tuo Yrjö on meinaan mun mielestä aikas kamala ja vielä kutsumanimenä... :x Mutta Vernon ja Aleksanteri toimii erinomaisesti mun mielestä!!

vieras
Pappani tai oikeastaan siis pappapuoleni on etunimeltään Yrjö. En ole koskaan kutsunut häntä papaksi, vaikka hän on paras pappa mitä minulla on ikinä ollut ja on aivan ihana isopappa omille lapsilleni. Eli olen kutsunut häntä aina Yrjöksi, joten nimi on niin tuttu, että ei herätä mitään kummallisia tunteita minussa.

siis vaikka nimi yrjö on historiallinen jne, niin aivan fakta on se, et lapsi saa kuulla nimestään. toivottavasti tulee paksunahkainen poika joka on sen pilkan yläpuolella.
mä en ikinä antais lapselle nimeä yrjö tai jorma tms ihan vaan et varmana tulis paskaa lapselle niskaan.

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
siis vaikka nimi yrjö on historiallinen jne, niin aivan fakta on se, et lapsi saa kuulla nimestään. toivottavasti tulee paksunahkainen poika joka on sen pilkan yläpuolella.
mä en ikinä antais lapselle nimeä yrjö tai jorma tms ihan vaan et varmana tulis paskaa lapselle niskaan.
Jostainhan nämä kummalliset asenteet lapsiin tarttuvat. En minä ainakaan salli lasteni pilkkaavan toisia ihmisiä minkään ominaisuuden perusteella. Suomessa on menestyneitä Jormia Ollilasta Uotiseen ja Hynniseen.

Ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Jostainhan nämä kummalliset asenteet lapsiin tarttuvat. En minä ainakaan salli lasteni pilkkaavan toisia ihmisiä minkään ominaisuuden perusteella. Suomessa on menestyneitä Jormia Ollilasta Uotiseen ja Hynniseen.

totta ja minä en kuulu heihin jotka tartuttavat näitä kummallisia asenteita.
ihmisiä ne yrjöt ja jormat on siinä missä matit ja antitkin, mut karu fakta vaan on se,et aina löytyy niitä jotka pilkkaa näitä yrjöjä ja jormia :/

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

totta ja minä en kuulu heihin jotka tartuttavat näitä kummallisia asenteita.
ihmisiä ne yrjöt ja jormat on siinä missä matit ja antitkin, mut karu fakta vaan on se,et aina löytyy niitä jotka pilkkaa näitä yrjöjä ja jormia :/
Se on vaan niin, että jos joku kiusata ja ivata haluaa, niin syitä löytyy varmasti. Niitä vaikka keksitään omasta päästä. Kouluissa varmaan vieläkin esiintyy sitä, että joidenkin tyttöjen maine tahritaan huorapuheilla jne., vaikkei mitään perää olisikaan jutuissa.

Ei voi elää suojattua elämää ajatellen, että mikä on mun seuraava siirto, ettei joku mua pilkkaa. En minä ainakaan voi elää niin. Yritän lapsistani kasvattaa sen verran parempia, rohkeampia, että he eivät lannistu toisten puheista.

Juuri luin BBC:ltä uutisen, jonka mukaan harva opiskelija on rehellinen ja rohkea, tenteissä lunttaamaton ihminen. Näihin harvoihin toivon lasteni lukeutuvan. Kuka tahansa voi liittyä siihen ilkkujoiden jengiin, mutta vaatii sisua olla se, joka pysyy poissa moisista ja uskaltaa kyseenalaistaa kaikenlaisen sorron ja syrjinnän.

Meistä vanhemmista lähtee se muutos, että tällaiset asennevammat saadaan karsittua pois. Ei kai meistä kukaan halua olla sen lapsen äiti, joka kiusaa toisen hengiltä NIMEN takia?

vieras
Lehti: Johanna Rusasen pojasta Yrjö Vernon Aleksanteri
18.08.2008 06:20

Oopperalaulaja Johanna Rusanen-Kartanon ja Antti-Pekka Kartanon toukokuussa syntynyt poika on saanut nimen, kertoo Savon Sanomat. Työnimellä Pikku-A kulkeneesta pienokaisesta tuli Yrjö Vernon Aleksanteri.

Onnelliset vanhemmat kertovat Savon Sanomissa nimen valinnan olleen helppo. Johanna Kartano-Rusasen isoisän isä oli nimeltään Yrjö Aleksanteri Rusanen, ja Antti-Pekka Kartanon isoisä puolestaan oli Yrjö Aleksanteri Kartano.

Keskimmäisen nimensä poika sen sijaan sai brittiläiseltä kaimalta.

- Olemme koko kesän ajan katsoneet ihanaa englantilaista Sydämen asialla -sarjaa. Yksi sarjan henkilöistä oli savolaisen salaviisas Vernon-herra. Halusimme antaa pojallemme nimen, joka muistuttaisi meitä aina ensimmäisestä yhteisestä kesästä, Rusanen-Kartano kertoi Savon Sanomissa.

Kastejuhla pidettiin äidin lapsuudenkodissa Kuopion Niiralassa.
IS

Yhteistyössä