Johan selvisi syy, miksi tuo lapsi ei syö ruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pah"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pah"

Vieras
Olen ihmetellyt jo pari kuukautta, miksi lapsi ei syö isältä tultuaan oikeastaan mitään. Ihme vääntämistä ja kääntämistä, ruokailut on kestäneet välillä tunninkin.

Eilen huomasin, että kaapista lötyi sellainen piltin valmisruoka, siis tiedättehän siitä purkkiruokia. Lapsi alkoi innoissaan huutamaan ja tarjosinkin sen sitten hänelle ruoaksi. Ja kappas, ruoka hujahti parissa minuutissa, söi kaiken itse.

Taitaa olla lapsen isän kanssa keskustelu paikallaan, ilmeisesti syöttää siis edelleen lapselle purkkiruokia, kun kuulemma siellä söy oikein hyvin. Saakeli!!!!

Ajattelematon isä. On se kumma, että naisten pitää aina hoksata ennen miehiä tällaset asiat. Toiki olis selvinny helpommin, jos miehesi olisi avoimempi ja olisi kertonut, että tnä syötiin purkkiruokaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

On taas ihme vastauksia... Kyllä minusta saa vähän pahastua, jos yli vuoden ikäiselle syötetään purkkiruokaa sillä seurauksella, että normaali ruoka ei enää maistu. Ei lapsi kuitenkaan koko elämänsä purkkiruokaa syödä, vaan pitäisi tottua tavan ruokaan.

JOs ap olis kertonut että itse syöttää purkkiruokaa, niin varmaan olis heti lynkattu :kieh:

Lapsi on 3v.
Pizzaa ja hampurilaista huuteli myös eilen kaupassa.

Jos tämä on teidän mielestä hauskaa, niin eihän se mitään. Minua kyllä harmittaa, kun kotiruoka ei kelpaa. Yökkää jokaisella lusikallisella, eilen esimerkiksi aamupala:puuroa ja yökkimistä, lounas: lasagnea ja yökkimistä, päivällinen: porkkanalaatikkoa ja kinkkua, yökkimistä, iltapuurolla:yökkimistä.

Jos 3-vuotias ei syö enää kotiruokaa koska isänsä antaa vauvojen purkkiruokia, pizzaa ja hampurilaisia, niin minusta on kyllä vakavan keskustelun paikka. Kotiruoka on lapselle ilman muuta parempi.

Tottakai valmisruokaa ja roskaruokaa voi joskus leikki-ikäiselle antaa, mutta ei niin usein ettei hän enää suostu syömään oikeaa ruokaa.

Mä en usko että kovin moni mies alkaa tehdä ruokaa. valmisruokaa varmaan vetelee itsekin. Kyllä se 1-3v. tarkoitettu purkkisoosi on parempi kuin lisäaineinen valmisruoka...

Just.
Minulla ei ensinnäkään ole varaa ostaa tänne joka päivä hampurilaisia ja purkkiruokaa, että saisin lapsen syömään. Muutenkin mennään reilusti miinuskäyrillä ja ruokaan pitää lisätä öljyä, että paino nousisi.

Ei hyvää päivää! Kuka syöttää 3 vuotiaalle purkkirukaa ja roskaruokaa pelkäks ruuaks? Sitte on hyvä isompana ihmetellä, ku käydään hesen autokaistalla ja ollaa mamman pullapoikia.

Että miten pitkään se lapsi siellä isällä on, jos ehtii aina noin yökkimään alkaa? Jos ruokasi on normisti hyvää, ei kai lapsi 1-2 yön reissussa kovin pitkäksi aikaa opi, että en syö. Sanot lapselle että isillä on isin ruuat ja säännöt ja äidillä aidin. Meillä syödään tätä.

Ottaisin minäkin ukon puhutteluun tuon ruokailun suhteen. Meillä syötiin jo puolen vuoden iässä kotiruokaa, tietenkin ennen maustamista otettiin lapselle ruokaa sivuun.

Mun esikoinen oli aikoinaan tosi huono syömänen ja ainoa mitä sai syömään oli just nuo purkkiruuat...
Monesti tosin laitoin lisäksi perunaa, raejuustoo, yms. Nykyisin tuon on lähes parikymppien, laiha tuo raukka on vielä, mutta osaa kyllä syödä nyt muutakin kuin purkkiruokaa ja tehdä itsekin ruokaa...

Keskustella ehkä joo, mutta jos se isä ei osaa kotiruokaa laittaa, niin parempi antaa jotain "oikeaa "ruokaa kun pelkkää leipää ja lihapiirakoita. Paras on ehkä opettaa lapselle, että isillä on omat kuviot mutta kotona mennään äidin säännöillä.

No aika pieni murhe kuitenkin. Ehkä asiallisesti voisin jotain sanoa seuraavan kerran kun lapset hakee luokseen, et ei oikein kotiruoka maita näitten isi-viikonloppujen jälkeen, et voiskos jotain tehdä.

Yhteistyössä