Joensuulaiset/Joensuuhun muuttaneet - kokemuksia?

Hei,
olemme 4-henkinen perhe ja muuttamassa pääkaupunkiseudulta Joensuuhun (kun vain mieheni saa hakemansa työpaikan). Vanhempani ovat sieltäpäin kotoisin ja lähes kaikki sukulaiseni asuvat siellä, joten monia lomia on tullut ihanassa Pohjois-Karjalassa vietettyä.

Täällä tietenkin pienten lasten äitinä (3- ja 6-vuotiaat tytöt) on tullut lapsiperheitä tutuksi ja nyt arveluttaa onko Joensuussa helppo tutustua ihmisiin? Onko siellä asukaspuistoja/MLL:n toimintaa tms. Olemme miettineet Mutalan ja Niinivaaran alueita, olisi mukava kuulla kokemuksianne ovatko turvallisia ja oletteko tyytyväisiä päiväkoteihin ja kouluihin ko. alueella. Entäpä Rantakylän uusi asuma-alue (Koillisväylä?)

Täällä Helsingissä olo on käynyt turvattomaksi, vaikka hyvällä alueella asutaankin. Haluamme että lapset varttuvat hieman turvallisemmassa ja leppoisammassa ympäristössä, kuin mitä elämä täällä on. Lisäksi lähemmäksi luontoa olisi ihana päästä, Pohjois-Karjalan puhtaisiin ja kauniinpiin maisemiin :)

Olisi todella ihana kuulla kokemuksianne joensuulaiset/Joensuuhun muuttaneet siellä asumisesta!
 
Niinivaaraa suosittelen lapsiperheelle - ei missään nimessä rantakylään tai mutalaan! Itse vietin onnellisen lapsuuden ja nuoruuden juurikin siinä Niinivaaran lähettyvillä (Hukanhaudalla). Nykyään olen jo tamperelaistunut, mutta kyllä sydän on edelleen Joensuussa :heart:
Niin ja mielestäni pohjoiskarjalaiset ovat helposti lähestyttäviä ja luotettavia ystäviä - saat varmasti paljon uusia tuttuja perheitä! Rohkeasti vaan :)
 
Kiitos anmami vastauksestasi, onko Mutalassa tosiaan juoppoja, ainakin on vaikuttanut niin rauhalliselta kun siitä on läpi ajanut? Rantakylästä olen kyllä kuullut että siellä olisi vuokra-asuntoja.

Tuo Niinivaara vaikuttaa kyllä ihanalta paikalta, mutta hieman kalliimmalta kuin muut alueet.

Ihanaa että sydämesi on edelleen Joensuussa, toivottavasti vielä joskus palaat kotiseudullesi :) Tampere on kyllä kanssa hieno paikka ja ihmiset siellä mukavia.
 

Yhteistyössä