Jo teillä molemmat vanhemmat sairastaa, kumpi saa sairastaa rauhassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hitto vie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hitto vie

Vieras
Meillä oli neiti tämän viikon alussa sairas, kuumetta ja kurkunpääntulehdusta. Nyt sitten eilen iski mieheen sama tauti. Tai siis en tiedä onko kurkunpääntulehdusta eikä ole kyllä kuumettakaan mutta nuha. Itse olin sitten eilen kaveriporukan pikkujouluissa, en juonut mitään koska olen raskaana. Siellä jo tunsin että sairaaks olen tulossa. Yöllä kotiuduin kahdelta ja aamulla kun lapsi herätti, aivan jumalaton kurkkukipu ja nuha. Joo, sain jatkaa unia, mutta mies kävi vartin-puolen tunnin välein herättelemässä että joko nousisin että herra itse pääsee nukkumaan. Itsehän se on nukkunut jo iltakymmenestä, melkein 11 tunnin yöunet. No, sain mä ehkä tunnin yhteensä nukkua niin nousin sitten ylös. Siellä se mies makaa, 11 tunnin yöunien jälkeen niin sairaana niin sairaana että. Itsehän olen nukkunut ehkä yhteensä 6 tuntia :(

Eli minun vastaus otsikkoon: Meillä mies on aina niin sairas ettei voi tehdä mitään, ja aina siis sairaampi kuin minä! Ja minä hoidan talouden vaikka mulla olis pää kainalossa. HUOH!

kumpikin saa nukkua vuorotellen,ja toienen hoitaa lapset..kummmankin sairaus on yhtä tärkeä=)
ja nyt kun on lapsi vesirokossa valvottiin yö puoliksi potilaan kanssa eli saa kumpikin sitä unta edes vähän=)

Kyllä se meilläkin olen minä. Nyt ollaan kyllä molemmat terveitä, mutta mentiin eilen aika myöhään nukkumaan (samaan aikaan molemmat) ja aamulla kun poika heräsi niin minä se olin joka nousi ja mies nukkuu edelleen. Puolen tunnin päästä lähden kaupoille, niin sitten saa nousta viimeistään ylös.

Meillä minä naisena olen se, joka ei kestä sairastamista yhtään. Eli siis makaan sängyssä toistaitoisena enkä pysty tekemään mitään. Mies osaa sairastaa paljon paremmin :)

Kyllä meillä ihan molemmat yhtälailla saa nukkua ja joutuu valvomaan, ei todellakaan menis kummaltakaan läpi tuollainen käytös.

Sillon kun ollaan yhtaikaa oltu kipeinä, varsinkin jos lapset vielä samalla ja ovat herätelleet pitkin yötä, herää lasten kanssa aamulla se joka suinkaan pystyy ja toinen saa nukkua, yleensä nukkumaan siis jää se joka on yöllä heräillyt vähemmän, ja sitten kun aamunukkuja herää, menee toinen päikkäreille mahdollisesti toinen pienistä mukanaan.

Kaikki vedetään muutenkin sairastelujen aikaan helpoimman kautta, tilataan vaikka pizzaa ja muksut syö purkkiruokaa, ei juuri siivota..

Kyllä meillä ihan molemmat yhtälailla saa nukkua ja joutuu valvomaan, ei todellakaan menis kummaltakaan läpi tuollainen käytös.

Sillon kun ollaan yhtaikaa oltu kipeinä, varsinkin jos lapset vielä samalla ja ovat herätelleet pitkin yötä, herää lasten kanssa aamulla se joka suinkaan pystyy ja toinen saa nukkua, yleensä nukkumaan siis jää se joka on yöllä heräillyt vähemmän, ja sitten kun aamunukkuja herää, menee toinen päikkäreille mahdollisesti toinen pienistä mukanaan.

Kaikki vedetään muutenkin sairastelujen aikaan helpoimman kautta, tilataan vaikka pizzaa ja muksut syö purkkiruokaa, ei juuri siivota..

Jee, kiitti ku mainitsit tuon siivoamisen :D Täällä nimittäin pitäs joulusiivokin tehdä! No, jospa sitä sen verran ehtis parantua. Ja kaupoille vielä aatonaattona!

Miesten taudit on aina 100000 kertaa pahempia kuin naisten vastaavat (Luojan kiitos miehillä ei ole menkkoja!) ja niihin ei mitkään lääkkeet auta. Mies voi ihan hyvin jättää lasten ja taloudenhoidon naisen kontolle, ne kun on "naisten tehtäviä" noin muutenkin, miesten mielestä. Kukaan nainen taas ei voi jättää lasten ja taloudenhoitoa täysin miehen kontolle, kun "ei se kuitenkaan osaa" ja siksi nainen marttyyrinä tekee sairaanakin samat hommat (unohtamatta valitusta). Miehen flunssa paranee hetkessä, jos pitää kavereitten kanssa päästä johonkin rimpsalle, on pikkujoulut tai jääkiekkopeli tiedossa. Naisen ei pitä päästä mihinkään, koskaan ikinä, vaan tehtävä on olla tiukasti nyrkin ja hellan välissä kotona.

Näin se vain menee ja me naiset opetetaan tämä sama asenne omille pojillemme. Katsokaa anoppia niin tiedätte miksi mies on aina niin kipeä, niin kipeä! Ja tietty se isin esimerkki (koska me naiset annetaan miehen potea ja tunnetaan sitten paremmuutta, kun ollaan niin korvaamattomia, ettei me voida sairastaa) edesauttaa poikien oppimista. Toki monella naisella on vahva hoivaviettikin, jonka kuka tahansa pienempi tai sairaampi yksilö laukaisee, oli se sitten eläimen pentu, oma lapsi tai tahi manflu:ta poteva mies.

Minä pakkaisin lapset/lapsen matkaan mukana ja lähtisin jonnekin mummulaan vaikkapa potemaan itse, mummu saisi hoitaa lapsenlapsen/lapset ja mies saisi kotona rauhassa sairastaa, ilman palvelua ja passausta. Johan paranisi nopeammin!

Meillä myös mies on niin sairas että....

Pari kuukautta sitten osa lapsista oli yrjötaudissa, mies myös, muttei se oksentanut eikä paskentanut, sillä oli vaan huono olo....makoili ja voivotteli... Mä sille sanoin silloin et aattele miltä musta tuntuu ku oon noin kipee ku sä nyt, ellen kipeempi, ja silloin sä et auta yhtään lasten hoidossa...

No ku mies päivän sairastamisen jälkeen oli kunnossa,iski tauti muhun, niin et oli kuumetta, yrjösin ja paskensin.. Ni mitäs mies tekee.. jättää mut rv30 olevan, 3 alle kouluikäisen kanssa kotiin työpäivänsäkin jälkeen kun lähtee harkkoihin, ja jää vielä sitten katsomaan peliä.. VAikak tein kuolemaa sohvalla...en jaksanut liikkua..

KYllä mä silloin ajattelin et SIKAHAN SE ON...

Kyllä se yleensä mies on, joka makaa sängyn pohjalla ja uikuttaa että voi kun koskee... Nytkin olen itse viimeisilläni raskaana helvetillisten liitoskipujen ja jumivan lonkan kanssa, ja mies itkee kun viisaudenhammas on puhkeamassa. Ihan niinkuin siitä kivusta ei pääsisi särkylääkkeillä eroon >:/

Jaa, meillä kyllä menee tasavedoin jos molemmat vanhemmat on kipeinä. Koitetaan jeesata toinen toista ja keventää niin "arkea". Muutoinkin silloin mennään minimin kautta , valmiita ruokia,ei mitään turhaa. Yhdessä kituutamista.

Kai sitä täytyy olla onnellinen tuosta löydöstä - ja niin olenkin. Eihän tuo kaikkien mielestä varmaan trendikäin miesvalita ole, eikä harrasta mitään hip-hop-pop lajeja ja harrasteita. Ihan perus maatalonpoika, hieman mahakaskin. Vaan arvot on monessa kohdallaan - paljon paremmin kuin monellä trendipelellä joita tuli testailtua tossa vierellä ennen kuin tajusin mistä sen onnen löytää. Poika ei ole koskaan saannut kitistä kotonaan, hommia on ollut tehtävä, ei nää maatalot muuten pystyssä pysy - ei ole mammakaan häntä pilalle passannut. Kun kaikkien on ollut oltava mukana kodin arjessa.

Jos kaikki ollaan sairaana yhtäaikaa niin kumpikin yrittää lapsista huolehtia vaikka kieltämättä se jää mun vastuulle enemmän.
Muutama vuos sitten oltiin koko porukka mahataudissa niin ukko oli tosissaan niin huonossa kunnossa ettei siitä ollut mihinkään. Itse siivoilin lasten jälkiä ja kuljin pää vadissa samalla oksentaen. Luojan kiitos sitä kesti vain 24 h!

kyllähän se monesti menee niin että kun mies sairastaa niin maailma pysähtyy. :D mutta joo..sillon ku molemmat ovat kipeitä niin mennää siinä missä aitaa ei ole ja se tekee ne pienimmätkin pakolliset jutut jotka sillon sattuu olee vähiten huonossa kondiksessa. pari viikkoo sitten olimme molemmat yhtäaikaa norossa ja aika 50-50 oli jako.

Yhteistyössä