****Jo pidempään yrittäneiden höpinöitä**** vol II

Jess, tulihan sieltä plussa taas tähänkin pinoon!! :heart:
Onnea ihan hurjasti memmup!! Oikein paljon vauvaliimaa teille matkaan mukaan!! :hug:
Aivan mahtavaa! Toivottavasti muita plussia seuraa perästä!! :)

Vaniljainen :heart: 13+1
 
Memmup Hirveesti onnea!! :heart: Ihana uutinen, tuo toivoa meille muillekin.
Kaktuspiikki toivottavasti saat asiasi kondikseen, onhan tyhmää odotella menkkoja eikä kuitenkaan olla raskaana.. :confused:

Itselle ei mitään erikoista kuulu. Donna näyttäisi taas ovista mut Sofi-tikut ei. Kumma juttu mutta ei muutaku pupuileen ettei vaan jää tilaisuus käyttämättä jos sellainen nyt ovella kolkuttelis.. :)
 
Ja näin lähti käyntiin taas uusi kierto |O Ei tästä tuu oikeesti ikinä mitään, miks ees jaksaa yrittää?? Mitään vikaa ei missään ole mutta ei vaan onnistu, ei clomeilla, ei clomit+pregnyl-yhdistelmällä...ni milläs vi**lla sitte?! Just niin, ei millään. Perkele sentään!! Noh, suht täyspäisenä täällä ollaan em.tekstistä huolimatta, sain ne perus itkupotkuraivarit jo tossa edellisiltana, itkin omaa vajavuuttani ja lohduttomuuttani varmaan pari tuntia:'(
Tässä on oikeesti jo alkanu miettiä että mitä pitäis elämällään alkaa tekemään, mikä on se suunnitelma mun varalle kunnei kerran äidiksi anneta tulla? Sitä pohtiessa, leuka rintaan vaan ja taas kohti uusia pettymyksiä.

Tsempit teille muille!
 
manuliina :hug: liiankin tuttua...mutta periksi ei anneta perkele!!
en tiijä itekkään mikä tässä nyt vaivaa,ei edes ala mahaan koske että ei ne menkat vissiin ihan heti oo alkamassa..tänään tuli valkovuodon tapasta vuotoo vai liekkö ovislimaa kun tikkujakaan ei oo millä testata,toisaalta muita oireita ei oo..:kieh: ei voi tietää!!
iiku samoilla linjoilla,miks just kaikki petturi paskat ja "ollakko yhdessä vai ei"-parit sikiää,mutta me ei! joka kerta kun vauvauutisia kuulee tai menkat alkaa,näkee kuinka se sattuu myös mieheen... lähipiirissä ei oikein ole kelle puhua ja kukaan ei oikeestaan taija tietääkään mitä helvettiä läpi käydään,välillä tuntuu että tässä ollaan "me vastaan muu maailma", mutta ei me kyllä haluta tästä kaikille kertoakkaan ja toisaalta vastahan me ollaan aika alussa tässä taistelussa joten ei se kellekkään kuulu. siitä hyvä että tänne saa tulla avautumaan niin ei ukko-kullan tarvii aina mun avareita kuunnella! :ashamed: välillä tuntuu että seisoo keskellä väkijoukkua ja huutaa,mutta kukaan ei kuule...
mutta niin kuin manuliina sanoi, leuka rintaan ja kohti uusia pettumyksiä!
 
kiitos kaikille onnitteluista :) kovasti tsemppiä kevääseen ja plussatuulia, toivottavasti seuraatte perässä odotuspuolelle pian! tosin tuntuu etten uskalla sinnekään, pelko on niin suuri että mitä jos kaikki ei menekään hyvin. ensimmäiset viikot etenkin on niin riskialttiita...

t. memmup + murunen 5+0 :heart:
 
niin ja semmosta kysyisin kun oon tässä mietiskelly (noloa..) miten kannattais valmistautua siihen gyne käyntiin,alapään se varmasti ronklaa,mutta mitä se tohtori kyselee ja mitä kaikkea tietoa tarviin mukaan? etten ihan tyhmänä tapita sitä siinä tuolissa.. "antees,mitä tarkotat" :ashamed:
eli gynelle menossa selvittämään mistä johtuu kun ei ala raskautta tapahtumaan,eka käynti näiltä tiimoilta. kiitos jos joku kehtaa näinkin tyhmään kysymykseen vastata ja valaista minua! :)
 
kaktuspiikki uskoisin että kyselee kuukutiskierrosta, mikä siis kierron pituus, tiputteleeko siinä välissä, lääkityksistä saattaa kysyä, kuukautiskivuista. aika perushuttua ainakin itellä, ite pidän aina "kuukautiskirjaa" mukana, eli lista jossa esim viimesen 6 tai 12 kierron pituudet niin se saa jonkun kokonaiskuvan. :)
 
Varaudu myös kyselyihin parisuhteesta, jolla lähinnä kartoittaa sitä, että mikä on pohja lähteä hoitoihin. Nämä kysymykset yllätti minut, vaikka esitettiinkin järkevästi eikä mitenkään tökerösti tai epäilevään sävyyn.
Jos menet yksityiselle, ronklaamisen lisäksi todennäköisesti ultraa, mutta sehän on vaan hyvä. Oma lääkärini ei ultrasta veloittanut edes mitään ylimääräistä, terveystalo tosin ottaa ultralaitteenkäytöstä pakollisen vuokra/käyttömaksun (n. 15€ lisää siihen käyntimaksuun).
Tärkeintä on, että osaat kuvailla kuukautiskiertoasi mahdollisimman tarkkaan.
 
kiitos!:flower: helpottaa kun tietää mitä ne siellä tenttaa. kierrosta oon pitänykkin kirjaa,on sen verta sekasi että ei itekkään tiijä aina missä mennään! :O taijan ottaa myös kaikki dokumentit mukaan edellisestä raskaudesta ja sen keskeytyksestä kun menen eri sairaalaan missä olin seurannassa ja missä se tehtiin... minua on peloteltu tällä lääkärillä/lääkäreillä mihin nyt oon menossa (kunhan se aika tulis!!) toinen on kuulemma todella tökerö,töksäyttelee ja tiuskii ja toinen on hiljainen josta saa kiskomalla kiskoa asiat! senkin takia ois hyvä tietää mitä ne yleensä kyselee ja mitä tulee tapahtumaan. sen tiedän jo että painosta ne sanoo,on jonkin verran ylipainoa :ashamed: välillä ärsyttää kun lääkärit jumii aina siihen,onhan isot ihmiset (minuakin isommat) saaneet lapsia iät ajat!! mutta sekinhän heikentää mahdollisuuksia.
Hyvää loppuviikkoa kaikille! :wave:
 
memmupille Paljon Onnea!! :heart:

Manuliinalle :hug:, mä niin tiedän tunteen.

).( Varasin lääkäriajan mutta se on vasta 12.4. Tää kierto on siis vielä aikaa jos vaikka ihme tapahtuisi... Tai on senkin jälkeen tietty, lähetettä tutkimuksiin mä vasta olen hakemassa.
 
yk20 lähti käyntiin.
Huoh...

Tää pitäis vaan lopettaa. Päivien laskeminen ja yrittäminen. Patterit pois tai jotain.
Meillä olis ihan hyvä näinkin, yhden lapsen kanssa, etenkin kun tää käy näin rankaksi pidemmän päälle.
 
no nyt menkat sitten vihdoin alkaa,tuhrua tullu tämän aamua. toisaalta oon helpottunu että vihdoinkin,kun tammikuussa viimeks tullu,ja nega testejä saanu tehä. keskiviikkona alotin ne raskaus-vitamiinit,liekkö jotain vaikutusta niillä et alko,en tiijä. pitää tilata valmiiks ovis tikkuja,jospa sais tässä kierrossa bongattua. en kyllä nyt tilaa niitä davidin,täällä ei oikein oo kehuttu niitä,otan jotain muita.

hyvää viikonloppua kanssasisaret! ja plussatuulia! tai oikeestaan myrskyjä! :flower: ;)
 
hohhoijaa...ei nämä nyt sitten kunnolla alkaneetkaan.. tulee vaan ruskeahkoa tuhrua,ei tarvitse edes sidettä käyttää. menkkamaisia kipuja kyllä on,että kyllä ne sieltä tulollaan on. eli yk 19 kait sitten pyörähtää.
iiku tilasin sofin liuskoja,sattu olemaan pakettitarjous ovis ja raskaustesteistä. :whistle:
toisen kerran nyt yritän oviksia bongailla tikkujen kans,saas nähä kuin kauan kestää hermot tikutella! ihan ollaan tähän mennessä fiilispohjalla menty,mutta jos nyt alkaa TAAS kierrot menemään miten sattuu niin tikuille tulee tarvetta.. välillä on sellaset fiilikset että ei jaksa enää yrittää,antas mennä vaan,mutta kun nyt on näinkin lähelle hoitoja päästy niin ei viitsi luovuttaa.
ja mitenkäs täällä on näin hiljasta? ette kai ole luovuttaneet? TSEMPPIÄ KAIKKI!! :hug:

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Heissan vaan kaikille!
Täällä kouluhommat valmistuvat kovaa kyytiä ja toukokuussa pitäisi valmistua tuolta AMK.sta viimein ulos. Vauva-asia on ollut todellakin tauolla. Lähipiiristä on kuulunut vauvauutisia paljon.... Uusia raskauksia on taas ilmennyt ja viime viikolla on syntynyt kaksi vauvaa. Mutta tällä hetkellä ne eivät aiheuta mitään sen kummepia tunteita, kuin iloa vanhempien puolesta.

Mies on edelleen reissuhommissa ja viime viikolla käytiin pojan kanssa häntä tapaamassa. Toukokuussa päästään sitten taasen viettämään normaalia perhe-elämää ja vauva-asiaakin sitten taas miettimään. Jotenkin on kummasti sellainen olo, että tärppää heti, kun aletaan yrittämään. :whistle:

Tsemppiä kaikille ja aurinkoista kevättä!!!
 
Täällä ollaan, korpee vaan niin kovasti ettei rajaa. tai oikeestaan, ei sittenkään, olo on ennemmin tyhjä. vasta kesäkuussa lapsettomuuspolille aika, yk10 menossa, kierrot heittää edelleen 30-45, ei vaan jaksa kokeilla enää yhtä ainutta poppaskonstia kun kaikki on kokeiltu ja usko luomuplussaan on minimaalinen. tulipa päivän positiivisuuspläjäys taas :D

tsemppiä kaikille! :)
 
tunturihilla eihän nuo "paljo" heitä,mulla kierrot tämän vuojen puolella 47-62... viime vuojen puolella vielä laajempi skaala! että sellasta. täällä kans ympärillä raskaantuuvat ja vauvoja syntyy,tuntuu että nyt niitä rupes tulemaan kun ite tosissaan koitat raskaantua. mullakin se 3kk jonottaa sinne gynelle ja siitä sitten vasta lähtee tutkimukset rullaamaan eteenpäin...jos tätä vauhtia mennään niin tuskin meiltä kuullaan ilouutisia tämän vuojen puolella. kyllähän sitä nopeemmin pääsis kun tilais esim. terveystalolle ajan,mutta huh huh sitä hintaa! luulenpa että jossain vaiheessa tulen sinne ajan tilaamaankin,kun hermot pettää oottamiseen...
Meillä isäntä kans kiireinen töissä,koko ajan ylitöitä ja viikonloppuja painaa,ei oo pahemmin jaksanu muuta sitten puuhatakkaan : / liekkö sen tapa vältellä tätä minun hössötystä ja tavallaan painostusta "ootko ottanu vitamiinit?" tai " ethän ollu liian kuumassa suihkussa?" onneksi sillä on lehmän hermot :heart: viikonloppuna pääsee käymään esikoisen haudalla kun isännällä vapaata,meiltä on sinne n.100 kilsaa niin ei ihan joka päivä pääse. samalla kun pääsee pörräämään "isolle kirkonkylälle" :LOL: saa tuulettaa pääkoppaa ja pääsee samoista ympyröistä pois,meillä on ollu tapana aina käydä syömässä samalla reissulla. sitäpä ootellessa!
Jatkoja!
 
Täällä ollaan :wave: Olen vaan lähinnä pyöriny tuolla lapsettomuus puolella :ashamed: Luen kyllä teidän juttuja aktiivisesti ja tsemppailen :) Täällä menossa ekan clomikierron kp9 ja ylihuomenna ois kontrolliultra, jänskää :)
 
kaktuspiikki joo, pitkistä kierroista tiedän minäkin, tää on nyt tosi "tasanen", sillä ennen viime kesän 3kk terokuuria miullahan meni kierto reilusti yli 100 päivää :O sillon korpes vielä kovemmin, mut eipä se tääkään taida ihan ideaali olla. kyllähän toiset plussa vähän venähtäneemmistäkin kierroista. sitä vaan toivoo että tulis jo. :heart:
 
hellurei, naiset, pitkästä aikaa!! :wave:

taustalla olen ollut, käynyt välillä lukemassa juttujanne. tervetuloa kaikille uusille!!

täällä siis on nyt keskenmeno ja sen vuoto selätetty. vuoto kesti kevyet 6 viikkoa, välillä vähän runsaampana ja välillä vähän niukempana. joka tapauksessa, monet itkut tuli itketty, meinasi välillä usko ja toivo loppua ton vuodon kanssa. tiiä sitten olisko tossa ollut menkat noiden kuuden viikon aikana, en ainakaan bongannut.

mutta se mitä bongasin tänään, oli ovulaatio!!! jee!!! tää tehdas toimii taas! (ei muuta ku uutta suoleen kun vanha kuolee :p ) eilen tuli jo mies kellistettyä, kait se on pakko tänäänkin.. ;)

anteeks nyt tää omanapaisuus, mä koitan nyt vähän piristyä tän palstailun suhteen, kun pääsee nyt itekin taas jännäilemään ja kuulostelemaan oireita yms.

nyt plussia tähän ketjuun, eiks jea??!!


raphaella
 
Heippa kaikki, kyllä täällä taustalla ollaan, on ollut vaan niin kiirusta ettei ole oikein ehtinyt kirjoitella..
Sofi-tikuilla ovis bongattu ja hyödynnetty, nyt sitten vain kuumeista odotusta siitä, miten kävi. :eek:
Raphaellalle kovasti jaksuja keskenmenon takia. Hienoa kuitenkin että ovis on bongattu ja hyödynnetty, jännäilemme sitten aikalailla samoin. Toivottavasti saadaan molemmat +.. :heart:
Babies tsemppiä ultraan, miten kävi?
Tunturihilla, kaktuspiikki onpa inhaa miten kauan joutuu odottamaan tutkimuksiin! Mutta jospa käviskin niin että kun teillä molemmilla on ajat niihin, niin tuliskin luomuplussat.. Toivotaan ainakin. :heart:
 
Ultrassa käyty. Kävin siis eri lääkärillä kun on yleensä käyny ja hän diagnosoi mulle pco:n. Sain lääkkeeksi clomien lisäksi metut. Ultrassa kävi ilmi että mulla oli clomien avulla kasvanu vaan yks johtofolli, joka jo sekin tukee tota pco diagnoosia. Jos normaalistikin ovuloi(niinku edellinen lääkäri sanoi), niin pitäshän clomien tuoda kaiketi edes se yksi enemmän? Ens kiertoon annoksen tuplaus, uus kontrolliultra jne.. Niin, ja tosiaan oli siellä ultrassa niitä rakkuloita(pieniä) varmaan se kymmenkunta. Huoh. Ei tässä nyt tiedä taas itkeäkö vai nauraa :( Toisaalta hyvä että diagnoosi löytyi, mutta luomuraskauden mahdollisuus pieneni just aika huimasti.

Voimia teille kaikille ja plussapuhureita piinailijoille :heart:
 
Huomenia! Tsemppiä tiikeli ja raphaella! jospa saatas niitä plussia tännekkin,antaa toivoa itellekkin! menkat eikun jatkuu,jo yli viikon vuotanu,tosin alussa oli sitä tuhrua pari-kolme päivää,mutta on taas kyllä vimpan päälle ihme kierto! ensin ootellaan kun ei ala kuulua ja sitten siitäkin edestä tulee!:kieh: taidan oikeesti tälle kuulle tilata ajan yksityiselle,pääsis nopeemmin kurkkaamaan josko siellä on jotain vialla,toivottavasti ei mutta ois kyllä kiva tietää jo että mikä tässä mättää! loppus vaan tämä vuoto niin pääsis ovistikkuja testaamaan,jos vaikka bongais. Tsemppiä vaan kaikille jännääjille! Plussatuulia!!
 

Yhteistyössä