Jo oli taas dorka isä liikkeellä lapsensa kanssa :( Niin surku kävi noin 3v lasta. Tunnistaako joku miehensä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Noin 35v isukki, ihan siististi pukeutunut ja silleen ja 3v lapsi olivat vähän mäkkärissä. Katselin itse perheeni kanssa mäkkärin ikkunasta ulos ja näin kun iskä tuli lapsensa kanssa. Isä harppoi vilkkaan parkkipaikan läpi noin 5 metriä edellä lapsestaan, joka hätääntyneen näköisenä katseli ympäriinsä viuhottavia autoja ja huusi jotain, varmaan iskäänsä, isä ei kääntynyt vaan marssi sisälle mäkkiin. Lapsi kipitti perässä minkä autojen väistelyltä ehti. Lapsella ei ollut hanskoja käsissä, ei pipoa päässä eikä takkia, vain sisävaatteet ja kengät. Tulivat sit istumaan meidän viereiseen pöytään. Isä sai ruokansa ensin ja söi hyvällä ruokahalulla lapsen valittaessa vieressä nälkäänsä. Isä ärähti lapselle että oo hiljaa nyt, ei sun kans voi mihinkään lähtee kun mariset koko ajan :( Lapsen ruoka tuli sit kun isä oli jo syönyt ja sit isä sanoi, et syö nopeesti, meil ei oo koko päivää aikaa istua täällä. Lapsi ei ehtinyt syödä loppuun kun iskällä oli kiire lähteä pois, ruoka jäi kesken ja lapsi sanoi et olis vielä nälkä. Isä sanoi että olisit syöny reippaammin niin oisit ehtinyt. Lapsi katseli kaihoisasti kohti leikkipaikkaa, muttei uskaltanut edes ehdottaa isälleen leikkimään pääsyä.

Mistä näitä sikiää! Ai että pisti vihaksi ton iskän käytös. Mahtoiko äiti aavistaa millainen mäkkärireissu isällä ja lapsella oikein onkaan.

Mäkkäri, kuten mikä tahansa ruokapaikka, tuo lapsen ruuan aina ensin! Teepä valitus sen puljun johtoon!! Se, että lapsen isä on idiootti, et valitettavasti voi mitään :(

Tuolla menolla tulee olemaan entinen iskä, ei pienet lapset pärjää autojen seassa yksin, koska niitä ei välttämättä huomaa autosta. Siinpähän itkee iskä sitten. Olisiko tuohon liikenteen vaarantamiseen voinut puuttua jotenkin?

Voi mä nään tota omala työpaikalla tosi paljon :( Usein kyllä isät on paljon parempi hermoisia lastensa kanssa kun äidit. Äitien suusta tulee usein "sun kanssa voi mihkään lähtee kun et osaa käyttäytyä" "sää oot ihan kaamee kakara" "koita ny ees esittää et osaat käyttäytyä" "voi kun olisit kaodnnut jonnekkin et saisin syödä rauhassa" yms. Itse sit kahden lapsen äitinä vaan katselee vierestä ja tuntuu tosi pahalta noi kommentit. Turha lapselle kostaa jos ei ite ole osannut lastaan niin kasvattaa et osais käyttäytyä ja ei kai lapselta voi odottaakaan 100% hyvää käytöstä kun ensi ollaan päivä shoppailtu ja lopuksi tullaan syömään..

Voi mä nään tota omala työpaikalla tosi paljon :( Usein kyllä isät on paljon parempi hermoisia lastensa kanssa kun äidit. Äitien suusta tulee usein "sun kanssa voi mihkään lähtee kun et osaa käyttäytyä" "sää oot ihan kaamee kakara" "koita ny ees esittää et osaat käyttäytyä" "voi kun olisit kaodnnut jonnekkin et saisin syödä rauhassa" yms. Itse sit kahden lapsen äitinä vaan katselee vierestä ja tuntuu tosi pahalta noi kommentit. Turha lapselle kostaa jos ei ite ole osannut lastaan niin kasvattaa et osais käyttäytyä ja ei kai lapselta voi odottaakaan 100% hyvää käytöstä kun ensi ollaan päivä shoppailtu ja lopuksi tullaan syömään..

Tavallaan just näin, mut sit sitä huomaa itsekin sanovansa joskus hermostuksissaan jotain tollaista kun lapsi/lapset ei just sillä hetkellä käyttäydy. Eikä kyse ole siitä ettemme osaisi kasvattaa. Lapset käyttäytyy lapsen lailla, innostuvat, väsyvät eri tavoin jne. Ei lapsilta tule odottaa aikuismaista käytöstäkään.

Äidin pinna on kyllä useasti lyhyempi näissä tapauksissa.
Missä olet töissä?

[QUOTE="monster";24968115]Siinä on taas joku kaksplusmamma painostanut vastentahtoisen miehen lisääntymään. Ei kaikki vaan ole synnynnäisiä vanhempia.[/QUOTE]

Ja se oikeuttaa kohtelemaan jälkeläistään huonosti?

Näitä kun lukee vuosia netistä, näkee livenä kaikenlaista, niin ei tarvi ollenkaan ihmetellä miksi Suomessa syödään ennätysmäärä masennuslääkkeitä, tehdään näitä hulluja tekoja, voidaan pahoin. Paha olo siirretään lapsiin ja niin edelleen.

Jokainen voi omalta osaltaan vaikuttaa, on itse hyvä muille, saa hyvää takaisin. Antakaa hyvän kiertää. Joo, joo, olen naiivi ja typerä fantasioissani joskus. :|

Mä olen kyllä just niin törppö että olisin mennyt sanomaan tuolle isukille muutaman valitun ja puolustanut pientä kulkijaa. Jos ei muun takia niin ei noin pientä voi jättää "yksin" kun autoja kulkee vieressä :''(

Jotenkin tuli sellainen mielikuva, että heillä oikeasti oli kiire. Olivat menossa jonnekin aikataulun kanssa ja kipaisivat pikapikaa syömässä. Sen vuoksi isä myös harroi edeltä mäkkiin, ehkä oletti lapsen kipittävän kannoillaan. Silloin kun on tosi kiire, usein hermo kiristyy vetkuttelevien lasten kanssa, vaikkei tietysti pitäisi. Kyllä tuokin isä voi normaalisti olla ihan hyvä ja hellä isukki. Sattui vaan paha päivä.

Mäkkäri, kuten mikä tahansa ruokapaikka, tuo lapsen ruuan aina ensin! Teepä valitus sen puljun johtoon!! Se, että lapsen isä on idiootti, et valitettavasti voi mitään :(

No ei todellakaan tuo lapsen ruokaa ensin, vaan ensiksi saa mukaansa sen, mikä on lämpögrillissä valmiina oottamassa. Kana- ja kalapihvien sulattaminen vie aina pitempään kuin pihvin valmistus. Jos siis tilaat itsellesi Big Macin jota on jo valmiina ja lapselle nugetit, niin ehit ehkä jo syödä jälkkärinkin ennen lapsen nugetteja. Kannattaa kattoa mitä tiskissä on valmiina ennen kuin tilaa ruuat.

[QUOTE="vieras";24968427]Jotenkin tuli sellainen mielikuva, että heillä oikeasti oli kiire. Olivat menossa jonnekin aikataulun kanssa ja kipaisivat pikapikaa syömässä. Sen vuoksi isä myös harroi edeltä mäkkiin, ehkä oletti lapsen kipittävän kannoillaan. Silloin kun on tosi kiire, usein hermo kiristyy vetkuttelevien lasten kanssa, vaikkei tietysti pitäisi. Kyllä tuokin isä voi normaalisti olla ihan hyvä ja hellä isukki. Sattui vaan paha päivä.[/QUOTE]

Olisi sitten napannut lapsen syliin ja kantanut autolta sisään, ja tilannut sitä mitä on valmiina, jos kerran on noin kiireinen.

mun lapsi on kasvatettu,käyttäytyy silti huonosti. vaikka oltasi 5minuuttia kaupassa. että älä yleistä. kyllä kuule saattais sinultakin päästä sammakoita kun lapsi ois rasittava 12Tuntia joka vuorokausi! vuosia.

mun lapsi on kasvatettu,käyttäytyy silti huonosti. vaikka oltasi 5minuuttia kaupassa. että älä yleistä. kyllä kuule saattais sinultakin päästä sammakoita kun lapsi ois rasittava 12Tuntia joka vuorokausi! vuosia.

Huh huijaa. Älä vain vahingossakaan katso peiliin. "Lapseni on hyvin kasvatettu, kasvatuksessa ei ole vikaa"...

"Helvetin kakara, ole nyt hiljaa, mikä sua vaivaa?"

""Älä nyt taas pompi siinä, etkö sä osaa mitään tehdä oikein?"

Juu, hyvin on kasvatettu. Mistähän on sen mallin huonoon käytökseen saanut??? En yhtään osaa aavistaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ex-työntekijä Mäkkäristä;24968473:
Olisi sitten napannut lapsen syliin ja kantanut autolta sisään, ja tilannut sitä mitä on valmiina, jos kerran on noin kiireinen.

Peesaan. Jos meillä on kiire niin lapsi matkustaa sylissä eikä kävele itse. Parkkipaikalla tai autotien vieressä lapsen käsi pysyy aina omassani tai miehen kädessä, siitä ei neuvotella ikinä!

[QUOTE="Mie vaan";24968406]Mä olen kyllä just niin törppö että olisin mennyt sanomaan tuolle isukille muutaman valitun ja puolustanut pientä kulkijaa. Jos ei muun takia niin ei noin pientä voi jättää "yksin" kun autoja kulkee vieressä :''([/QUOTE]

Lasta satuttaa enemmin vieraan ihmisen moittiminen isälleen, kuin se, ettei ehtinyt syömään ruokaansa loppuun yms. Onneksi et ollut sanomassa (ainakaan lapsen kuullen).

[QUOTE="vieras";24968534]Huh huijaa. Älä vain vahingossakaan katso peiliin. "Lapseni on hyvin kasvatettu, kasvatuksessa ei ole vikaa"...

"Helvetin kakara, ole nyt hiljaa, mikä sua vaivaa?"

""Älä nyt taas pompi siinä, etkö sä osaa mitään tehdä oikein?"

Juu, hyvin on kasvatettu. Mistähän on sen mallin huonoon käytökseen saanut??? En yhtään osaa aavistaa?[/QUOTE]

Mieheni, lasteni isä puhuu juuri näin lapsille! Ja ongelma olen minä ja minun kasvatukseni..

Syvälle sydämeen sattuu! (lasten puolesta siis)

toivottavasti oli vain huono päivä, eikä jatkuvaa.
vaikka lapset osaa käyttäytyä mallikelpoisesti niin osaa ne repiä hermojakin ja kiukutella. ennemmin lapsi joka on aina kuuliainen ja kiltti on outo. kaikki nyt ei jaksa sitä kiukuttelu kuunnella koko päivää tiuskasematta vaikka sen
sun kanssa kehtaa mihinkään lähtee, kun et osaa käyttäytyä.

on se silti kamalan kuuloista kun joku vanhempi tiuskii lapselleen.

Jotenkin aloituksen vire on niin yltiöpaheksuva, että en oikein osaa ottaa tosissani. "lapsella ei pipoa". No voi nyt hirveetä sentään. Poliisit paikalle!! "lapsi kaihoisasti tuijotti leikkipaikalle". No voi elämä, ihan loppuu joo lapsuus siihen jos ei mäkkärin paskaselle lastenleikkipaikalle pääse.

Näihin peilaten, en oikein usko, että noi muut meni ihan niin kamalasti kuin ap kuvailee.

Apkin voi ehkä keskittyä omaan perheeseen ja omaan ruokaansa.

Yhteistyössä