Jo 4. lapsi ja silti synnytys mietityttää

Mulla kaks ekaa synnytystä oli suurinpiirtein samanlaisia. Molemmista suoistellut tois kauan 5min välein ensin 5h ja sitten lopahtaneet ja päivä väliä. Sitten alkaneet uudelleen, mutta vasta ammeessa oon avautunut kunnolla ja loppu mennyt rytinällä.Toisesta ei keritty edes antamaan mitään lääkitystä. Ja molemmissa jouduttiin kalvot puhkaisemaan.

Kolmas lapsi syntyi sektiolla, kun tuli hepatoosi ja siinä ongelmia.

Nyt mietin, että osaanko edes tästä lähteä sairaalaan ja mitenkähän kaikki oikein sujuu. Ihan hullulta tuntuu, kun tää jo neljäs ja pitäis olla "kaiken kokenut". Ja painoarvio oli iso pari viikkoa sitten ja nyt rv35. oon jo miettiny, että jos joutuu käynnistämään ja mitäs jos tulee uudestaan hepatoosi. Viimeks alko rv 35 kutinat.

Ihan hermoheikko jo oon.

Kiitti jos joku lukee tään ja vähän lohduttelee "vanhaa mammaa"(oon 27v...)
 
Zandrah82
Mullakin oli neljäs synnytys sunnuntaina ja ihan hyvin meni!
En kyllä ehtinyt saada kivunlievityksiä, mutta en kyllä huomannut eroa siihen kun aikaisemmin olen saanut kohdunkaulanpuudutusta. Jos olisin aiemmin tiennyt että tuntuu joka tapauksessa samalta en olisi kyllä käyttänyt puudutusta aikaisemmissakaan. Nyt kipua lievitti erittäin hyvin kävely ja lämmin kaurapussi. Vauva syntyi heti kun pääsin saliin pöydälle ja ponnistus alle minuutin. Aiemmat synnytykset on ollut kaikki n.9 tuntia josta 1-2 tuntia "inhottavan tuntuisia supistuksia" tässä neljännessä tuntui "pahalta" vain viimeiset puoli tuntia.

Toivotan paljon onnea sinullekin!
 
sama täällä
Nelosen synnytys tässä itselläkin edessä.
rv 40+5 nyt ja kyllä alkaa tuntua ettei tartteis pitää mitään kiirettä, kun alkoi tätä äiteetä vähän jännittämään taas tuleva.

Mulla lähinnä "pelko" siitä miten taas kestän pitkän avautumisvaiheen tuskat, sillä kaikilta edellisiltä muksuilta tuo 1.vaihe on kestänyt n.15-17h ja sitäkin ennen olen jo päivän kaks ollut kipeä epäsäännöllisinä supistuksineen:(

Eihän tämän synnytyksen tarvitse välttämättä mennä saman kaavan mukaan, mutta suurella todennäköisyydellä näin käy...
 

Yhteistyössä