Jo 4. flunssa raskauden aikana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen niin kyllästynyt näihin jatkuviin nuhiin ja kurkkukipuihin (toisinaan myös kuume noussut), joita tämän raskauden aikana on ollut jo ainakin neljästi! Nyt on menossa rv36+2, ja mä pelkään TOSI paljon, että sairasteluni on vaikuttanut vauvaan jotenkin, esim. kehityshäiriöiden muodossa. Oletteko koskaan kuulleet, että vauva olisi vahingoittunut raskausaikana äidin sairastellessa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen niin kyllästynyt näihin jatkuviin nuhiin ja kurkkukipuihin (toisinaan myös kuume noussut), joita tämän raskauden aikana on ollut jo ainakin neljästi! Nyt on menossa rv36+2, ja mä pelkään TOSI paljon, että sairasteluni on vaikuttanut vauvaan jotenkin, esim. kehityshäiriöiden muodossa. Oletteko koskaan kuulleet, että vauva olisi vahingoittunut raskausaikana äidin sairastellessa?

Aika moni lääkäri on mulle vakuuttanut että tavalliset flunssat ja vatsataudit sun muut ei tee vahinkoa. Jos siinä vauvassa joku vika on niin se ei varmana johdu flunssasta vaan ihan huonosta tuurista.

No ei älä siitä pelkä jos raskaus jatkuu ja vauva potki masussa kaikki on kunnossa ja vauvasta tulee tervee!!!!!!!;)

Kiitos lohduttavista sanoista! Vauva tosiaan potkii kovasti ja kaikki on sujunut (nuhia lukuunottamatta) mainiosti. Mutta kun mä olen tällainen murehtija...

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:

Aika moni lääkäri on mulle vakuuttanut että tavalliset flunssat ja vatsataudit sun muut ei tee vahinkoa. Jos siinä vauvassa joku vika on niin se ei varmana johdu flunssasta vaan ihan huonosta tuurista.

Entäs kuume raskauden aikana? Tiedän, että mulla on kahdesti ollut kuumetta mutta en mitannut silloin. Myöhemmin luin, että kuume ei saa nousta yli tietyn rajan tai se aiheuttaa sikiölle jotain (en nyt muista mitä) ja että kuumeen pitäisi saada lääkkeillä sitten laskettua.

Reilu vuosi sitten kun odotin olin jatkuvasti joko flunssassa tai vatsataudissa, synnyttämäänkin lähdin kauheassa räkätaudissa, mutta sinne jäi taudit laitokselle ja sen jälkeen olen ollutkin terveenä =) Ja Tuo 1-vuotias myös =)

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:

Entäs kuume raskauden aikana? Tiedän, että mulla on kahdesti ollut kuumetta mutta en mitannut silloin. Myöhemmin luin, että kuume ei saa nousta yli tietyn rajan tai se aiheuttaa sikiölle jotain (en nyt muista mitä) ja että kuumeen pitäisi saada lääkkeillä sitten laskettua.
ei se kuume aiheutta mitään kun sun vauva potki ,ai nii ja vaikka kuinka äiti voi huonosti raskaus aikana,se ei mitenkään vaikuttaa vauvaan ja mull oli myös kolme tai neljä kertaa flunssa ja kuumetta ja muuten kaikenlaista tapahtunut,mut lapsi on ihan tervee

juu kyllä vihurirokko voi aiheuttaa epämuodostumia mut sekin on ihan harvoin!Mun yks kaverilla oli raskaus aikana vihurirokko ja hän ei hoitanut siitä,mut siltikin tuli ihan terve ja kaunis lapsi ja nyt hän on 21vee ja tosi komea;) sä oot muuten samalainen pelkkuri kun mäkin:)

Yhteistyössä