jkl laitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jkl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se kyllä riippuu hirveesti siitä,millanen päivä niillä siellä sattuu olemaan....Vaikkei se tietty sais niillä vaikuttaa..

Kätilöt on ollu ihan mukavia mulla kaikki ja niiden kans pärjää hyvin.
Mulla on tullu tässä nyt sit kokemustakin näiden muksujen kanssa,että oon sit uskaltanu sanoo omiakin ajatuksiani niille,enkä mennä pelkästään niiden sääntöjen mukaan...

Tältä nuorimmalta tulokkaalta olin 5 osastolla,kun poju joutui teholle..
Siellä hoitsut kyllä puhivat välillä ihan ristiin asioita;toinen sanoi toista kun toinen sanoi samasta asiasta ihan toista..
Sellasta ei ollu sillon siellä 6:lla,joka oli ennen siinä kanttiinin lähellä..
Nythän se osasto on siellä sädesairaalan puolella sen rempan takia,että sieltä mulla ei kokemusta,mutta se 6:n henk.kunta oli ihan mukavaa..ainakin sillon 2 ja puol vuotta sitten... :D

Siellä oli perhehuoneet,joissa saa kyllä sitten ihan kaikessa rauhassa tutustua pieneen,eikä siellä paljon häiritä,mutta silti oli hoitsut lähellä jos oli tarvetta kysyä jostain tms...

Mitäs muuta mä kertoisin....?!

Omatoimisuudella ja rohkeesti kysymällä pärjää pitkälle siellä... ;)

juu, omatoimisuutta kyllä ainakin multa vaadittiin.. mä olin kans vitosella kun poika oli teholla. henkilökunta oli ihan jees. synnytykseen sattu pari tosi mukavaa nuorta kätilöä. synnytyslääkäri oli hiljanen tapaus ja se jäi hieman häiritsemään kun ei kunnolla kertonut että missä mennään millonkin. eli omatoimisuutta ja uteliaisuutta vaan niin pärjää. Anstesialääkäri oli hyvännäkönen mies :D ei sattunu yhtään epiduraalin laitto kun niin komee mies oli sitä laittamassa =) teholla olisin sitten toivonut vähän enemmän opastusta imetyksessä mutta valitettavasti se jäi vaan toiveeksi.. onnea teille synnytykseen :flower:

mä tykkäsin olla siellä...
*Kätilö oli todella kannustava ja muutenkin ihana. Mukana oli myös kätilöharjoittelija (en oisi ees tienny harjottelijaksi jollei ois sannu..) ja hönkin tosi ihana!!! =)
*Synnytyslääkäri (joka kävi laittaas kohdunkaulanpuudutteen) oli töykee...en siis siitä pahemmin pitänyt, mutta onneksi se lähti synnytyssalista kun sai piikit laitettua.. :o
*Olin osasto 6:lla, joka ainakin silloin vielä oli sädesairaalan puolella...Siellä oli tosi mukavia kätilö-hoitajia....
Paitsi yksi, joka puhui tosi hiljaa; eikä hän pahemmin vauvanhoitoa tms neuvonutkaan.
Yhen kätilön kanssa juttelin päivittäin pitkän tovin; hän kuunteli, antoi neuvoja jne jne.Hänellä oli aikaa myös minulle, eikä vain vauvalle ja vauvan hoitoon liittyvis asioissa.Olen tosi kiitollinen että hän oli joka päivä töissä... =)

JKL:n synnytysosastosta nettiosoite puhelinluettelossa. Kannattaa käydä siellä. Osoite on www.ksshp.fi
Henkilökunta ystävällistä. Onhan itsestään selvää että sinne soittaakin vain äiti ja äidin lähiomaiset. (vierailuajoissa mainitaan isä, lapsen sisarukset ja isovanhemmat).

itse sieltä juuri kotiutunut perjantaina.
henkilökunnasta sen verran että osa mahtavia ja pari tiukkista mahtu kyl sitten mukaan :x
se ei menoa haitannut..os 5 siis oltiin.
"tehotädiksi"me ristittiin huonetoverin kanssa lastenhoitaja..se on aikamoinen pakkaus....hetki menee ennen kun sitä voi alkaa ymmärtään:) ruoka oli :p
muistakaa ilmaista halunne ja toivomuksenne ääneen niin varmasti saatte mitä haluatte :D
Onnea tuleviin koitoksiin jotka sinne olette menossa :hug:

Positiiviset fiilikset mullakin jkl:n synnytysosastosta on.
Tässä muutamia plussia .. ja pari miinustakin.

+ henkilökunta mukavaa, ei tyrkytä oppejaan vaan antavat rauhan tutustua vauvaan ja imetykseen

+ itse synnytykseen ainakin minulle aina sattunut mukavat kätilöt jotka ovat pitäneet ajan tasalla, että missä mennään

+ osasto 6 : lle saa tulla vieraita ketä vaan (kannattaa kuitenkin muistaa että jos et ole perhehuoneessa niin välttämättä huonetoverisi ei pidä jatkuvasti ramppaavista sukulaisistasi...) ja on muutenkin avoimempi osasto kuin viitonen (kerran osasto viidellä, 2 x osasto kuudella, kerran perhehuoneessa os. 6)

- kätilöopiskelijat - kaksi kertaa minulle synnytykseen mukaan sattunut sellainen opiskelija joka oli varmasti enemmän kauhuissaan kuin minä.. ei välttämättä luo rauhallista ja luottavaa kuvaa synnytykseen opiskelija joka seisoo tumput suorana eikä kuule, kun sanot (lue = huudat) , että hakeeko apua.... =/
Vauvan käsittelyssäkin taisi olla aloittelija .. tuntui siltä että nappaan vauvan pois hänen vapisevista ja epävarmoista käsistään ja puen, mittaan, rokotan yms ihan itse..

No mutta tässä muutama plussa ja miinuskin. Onnea synnytykseen!

Yhteistyössä