Jihuu, nyt mä sen näin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mökkeilijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mökkeilijä"

Vieras
Karhun. Olin mummolan mökkikautta alottamassa, tai remontoimme vanhaa mummolaani jonka ostimme.
Sain lapsen nukkumaan ja istuskelin ja täyttelin ristikkoa, pihassa on himmeä, hyvin himmeä valo kun näin, että joku siellä liikkuu. Sehän se oli mesikämmen metsänlaidassa, ei ihan pihaan siis uskaltanut ja voi kun osaisin puhua eläintä sillä olisi tehnyt mieli käydä hihkumassa, että " Tervetuloa,sinua minä aina pienenä tässä odottelinkin näkeväni! " nyt sen näin.
Voi vitsi, kun odotan että päästään syksyllä sinne muuttamaan, pois täältä kaupungista.

Vuosi remonttia takana, eikä toi syksykään ole kyllä vielä varma, jouluksi viimestään muutetaan vaikka sitten keskeneräseen. Joka ikinen kerta on vaan vaikeampi lähteä pois sieltä, siellä ois kaikkee puuhaakiin, eikä vaan kykkiä jossain puistossa. En ole oikein kerrostalon kolmannessa kerroksessa asuja, hommia on liian vähän.

Ei muuta kun omenapuuta istuttamaan, ellei teillä ole jo. Syksyllä nalle käy napsimassa maahanpudonneet omput parempiin suihinsa. :)

On omenapuita ja marjapensaita sun muita. Tosin niillä aika innokas keräilijä tässäkän :) , omppumehu on sitten niin hyvää ja on ne marjamehutkin. Aina on puhuttu, että täällä karhuja olisi ja nyt vasta näin. Melkein 30 vuotta metsissä täällä rymynnyt kesäni ja muuta lomani ja marjassa rakastanut aina käydä, harvemmin mitään näin. Pienenä tykkäsin istuskella tuolla metsässäkin hiljaa kiven päällä ja ketun ja jäniksen onnistuin näkemään ja lintuja ja myyriä tietenkin, mutta nyt tuo otsokin.

Ihanata ku kaikki muutkin osallistuu onneeni =) . Hyviä mökkeilykausia muillekin ja ihanaa kesää maalla-asuville, se on rikkaus, tosin täähän on vaan mun mielipide =D !

Hienoa :) mIten lähellä toi oli? Karhut on ihania.
Mä olen nähnyt vaan ilveksen, ihan 40-50 metrin päästä. Taisi olla nuori ja hassu, kun vaan istui kiven päällä ja kyttäsi metsän reunassa kulkevia peuroja, eikä välittänyt yhtään vaikka pysäytettiin auto ja jäätiin katselemaan sitä. Piti samanlaista touhua kuin nuori kissa, hypähteli välillä pois kiveltä, teki "valehyökkäyksiä" peuroja kohti, sitten taas syöksyi sinne kiven päälle. Lopulta kyllästyi ja lähti metsään.
Ilveksellä on hauska kävelytyyli, kun se on sellainen vähän takakorkea. Tasamaastossa se ikäänkuin pompahtelee eteenpäin.

Yhteistyössä