Jes, likka ei pissiny viime yönä sänkyyn *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vartooja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vartooja

Aktiivinen jäsen
14.05.2004
15 713
0
36
JKL
On siis yövaipattomuus harjottelu meneillään... Alotettiin viime lauantaina vasta... Ja tänä aamuna ekan kerran oli kuivana kun heräs... Jospa se tästä alkas sujumaan... Aina pieni onnistuminen antaa lisäpotkua :)

JEE! =)

Meillä pimatsu taas oppi ensin yökuivaksi, ennenkuin päiväkuivaks.. Nyt taas potalla käynti on välillä HIEMAN vaikeaa hänen mielestä. :kieh: :kieh:
Pissas omaan säkkituoliinsa eilen... |O

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
JEE! =)

Meillä pimatsu taas oppi ensin yökuivaksi, ennenkuin päiväkuivaks.. Nyt taas potalla käynti on välillä HIEMAN vaikeaa hänen mielestä. :kieh: :kieh:
Pissas omaan säkkituoliinsa eilen... |O

Ohhoh, likka tahtoo tehä vähän nurinkurin :D

Meillä esikoinen oli täysin yökuiva vasta 5½ vuotiaana ja toinen tyttömme pissii sänkyynsä edelleen 3-4 krt viikossa (ikää 4½v), mutta kaikki aikanaan. Molemmat nukkuvat todella sikeästi ja nukkuivat jo vauvoina hyvin. Olen kuitenkin ajatellut asian niin, että helpompaa tämä pissarumba kuitenkin on kuin vauvana valvottava ja myöhemminkin herkästi heräilevä muksu.

Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Minkä ikäisenä teidän lapset oppineet yövaipattomiksi (yökuiviksi)?

Poika oli 2,5v kun tuli aamulla näyttämään vaippaa ja totesi, että on kuiva. Parin kuivan yön jälkeen halusi itse mennä ilman vaippaa nukkumaan ja siitä se alko sujumaan - vahinkoja toki tuli, mutta suht vähän.

Meidän just 5 vee käyttää edelleen vaippaa joka on lähes joka aamu aivan täys. Muutaman hassun kerran ei ole ollut kun pienet pisut. Saa näkee millon sitä jaksais taas alottaa sen pyykkirumban... Useampi yritys takana mutta kun parhaillaan kolmesti yössä sai vaihtaa kuiviin niin ei sitä kauaa jaksa. Meillä likka yksinkertaisesti ei herää kun se pissahätä iskee ja toisinaan saattaa jopa nukkua läpimärässä sängyssä (sillon kun kokeiltiin olla vaipatta).

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Nyt mun pitäs vielä opettaa likka siihen että nukkuu koko yön omassa sängyssään, mutta siinä meinaa vaan jaksaminen loppua :ashamed:

Toi on aika haasteellista... Varsinkin jos itsellä on hyvät unenlahjat eikä välittäis häiritä niitä kiikuttamalla lasta omaan sänkyyn.

Mies ei yhtään tykkää kun mä monesti vaan nostan peiton kulmaa ja likka kömpii kainaloon nukkumaan...

Alkuperäinen kirjoittaja hipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Nyt mun pitäs vielä opettaa likka siihen että nukkuu koko yön omassa sängyssään, mutta siinä meinaa vaan jaksaminen loppua :ashamed:

Toi on aika haasteellista... Varsinkin jos itsellä on hyvät unenlahjat eikä välittäis häiritä niitä kiikuttamalla lasta omaan sänkyyn.

Mies ei yhtään tykkää kun mä monesti vaan nostan peiton kulmaa ja likka kömpii kainaloon nukkumaan...

Mä kyllä siis herään pienimpäänkin ääneen, mutta oon aina niin väsy etten jaksais sitä takasinviemisrumbaa :ashamed: Ja sitten tosiaan kun siinä sitten ehtii herätä ihan kunnolla niin meihän en sitten enää kovinkaan hyvin nuku loppuyönä...

Alkuperäinen kirjoittaja hipsu:
Meidän just 5 vee käyttää edelleen vaippaa joka on lähes joka aamu aivan täys. Muutaman hassun kerran ei ole ollut kun pienet pisut. Saa näkee millon sitä jaksais taas alottaa sen pyykkirumban... Useampi yritys takana mutta kun parhaillaan kolmesti yössä sai vaihtaa kuiviin niin ei sitä kauaa jaksa. Meillä likka yksinkertaisesti ei herää kun se pissahätä iskee ja toisinaan saattaa jopa nukkua läpimärässä sängyssä (sillon kun kokeiltiin olla vaipatta).

Otappa neuvolassa puheeksi, otetaan jo tutkimuksiin tuossa iässä. Mikset tee niin että laitat muovitetun froteen ja pyyheen vuorotellen niin ei tarvi ku kerros ottaa pois niin on taas valmis nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Minkä ikäisenä teidän lapset oppineet yövaipattomiksi (yökuiviksi)?
Alle 2 v molemmat, samaan aikaan tai hitusen aiemmin kuin päiväkuivaksi. Yökuivuushan on "normaaleille" lapsille oikeastaan helpompaa, nukkuessa ei pissata ja aamulla heti viivana vessaan. Yövahingot ovat olleet tosi harvinaisia.

Yökastelu asia erikseen, silloin pissa tulee nukkuessakin.