Jenni Haukio Priden suojelijaksi, se siitä kristillisyydestä

vierailija
Kyllähän me se tiedetään, että moraali on aina ollut vähän kateissa, mutta sellainen yhteisöllisyys ja lähimmäisenrakkaus on mielestäni saanut kolauksen tai jopa puuttuu joskus.

en koe kivana, että ihmisiä leimataan, sheimataan ja canceloidaan mielipiteiden vuoksi, käymättä edes reilua keskustelua.
Miten moraali liittyy tähän keskusteluun? Vai tarkoitatko sanoa, että on moraalitonta, jos on homoseksuaali vai mitä? Boldatusta kohdasta olen samaa mieltä. Tällöin sen pitäisi koskea kaikkia

Ei ole kivaa, että ihmsiä leimataan jne. ei. Siksi juuri on todella ikävää, että jotkut heterot katsovat oikeudekseen leimata, oilkata ja jopa vihata homoseksuaaleja,
 
Kyllähän me se tiedetään, että moraali on aina ollut vähän kateissa, mutta sellainen yhteisöllisyys ja lähimmäisenrakkaus on mielestäni saanut kolauksen tai jopa puuttuu joskus. Kauheimpana tietenkin Suomessa nyt tapetilla olevat lasten/nuorten keskenäiset taponyritykset ja murhat, sodan uhka jne.
Mutta kyllä suhderintamallakin on menty ns. kertakäyttökulttuuriin ja annetaan mahdollisesti liian helposti periksi erolle, vaikka suhteessa on lapsia jne…
Ihmisille tehdään houkutuksia joka kulmalle, koska niistä joku nettoaa rahaa, sekin on väärin. Maailmassa on tieyenkin paljon pahaa, mutta paljon se pieni ihminenkin voi vaikuttaa omilla päätöksillään - pieni ihminen ei ole yksin.


Itse en ole uskonnollinen tai edes välttämättä hetero, mutta en koe kivana, että ihmisiä leimataan, sheimataan ja canceloidaan mielipiteiden vuoksi, käymättä edes reilua keskustelua. Mihin meidän keskustelukulttuuri on kadonnut? Sekin on eräänlainen oma moraalikatonsa.
Sitäpaitsi koko sateenkaarihypetys on karannut ihan käsistä. Ole homo, mutta tarvitseeko siitä tehdä numero, eivät heterotkaan tee. Eiköhän me tiedetä, ja ole normaalia, että ihmiset voivat rakastua toisiinsa sukupuoleen katsomatta.

Pridesateenkaari hömppä on myös erittäin ikävä markkinatalouden hömpötys ja olevinaan trendikästä. Se on sateenkaarikrääsän ostoa/myyntiä jne. Kiina yms. isosti moraalittomat luontoa saastuttavat halpatyövoimalat kiittävät. Mielestäni päättäjien ei tule tukea tällaista toimintaa. Asioihin voi suhtautua myös neutraalisti, aivan kuten tasa-arvoonkin. Ei nosteta naisia miesten yläpuolelle, eikä toisinkaan päin.

Jos Jenni tukee pridea niin Sauli voisi sitten laittaa heterokampanjan pystyyn?

t. monessa osassa töistä kirjoitin, en tiedä onko tolkkua, mutta laitan silti.
Minäkin haluan ottaa osaa keskusteluun vaikka työssä onkin kiire.

Siinä, että nykyään toi kulkue alkaa olla pahasti kaupallistettu ja mukana on niitä jotka pitävät koko tapahtumaa vain "kivoina bileinä" on liikaa, olen samaa mieltä.


MUTTA se ei silti poista sitä, että alunperäinen pride-idea on juuri se, että erilaisetkin liitot hyväksyttäisiin ja näin siis myös osaltaan tukee tuota yhdessäpysymisen ajatusta jonka aiemmin mainitsit.


Ja priden tän vuoden sanoma koskettaa meitä kaikkia. Pallolla on liikaa niitä, joita kukaan ei koskaan kutsu vaikka pihalle grillaamaan tai kävelylle. Jokainen meistä voisi yrittää enemmän ja treffata tänä kesänä jonkun yksinäiseksi tietämänsä jollain tavoin.

Ja siinä ois @Echo llekin jotain järkevää tekemistä muitten tekojen kritisoimisen sijaan. Pyydä vaikka joku kanssasi kävelylle. -Ja kun valitset kohteesi oikein, saatat saada samalla uuden jäsenen seurakuntaanne.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis
vierailija
Siinä, että nykyään toi kulkue alkaa olla pahasti kaupallistettu ja mukana on niitä jotka pitävät koko tapahtumaa vain "kivoina bileinä" on liikaa, olen samaa mieltä.


MUTTA se ei silti poista sitä, että alunperäinen pride-idea on juuri se, että erilaisetkin liitot hyväksyttäisiin ja näin siis myös osaltaan tukee tuota yhdessäpysymisen ajatusta jonka aiemmin mainitsit.


Ja priden tän vuoden sanoma koskettaa meitä kaikkia. Pallolla on liikaa niitä, joita kukaan ei koskaan kutsu vaikka pihalle grillaamaan tai kävelylle. Jokainen meistä voisi yrittää enemmän ja treffata tänä kesänä jonkun yksinäiseksi tietämänsä jollain tavoin.

Ja siinä ois @Echo llekin jotain järkevää tekemistä muitten tekojen kritisoimisen sijaan. Pyydä vaikka joku kanssasi kävelylle. -Ja kun valitset kohteesi oikein, saatat saada samalla uuden jäsenen seurakuntaanne.
👍😘
 
vierailija
Hmm tää on yksityishenkilönä. Jumala voi olla toista mieltä ja minä olla väärässä tämän suhteen. Vaikka tuonkin sen esiin. Noh seuraan esim instassa homomies jani toivolaa joka on suuri esimerkki miten isä lapsi suhde toimii hyvin. Siis jos saisin päättää antaisin vuoden isä palkinnon hänelle. Ja hänen rakkautensa lasta kohtaan on suurta ja mun mielestä hänen lapsensa on saannut elää hyvää ja turvallista lapsuutta ja varmaankin paljon erilaisia ihmisiä kohdannut. Ni mä mietin et onko se niin paha jos hän rakastaa miestä et tästä rankaistaan niin kovin että taivaisiin ei pääse. Mutta murhamies joka tappaa toisen pääsee kaduttuaan taivaisiin. mut rakastunut jani ei pääse? Kumpi on pahempi rakkaus vai viha? Ja murha miehrn uhri joka ei ole katunut joutuu helkattiin?. Ja onko echo tuntenut himoa koskaan muihin kuin omaan mieheensä? Et edes ajatuksissa käynnyt? Koska eikös sekin ollut syntiä? Niitäkin tulee välillä vaikka ei ajattelisikaan. Toimisko siihen et pitää pitkän selibaatin ja sit himo lakkaa? Onko himo vääristymä ja saa valitsemaan väärin kumppanin? Eli kohde on vain himo eikä mitään muuta? Ja kun himo lakkaa näkee kohteen paremmin rakkautena ja onko se oikeasti potentiaalinen kumppani sen himon takana en tiedä kunhan tuli mieleen.
Et laannuttaa sen himon tunteen pois ja katsoo muut tunteet et onko ne todellisia jos himo väörentää tunteet?. Mut joo himo tulee niin yhtäkkiä auttaisko selibaatti? Ja mitä se selibaatti tekee. Onko joku ollut täällä pitkään masturboimatta tai harrastamatta seksiä mitä se on tehnyt mielelle?. Tuleeko enempi positiivisiä tuntemuksia muista ihmisistä?.
Ja eikös jeesus käskenyt kieltämään itsensä ja seuraamaan häntä. Eli pitäisikö niin myös echon tehdä sanottava perheelleen nyt mä lähden ja asettuvan espanialaiseen luostariin ja sieltä jakaa jeesuksen sanomaa. Itselle tuo olisi vaikeaa. Mut eikö niin pitänyt tehdä myös. Vai tarkoittiko tuo vain sitä aikaa kun jeesus käveli maanpäällä?.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Hmm tää on yksityishenkilönä. Jumala voi olla toista mieltä ja minä olla väärässä tämän suhteen. Vaikka tuonkin sen esiin. Noh seuraan esim instassa homomies jani toivolaa joka on suuri esimerkki miten isä lapsi suhde toimii hyvin. Siis jos saisin päättää antaisin vuoden isä palkinnon hänelle. Ja hänen rakkautensa lasta kohtaan on suurta ja mun mielestä hänen lapsensa on saannut elää hyvää ja turvallista lapsuutta ja varmaankin paljon erilaisia ihmisiä kohdannut. Ni mä mietin et onko se niin paha jos hän rakastaa miestä et tästä rankaistaan niin kovin että taivaisiin ei pääse. Mutta murhamies joka tappaa toisen pääsee kaduttuaan taivaisiin. mut rakastunut jani ei pääse? Kumpi on pahempi rakkaus vai viha? Ja murha miehrn uhri joka ei ole katunut joutuu helkattiin?. Ja onko echo tuntenut himoa koskaan muihin kuin omaan mieheensä? Et edes ajatuksissa käynnyt? Koska eikös sekin ollut syntiä? Niitäkin tulee välillä vaikka ei ajattelisikaan. Toimisko siihen et pitää pitkän selibaatin ja sit himo lakkaa? Onko himo vääristymä ja saa valitsemaan väärin kumppanin? Eli kohde on vain himo eikä mitään muuta? Ja kun himo lakkaa näkee kohteen paremmin rakkautena ja onko se oikeasti potentiaalinen kumppani sen himon takana en tiedä kunhan tuli mieleen.
Et laannuttaa sen himon tunteen pois ja katsoo muut tunteet et onko ne todellisia jos himo väörentää tunteet?. Mut joo himo tulee niin yhtäkkiä auttaisko selibaatti? Ja mitä se selibaatti tekee. Onko joku ollut täällä pitkään masturboimatta tai harrastamatta seksiä mitä se on tehnyt mielelle?. Tuleeko enempi positiivisiä tuntemuksia muista ihmisistä?.
Ja eikös jeesus käskenyt kieltämään itsensä ja seuraamaan häntä. Eli pitäisikö niin myös echon tehdä sanottava perheelleen nyt mä lähden ja asettuvan espanialaiseen luostariin ja sieltä jakaa jeesuksen sanomaa. Itselle tuo olisi vaikeaa. Mut eikö niin pitänyt tehdä myös. Vai tarkoittiko tuo vain sitä aikaa kun jeesus käveli maanpäällä?.
Sit mietin tälläistä tuoko himo vääriä tunteita ja sydän väöristyy. Siis kun käy niin et ku himo tulee ni vau mikä nainen. Mut sitkun on tyydyttänyt sen himon tunteetkin sitä naista kohtaan kuolee eli se ei ollutkaan todellista kiintymystä ja himo synnytti harha tunteet ja kun himo tuli tyydytetyksi tunne elämä raukesi. Et pitäisikö ensin kokea jotain muita tuntemuksia ettei se ole tunne vääristymä ja sivuuuttaa himo?. Mut miten erottaa se himon sytyttämä tunne todellisesta tunteesta? Et ensin ei tuntisi himoa vaan se halu kasvaisi myöhemmin. Et esim ensiksi tulisi se henkinen yhteensopivuus ja ajan kanssa sitten niitä fyysisiä tunteitakin?.
 
vierailija
Sit mietin tälläistä tuoko himo vääriä tunteita ja sydän väöristyy. Siis kun käy niin et ku himo tulee ni vau mikä nainen. Mut sitkun on tyydyttänyt sen himon tunteetkin sitä naista kohtaan kuolee eli se ei ollutkaan todellista kiintymystä ja himo synnytti harha tunteet ja kun himo tuli tyydytetyksi tunne elämä raukesi. Et pitäisikö ensin kokea jotain muita tuntemuksia ettei se ole tunne vääristymä ja sivuuuttaa himo?. Mut miten erottaa se himon sytyttämä tunne todellisesta tunteesta? Et ensin ei tuntisi himoa vaan se halu kasvaisi myöhemmin. Et esim ensiksi tulisi se henkinen yhteensopivuus ja ajan kanssa sitten niitä fyysisiä tunteitakin?.
Itseasiassa mä huomasin tän. Aluksi tapasin livenä yhden naisen. Ei ollut sen kummempia tuntemuksia häntä kohtaan ja vuosia höpöteltiin. Ni sit yhtäkkiä ku sitä kepeytta tuli ni oho mähän aloin tunteen helliä tuntemuksia häntä kohtaan aina välillä ku ne välit muuttui mutkattomiksi ja sit myöhemmin tuli joskus jopa seksuaalisia tunteita. Mut tämä oli vuosien prosessi ennenkuin näitä tunteita heräsi. Et aluksi ei ollut mitään mut sit hiljalleen tuli tunteita.
Versus siihen kun baarissa tunsin sellasen heti himon yhtä naista kohtaan ja menin hänen luokseen ja sitkun mentiin meille himoissani sanoin että rakastan häntä ja nainen ilahtui ja sitten kun oltiin harrastettu seksiä puff kaikki tunteet hävisi ja aamulla oli kiusallista olla hänen seurassaan joten valhtelin tunteistani hänelle ja se oli kiiman luoma harhakuvitelma oikeista tunteista.
Et jotenkin toi eka keissi oli sellanen luonnolinen siirtymä tunteisiin eikä sellaine myrsky joka tuli himossa toista kohtaan.
 
vierailija
Itseasiassa mä huomasin tän. Aluksi tapasin livenä yhden naisen. Ei ollut sen kummempia tuntemuksia häntä kohtaan ja vuosia höpöteltiin. Ni sit yhtäkkiä ku sitä kepeytta tuli ni oho mähän aloin tunteen helliä tuntemuksia häntä kohtaan aina välillä ku ne välit muuttui mutkattomiksi ja sit myöhemmin tuli joskus jopa seksuaalisia tunteita. Mut tämä oli vuosien prosessi ennenkuin näitä tunteita heräsi. Et aluksi ei ollut mitään mut sit hiljalleen tuli tunteita.
Versus siihen kun baarissa tunsin sellasen heti himon yhtä naista kohtaan ja menin hänen luokseen ja sitkun mentiin meille himoissani sanoin että rakastan häntä ja nainen ilahtui ja sitten kun oltiin harrastettu seksiä puff kaikki tunteet hävisi ja aamulla oli kiusallista olla hänen seurassaan joten valhtelin tunteistani hänelle ja se oli kiiman luoma harhakuvitelma oikeista tunteista.
Et jotenkin toi eka keissi oli sellanen luonnolinen siirtymä tunteisiin eikä sellaine myrsky joka tuli himossa toista kohtaan.
Mut joo siis haluaisin oppia erottamaan mikä on himon sytyttämä tunne ja mikä tunne on aito jos alku himo jää. En siis ole itsekkään vapaa himon syöttämistä tunteista. Vai onkse niin et alku voi olla just sellainen ettei hirveästi syty tunteita ja sit ne kehittyy hiljalleen suuriksi. Et jos alku on suuri niin loppu on pieni?. Ja toistepäin suhde kasvaa kukoistukseen? Mut nyt jahdataan alkuun sitä jätti tunnetta toisesta mut miten jätti tunne voi kasvaa koko ajan vaan laimeneeko se ja siksi erotilastot kasvaa? Mut sitkun alkaa pienestä ne tunteet kasvaa hiljalleen ja kokee et rakkaus nousee ja se tunne pienin askelin ja se ruokkii sitten kipinää? Vai onko teillä jotka kokenut heti suuria tunteita se suuruus pysynyt samana koko ajan?
 
Miten moraali liittyy tähän keskusteluun? Vai tarkoitatko sanoa, että on moraalitonta, jos on homoseksuaali vai mitä? Boldatusta kohdasta olen samaa mieltä. Tällöin sen pitäisi koskea kaikkia

Ei ole kivaa, että ihmsiä leimataan jne. ei. Siksi juuri on todella ikävää, että jotkut heterot katsovat oikeudekseen leimata, oilkata ja jopa vihata homoseksuaaleja,
Homot leimaavat itse itsensä
 
Miten moraali liittyy tähän keskusteluun? Vai tarkoitatko sanoa, että on moraalitonta, jos on homoseksuaali vai mitä? Boldatusta kohdasta olen samaa mieltä. Tällöin sen pitäisi koskea kaikkia

Ei ole kivaa, että ihmsiä leimataan jne. ei. Siksi juuri on todella ikävää, että jotkut heterot katsovat oikeudekseen leimata, oilkata ja jopa vihata homoseksuaaleja,
Kirjoitin esimerkkejä moraalikadosta, ei homous ole mielestäni moraalitonta vaan se, että homoutta hypetetään, lieveilmiöineen, ja se että homouteen ei suhtauduta neutraalisti voi jopa edistää vastakkainasettelua.



Hyviä kyssäreitä👍, jatkan
myöhemmin kirjoittelua.
Sori kun tuli sekavasti, sorvin äärestä kirjailen.
 
Kirjoitin esimerkkejä moraalikadosta, ei homous ole mielestäni moraalitonta vaan se, että homoutta hypetetään, lieveilmiöineen, ja se että homouteen ei suhtauduta neutraalisti voi jopa edistää vastakkainasettelua.



Hyviä kyssäreitä, jatkan
myöhemmin kirjoittelua.
Sori kun tuli sekavasti, sorvin äärestä kirjailen.
Esimerkki ”moraalikadosta” on hyväksyä homoilu.
(On niitä muitakin esimerkkiä)
 
vierailija
Ja sitkun miettii synti käsitystä. Niin jokainen on itse vastuussa jumalalle joten toisen kehoittamana ei kannta mennä synti asioissa. En nyt tarkoita raamattua vaan ihan yleistä ihmisten puhetta. Koska mitä jos se ihminen sanoo et tämä ei ole syntiä onkin syntiä silloin on se että se puhuja on saattanut toisen syntiin. Ja se on iso taakka puhujalle. Joten vaikka se kuullostaisi järkevälle ja oikeuden mukaiselle siinä voi olla ajatusvääristymä. Mä itse koen synti kysymyksissä suurta epävarmuutta koska niissä on mahdollisuus että ohjaa toisen väärille teille ja se on mieleen vaikuttamista. Jokaisen pitäisi itse miettiä synti käsitykset perusteellisesti itse. Ja yrittää pyytää jumalan ohjausta. ehkä hän ohjaa kaikkia vähän erilailla en tiedä. Ja ainakin mulla on niin et on liikaa omia ajatuksia joiden varassa toimin ni ne on vain minun ajatuksia. Synti kysymykset on kyl vaikeita ja pelottaviakin et sortuuko niskoitteluun vai onko se oikein. Siis jossain kysymyksissä. raamatussahan on hyviä elä tapa jnee ja ne on selviä. Mut sit ne pienemmät risteilee. Et onko ok polttaa esim tupakkaa. Itse sallin itselleni tupakan ja puolustan sitä hanakasti. Mut sit taas toinen osa hokee et se on väärin ja syntiä. Tai alkoholin ottaminen sekin on joka aiheuttaa mixed singals ainakin mulle. Mut olisko elämä parempaa jos noista luopuisin ja se tilanne rauhoittuisi ja epävarmuus mikä noiden asioiden edessä on rauhoittuisi ja ne ei enään haittaisi itsevarmuutta. Mut sit et joskus on ihan kiva ottaa alkoholia. Mut onko se sitten niin et jos se on täysin väärin se mustuttaa sielua vaikka se olisi joskus muutaman kerran vuodessa ja sydän pienenee ja poksahtaa pois kun synnin mitta tulee täyteen. Ku mitä vähemmän syntiä tekee sen iloisammaksi sydän tulee ja pahaolo vähenee ehkä? Mut synti turruttaa sydäntä. Vai onko näin? Ja vaikka näitä ajatuksia heräsi tässä niin sytytän kuitenkin sen savukkeen en ole viellä valmis luopumaan siitä ku se toimii stressin lievittäjänä. Mutta haluan kyllä päästä siitä eroon. Mut sit pitää olla stressi vapaata aikaa. Mut se on jännö et silloinkun on hyvä olla ni silloinkin tekee mieli pistää tupakiksi. Et onko se ok jos on pieni pahe? Mut perusteleeko aina sillä et seuraavakin pikku pahe on ok ja sit niitä paheita tulee lisää.
 
Sateenkaariliput saastuttaa, mutta urheilukansan liput ei, vaikka ne tulee samasta paikasta...
Mulla on vain kotimaisia lippuja. Isoin niistä on erään ison kotimaisen yrityksen salossa liehunut Suomen lippu jonka viritän paraatipaikalle jos Suomi menee finaaliin!🥳😍

Oletko sitä mieltä, että jos naapuri laskee jätevedet jokeen niin sinäkin voit tehdä niin?🤔
 
Että jos Pridea ei olisi, miehet ei tajuaisi olevansa homoja vaan panisivat naisia raskaaksi koska niin kuuluu tehdä Raamatun mukaan?
Miksi ei vaan voitaisi olla neutraaleja?

Ja, jos pride tukee sitä että sukupuolen voi muuttaa pelkällä ilmoituksella niin en varmaan osaa suhtautua prideen ainakaan kovin positiivisesti.🤔
 
vierailija
Kirjoitin esimerkkejä moraalikadosta, ei homous ole mielestäni moraalitonta vaan se, että homoutta hypetetään, lieveilmiöineen, ja se että homouteen ei suhtauduta neutraalisti voi jopa edistää vastakkainasettelua.



Hyviä kyssäreitä, jatkan
myöhemmin kirjoittelua.
Sori kun tuli sekavasti, sorvin äärestä kirjailen.
Tällainen yksi kulkue on "hypettämistä"? Ota tosiaan selvää, mikä sen tarkoitus on.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis

Yhteistyössä