jenkkisängyn puolestapuhujia kaivattaisiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyvä ei tieltä eksy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyvä ei tieltä eksy

Vieras
kannattaako siis hommata jenkkisänky vai tavallinen sänky ja siihen kunnon patjat? hankinnassa uusi sänky, mutta ajattelin kuitenkin jenkkisänkyä, patjat paksut ja nyt kaipaan kokemuksia, onko siinä hyvä nukkua? onko selälle hyvä? ja paljonko siitä kannattaa maksaa?

Jenkkisänkyjäkii on niin erilaisia kuin on patjojakii. pehmeetä, kovaa...
Meil oli ennen normi sänky ja siinä patjat. Se sänky oli niiiiiin matala (patja n. 30cm lattiasta ).
Nyt on jenkkisänky. Ihanan korkee, et aamulla pääsee hyvin ylös. Myös vanhemmilleni ostin jenkkisängyn kun heilkii oli normi sänky niin matala ja ikä alkoi painaa eikä sängystä nousu ollu helppoo. Se sänky minkä vanhemmille ostin, oli 400e, miu sänky 450e. Oikee on hyvi palvellu molemmat yli vuoden.

Mun mielestä jenkkisängyssä hyvää on korkeus. Patjoihin kannattaa kiinnittää huomiota. Meidän patjat tuntui ekana ihanan pehmeiltä mutta itse asiassa ne onkin liian pehmeet.

Ite tykkään just siitä korkeudesta ja siitä että se on kevyt, saa "palasiksi" jos joutuu siirtelemään, eikä rupea natisemaan niinkuin normi sälepohjaiset sängyt. Mut melkein kannattaa käydä koemakoilemassa huonekaluliikkeissä. Kaikista halvimmat mallit on yleensä pehmeitä, mulle ainakin ihan liian pehmeitä ja matalia (elopainoa jotain 60 kg, joten miehelle se olis ainakin ollu ihan liian pehmeä). Ostin sit vähän kalliimman, huonekaluliikkeestä ja olen ollu tosi tyytyväinen.

patjat ei pysy paikallaan. joka päivä pitää pukkia se välipatja ja päällimmäänen petari oikeelle kohille... vaikka siinä olisi vaan nukkunu eikä temppuullu:)) (kehikkoa ympärille suunnitelemas...)

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;21915228:
Nukuin sellaisessa joskus vuosia sitten enkä suosittele kenellekään (paitsi jos sänky on tarkoitettu vain yhdelle nukkujalle). Jos toisella puolella toinen liikkuu, koko sänky heiluu.

Ei meillä kyllä heilu :O

Joskus nukuin jonkuu kans vesisängyssä ja siinä oli toi onkelma, toine ku käänty, ni toinekii heilahti nii et varmast heräs.

Yhteistyössä