Jenkkimammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tttt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tttt

Jäsen
28.11.2004
114
0
16
Aattelin laittaa tollasen alotuksen ku meiltä löytyy tallista Plymouth Fury -65.Millasia pelejä teidän ukot tai itte rassaatte? Opettelin viime kesänä ajeleen, tuntu oudolta automaattivaihde.Fury on ollu meillä jo varmaan viis-kuus vuotta, mut viime kesä oli eka tienpäällä.Nyt ku ukko sais auton katsastettua, päästäis cruisaileen!!!!!!! :wave:

Meillä on -60 Chevrolet Impala (ihanan mintun vihreä), sillä mies taisi ajaakin sydämeeni ;)
Se on perheenjäsen, josta emme luovu.
Muina amerikkalaisina meillä on Jeep Cherokee ja mulla työmatkoja varten oli Chevrolet Corsica.
Kaikki nuo ovat automaatteja ja onko sen helpompaa ajettavaa?
Ja tosi hyvin onnistuu auton vaihtaminen ns. normaaliin (siis kytkin).
Kyllä odottelen jo innolla kesää, että pääsee kuulemaan tuota ihanaa kokomoottorin ääntä, mikä sen ihanempaa...
=)
Oikein alkaa hymyilyttää ja :ashamed: kun tulee mieleen kaikki muistot mitä silloin nuorena ennen lapsia tulikaan tehtyä...
Impala jotenkin symboloi niitä aikoja ja tunteita... :)

meillä oranssi caprice classic..ehdottomasti paras auto jonka olen omistanut,vaikkakin kulutus on niin hurja etten sitä tarkkaan haluakaan tietää... :p (v8,bensakone...)
uskomattoman mukava ajaa automaatilla vaikka aluksi tuntuikin aika hurjalta ja käsi haki vaihteita koko ajan.. ;)
kruisingeissa ei olla vielä käyty tällä mutta kahtellaan kesällä.. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2005 klo 17:01 Letukka kirjoitti:
Meillä on -60 Chevrolet Impala (ihanan mintun vihreä), sillä mies taisi ajaakin sydämeeni ;)
Se on perheenjäsen, josta emme luovu.
Muina amerikkalaisina meillä on Jeep Cherokee ja mulla työmatkoja varten oli Chevrolet Corsica.
Kaikki nuo ovat automaatteja ja onko sen helpompaa ajettavaa?
Ja tosi hyvin onnistuu auton vaihtaminen ns. normaaliin (siis kytkin).
Kyllä odottelen jo innolla kesää, että pääsee kuulemaan tuota ihanaa kokomoottorin ääntä, mikä sen ihanempaa...
=)
Oikein alkaa hymyilyttää ja :ashamed: kun tulee mieleen kaikki muistot mitä silloin nuorena ennen lapsia tulikaan tehtyä...
Impala jotenkin symboloi niitä aikoja ja tunteita... :)

Mulla on Impala vain unelmissa... :whistle: Tosin vuotta vanhemmasta olen aina haaveillut, mutta hiukan kade olen silti. :D Caprice Classic on meillä käyttöautona ihan, muita jenkkejä ihallaan sitten toistaiseksi hiukan kauempaa... ;)

No, löytyhän näitä...mä kun kuvittelin olevani ainokainen. Meillä on tällä hetkellä chevroletin chevy van käyttöautona ja kesäautona Chryslerin New Yorker...toi viimeksmainittu on mun! Naureskelinkin just isännälle, että pitää ainakin kerran hakee kevään aikana chryslerillä poika esikoulusta, herätin syksyllä lievät pitkät katseet hakiessani hänet sillä, kyllä sen kuulee, kun v8 jyllää bensalla...dieseli ei kuulosta läheskään yhtä hyvältä...vaikka ei jenkkiä mikään ajo-ominaisuuksissa voita....isännän Buickin ku sais viel toimintaan ja ton Pontiacin mikä makaa tallissa...ja kun lotossa voittas, ni hommais Ford Mustangin...eiköhän se riittäs?

Hei hei mammat! Meillä tallissa hirnuu -65 Fastback Mustangi, valkoinen väriltään. Ja haaveissa on saada kauppakassiksi chevy vani jollainen meillä olikin mutta myytïin pois. En oo kyllä mikään jenkkimamma ulkoiselta olemukseltani, mutta tykkään noista 60-luvun autoista ja niiden pienoismalleista.

Nyt sattuikin niin oikea ketju mistä kysyä.. Mietin nähkääs minuutti sitten, että miten mussella ajelu nyt onnistuu kun meillä on kuukauden vanha pikkumies kyydittävänä? Eli kuinka ootte hoitanu tän turvaistuin tai -kaukalo-ongelman etenkin pidemmillä matkoilla? Ei vissiin mitenkään?

Ny pitäs mennä Hot rod and rock showhun viikonloppuna ja ois kiva mennä mussella mutta tuleeko siitä haukut parkkipaikalla jos vauva on sylissä? Me kyl asutaan Treella joten päästään taajamia pitkin sinne, mutta entäs jatkossa pidemmät reissut pienen kanssa? Saako kolmipistevöitä muuten tollasiin vanhoihin autoihin laitettua ja laittaako niitä kukaan?

Turvavöistä ja -istuimista... ne ovat meidänkin ongelma, sillä Impalassa ei luonnollisestikaan ole turvavöitä, ja 3-pistevöitä ei saa edes :(
Joten meillä jää ajelu perheen kanssa tältä kesältä tekemättä (kahdestaan meinaan ehdottomasti), sillä en voi kuvitella ottavani junioria (nyt 4 kk) mukaan ilman kaukaloa.
Viime kesänä laitoimme takapenkille keskelle yhden lannevyön, johon tarvittaessa saa yhden istuimen, mutta vain kasvot menosuuntaan, ja noin pientä ei voi edes kuvitella laitettavaksi siihen.
Ajattelin "uhrautua" tämän kesän, mutta ensi kesänä varmaan ajellaan jo koko perheen voimin.

Mielestäni voit, jos uskallat, mennä viikonloppuna muksun kanssa ilman turvapenkkiä. Itse en uskaltaisi täältä asti (Keski-Suomesta), joten olisi tultava tavallisella autolla, jos ottaa muksut mukaan... ja perinteiselle "Tampereen reissulle" pitäisi mennä AUTOLLA, jos sellainen on! Eli reissu jää tältä vuodelta, mutta onneksi viime viikonloppuna oli Jyväskylässä edes pienempi näyttely...

Mutta itsekin kuulisin hyviä vinkkejä miten tuo turvallisuus puoli on muilla hoidettu.

Ensinnäkin, on ihan luvallista asentaa autoon lisää turvavöitä, jos niitä ei ole, kunhan ne ovat hyväksyttyjä ja turvallisia vekottimia. Kaksipistevyöhön sopii ainakin Gracon Autobaby-kaukalo ja tavallisista istumista melkein mikä tahansa selkä menosuuntaan. Toisekseen, kannattaa käydä vaikkapa liikenneturvan sivuilta tutkimassa, miksi turvavyön käyttö on tärkeää, jos se on päässyt unohtumaan... Meilläkin ajellaan jenkillä, mutta ei tule mieleenkään kuljettaa lasta ilman turvavöitä! :o

Niin, tätä lisäturvavöiden asentamista ajattelinkin.. Kaksipistevöitä tiedän laitetun, mutta mulla on joskus käyttöautosta mennyt turvavyö ja se oli merkkiliike juttu. Että tekeekö niitä asennuksia myös muut firmat tällasessa tapauksessa? Ja kolmipistevyöt, saako niitä? Tossa FB:ssä on kyllä aika erikoinen takapenkki että varmaan saadaan unohtaa tältä kesältä reissut. Ei ole tarvetta liikenneturvan sivuilla vierailla, käytän itsekin aina vyötä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2005 klo 22:35 Musse kirjoitti:
Niin, tätä lisäturvavöiden asentamista ajattelinkin.. Kaksipistevöitä tiedän laitetun, mutta mulla on joskus käyttöautosta mennyt turvavyö ja se oli merkkiliike juttu. Että tekeekö niitä asennuksia myös muut firmat tällasessa tapauksessa? Ja kolmipistevyöt, saako niitä? Tossa FB:ssä on kyllä aika erikoinen takapenkki että varmaan saadaan unohtaa tältä kesältä reissut. Ei ole tarvetta liikenneturvan sivuilla vierailla, käytän itsekin aina vyötä.
Täällä yksi joka ei enää muuta huolisikaan kuin jenkin.

Kyllä kolmipistevöitäkin voi asentaa jälkikäteen, mutta riippuu tietysti automallista, miten onnistuu. Meillä on isäntä vaihtanut kyllä koiran tuhoaman turvavyön ihan itse ja sujui ihan OK, ei tarvittu merkkikorjaamoa. Jos itsellä ei riitä tietotaito, kannattaa kääntyä pätevän jenkkikorjaamon puoleen. Jos kerran asutte Treen seudulla, on hyvä paikka kysymyksille ainakin Soini Car Parts Hervannassa. Osaavat varmasti auttaa. Meillä on isäntä vaihtanut kyllä koiran tuhoaman turvavyön ihan itse ja sujui ihan OK.

Enkä halua millään pahalla sanoa, mutta tuli kyllä minullekin mieleen, että jos käytät itsekin aina turvavyötä, miten voit miettiä päällimäisenä sitä, miten muut suhtautuvat siihen, että vauva on sylissä? Eikö silloin pitäis olla suurin huoli sen lapsen turvallisuus, eikä muiden ajatukset? Taajamanopeuksissa sattuu eniten kolareja, kuten varmaan olet ennenkin kuullut, joten se ei ole mikään puolustus sylissä pitämiselle. Suosittelen jollain muulla menoa näyttelyyn...

Mutta mukavaa näyttelyreissua, ehkäpä törmäillään... ;)

No en kai mä nyt tosissani sitä päälimmäisenä mieti mitä muut siellä parkkipaikalla sanoo! Vaan että pitääkö koko auto jättää seisomaan kunnes lapsella kasvaa viikset, vai onko jollain muita kokemuksia. Saa nähdä uskallanko enää itsekään sen kyytiin kun siinä on edessä lannevyö mutta niskahan siinä katkeaa jos kolarin ajaa. Onko se sitten vastuullista pienen lapsen vanhemmilta ottaa sitäkään riskiä?

Hmm, meillä varmaan mies osaisi laittaa tuon 3-pistevyön mutta en tiedä suostuuko tekemään sitä. Ei ainakaan mun autoon suostunut viimeksi pistämään, juuri siitä syystä että jos ajan kolarin ja onkin asennettu väärin niin joutuisi syyttelemään itseään. Pitää vielä kysellä mutta tuskin tohon FB:hen 3-pistevyötä saa kuitenkaan.

Me ajeltiin tää hiljasen kaupungin keskustas viime kesänä ett 2v istu iskän vieres ja mä takapenkillä pojan kanssa.Meillä iskä kiinnitti turvakaukalon tiukasti ihan liinoilla.Furyssä kun ei kans oo turvavöitä.Meillä on kans sama ongelma nyt kun poika on jo 1v ja likka 3v.Viime vuonna käytiin Pirkkahallissa ihan Opelilla ton turvallisuusjutunki takia ja ku on parin tunnin matkakin.En tiiä kuinka tää asia ratkastaan, ajelut jää vähiin jos muksuja ei saa mukaan.Ja kun ukko ei varmaan oo innokas turvavöitä hommaamaan.Nyt jää Pirkkahalli väliin kihlajaisten ja synttärien takia :(

Thanks tttt tosta liinavinkistä!! Se pitää kyllä kaukalon paikallaan jos vaan penkki pysyy autossa kiinni, ja on vielä helppo laittaakin. Voidaan sit kysellä sitä vyötä ajan kanssa.. Hyvä kun on esittää miehelle tällanen ratkaisu, se ois kumminkin lähteny Mussella Pirkkahalliin ja pistäny mut ja pojan tulemaan kävellen perässä ;)

Yhteistyössä