[QUOTE="...";30111699]Minä taas en tajua miksi pitää ostaa pienin mahdollinen sänky. Parisänkykin tuntuu suurimmalla osalla olevan sellainen, jota itse olen aina ennen luullut sinkkusängyksi.[/QUOTE]
Luultavasti syynä on tila ja sen puute. Ainakin meillä nuo "pikkumakkarit" on tosi pienet...kun sinne laittaa 200 x 160 cm parisängyn, ei sinne sitten enää oikeastaan muuta mahdu. Ainakaan silloin, jos meinaa pystyä petaamaan sängyn. Huoneleveys on 250, jolloin sängyn molemmille sivuille jää tilaa vain 45 cm. Toki sängyn voi sijoittaa myös seinänviereen, mutta se päiväpeiton laittaminen muuttuu tuolloin melko hankalaksi...eikä ole kivaa kömpiä toisen yli.
Tuonne olisi siis melko hankalaa sijoittaa vaikkapa se 200 x 200 sänky.
Lapsilla on 80 x 200 sängyt (pienillä kerrossänky) ja kyllä sekin ihan hurjan osan huoneen lattiapinta-alasta vie. Kovasti kätevää olisi, jos sängyt olisivat lyhyemmät, sillä tuota 200 cm pituutta pikkulapset eivät kuitenkaan tarvitse vielä vuosikausiin.
Mutta lähinnä se mun pointtini oli se sängyn sijoitus keskelle huonetta. Miksi?
Isossa huoneessa tämä toki toimii, mutta kun ne huoneet jotka olen (televisiossa) nähnyt, on kuitenkin lähes poikkeuksetta niitä pieniä. Tällöin sitä leikkitilaa on vähän niukasti. Tai no, ei sitä yhtään sen vähempää ole pinta-alallisesti, mutta onhan se nyt vähän eri asia leikkiä sellaisessa selkeässä tilassa, kuin "käytävämuodostelmassa" sängyn vierustaa seuraten.