Jehovan todistajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kokemuksia?Entisiä/nykyisiä/tuttuja/kaimoja?
Olen näitä uskon asioita miettinyt kovasti ja tutkinut.Kirkko on niiin pois suljettu,hirvee rahastus paikka ja lapset kastetaan vauvoina,vaikka raamattu toisin neuvoo.
Lestadiolaiset ei tule kuulookaan eli helluntalaiset ja Jehovan todistajat jäi "jäljelle".
Helluntalaiseks en voisi ikinä alkaa sen "kielillä" puhumisen takia.Kuka haluaa puhua sellasta potaskaa,jota ei itse ymmärrä??Kauheen pelottavaa.
Jehovan todistajilla myös paljon sellaista,mitä en tiedä voinko toteuttaa,mutta he elävät täysin raamatun mukaan.Raamatussa Jeesus käskee saarnata ilosanomaa ja tehdä heistä opetuslapsia=Jt:t käy ovelta ovelle kertomassa,ei lapsikastetta ja siellähän se ihan kirkko raamatussa lukee jotenkin näin "minun nimeni on Jahve" ja käsketään rukoilla minun nimeäni,joten aika järken käypää.
Toivottavasti joku jaksoi lukea ja saadaa keskustelua/kokemuksia :D

Todistajana saat maksaa jäsenyydestäsi työllä. Kannattaa käydä vaikka tutustumassa vantaalla keskukseen. Saat silotellun kuvan mutta enemmän siellä näkee.

Toisaalta, miksi valita ryhmää? Kaikissa on huonot puolensa. Jos ei mikään miellytä niin et sinä yhteisöä uskoosi tarvitse. Voit myös valita tietysti sen mukaan millä porukalla on riskittömimmät taivaspaikat.

Niin.. mikä on oikein mikä ei.. juurihan iltalehdessäkin kerrottiin että joku tutkija on todennut että jeesus ei todellakaan ole ollut sellainen kuin raamatussa hänestä kerrotaan jeesus oli juutalainen ja ei yrittänyt käännyttää ihmisiä vaan protestoi uskonnossaan olevia epäkohtia kohtaan ja oli aikanaan vihattu ja halveksuttu ihminen

Jehovan todistajat lähitarkastelussa | Veljesseura.org

Tuossa on googlella nopeasti löytynyt linkki ent. jehovantodistajilta, joissain ehkä parempikin. Jos katsot sitä, miten joku Raamatunkohta on tulkittu, niin varmasti jt:t vaikuttavat ihan hyvältäkin vaihtoehdolta. Jos taas katsoo sitä, kuinka kokonaisvaltaisesti järjestö vaikuttaa jäsentensä elämään, en suosittele.

Juu,tuota olen kanssa lueskellut!Mutta kaikki ei ole niin mustavalkoista,sen takia kyselen kaikenlaisia kokemuksia.
Ja samaa mieltä olen,ihmisiä saa hyvinkin aivopestyä tietyllä tavalla molempiin suuntiin.
Raamatussa lukee myös,että "eroa vääristä seurakunnista" "varo vääriä profeettoja" ym.Niin siltä kannalta,ku Jt:t elää täysin raamatun mukaan,ni houkuttaa.
Ja raamattuhan se kaikkien uskontojen tuki on.

Jos haluat jehovan todistajaksi, oletko valmis luopumaan syntymäpäivistä (omista lapsiesi läheistesi) ? Joulusta, ei joulua ei mitään? nimppari onnitteluista? Et voi muistaa tuttujasi näinä päivinä, koska se on pakanallista toimintaa.

Lahjoja voit annella mutta et SYNTYMÄ-JOULUlahjaksi, et voi edes välittää tutuntutun lahjaa sinun tutullesi, se on väärin toimit pakanallisuuden välittäjänä.
Joudut kieltämään sukuasi tuomasta lapsillesi joulu- ja synttärilahjoja.

Kannattaa huomioida ihan kaikki.

terv. sivusta seuraaja

Niin.. mikä on oikein mikä ei.. juurihan iltalehdessäkin kerrottiin että joku tutkija on todennut että jeesus ei todellakaan ole ollut sellainen kuin raamatussa hänestä kerrotaan jeesus oli juutalainen ja ei yrittänyt käännyttää ihmisiä vaan protestoi uskonnossaan olevia epäkohtia kohtaan ja oli aikanaan vihattu ja halveksuttu ihminen

Onhan näitä,mutta mikä tämän väitteen todistaa??Raamattu on kuiteskin maailman vanhin kirja.
Mutta mikä sen todistaa,että raamattua ei olisi muunneltu joskus ja kuka sen on tehnyt.Ja jos kaikki eläisivät raamautun oppien mukaisesti,ei olisi sotia ja pahaa.

• Tykkää
Reactions: Tessubook
Jos haluat jehovan todistajaksi, oletko valmis luopumaan syntymäpäivistä (omista lapsiesi läheistesi) ? Joulusta, ei joulua ei mitään? nimppari onnitteluista? Et voi muistaa tuttujasi näinä päivinä, koska se on pakanallista toimintaa.

Lahjoja voit annella mutta et SYNTYMÄ-JOULUlahjaksi, et voi edes välittää tutuntutun lahjaa sinun tutullesi, se on väärin toimit pakanallisuuden välittäjänä.
Joudut kieltämään sukuasi tuomasta lapsillesi joulu- ja synttärilahjoja.

Kannattaa huomioida ihan kaikki.

terv. sivusta seuraaja

Tiedän toki ja on tosissaan asioita mitä en tiedä voinko toteuttaa.
Esim.Jehovan todistajat eivät saa ottaa verta,joten kuolevat siihen.Voisinko antaa lapseni kuolla,vaikka voisi sillä verellä pelastua??EN.
Mutta niin se vaan on raamatussa kiellettyä ja ottaisitko sitä alkoholia suoraan suoneen,jos lääkäri olisi sinua kieltänyt juomasta alkoholia??
Jos vertaamaan alkaa,ni löytyyhän näitä puolia.

[QUOTE="vieras";22817247]Kokemuksia?Entisiä/nykyisiä/tuttuja/kaimoja?
Olen näitä uskon asioita miettinyt kovasti ja tutkinut.Kirkko on niiin pois suljettu,hirvee rahastus paikka ja lapset kastetaan vauvoina,vaikka raamattu toisin neuvoo.
Lestadiolaiset ei tule kuulookaan eli helluntalaiset ja Jehovan todistajat jäi "jäljelle".
Helluntalaiseks en voisi ikinä alkaa sen "kielillä" puhumisen takia.Kuka haluaa puhua sellasta potaskaa,jota ei itse ymmärrä??Kauheen pelottavaa.
Jehovan todistajilla myös paljon sellaista,mitä en tiedä voinko toteuttaa,mutta he elävät täysin raamatun mukaan.Raamatussa Jeesus käskee saarnata ilosanomaa ja tehdä heistä opetuslapsia=Jt:t käy ovelta ovelle kertomassa,ei lapsikastetta ja siellähän se ihan kirkko raamatussa lukee jotenkin näin "minun nimeni on Jahve" ja käsketään rukoilla minun nimeäni,joten aika järken käypää.
Toivottavasti joku jaksoi lukea ja saadaa keskustelua/kokemuksia :D[/QUOTE]

Minun mummon luona käy aina välillä vierailemassa yksi Jehovantodistajanainen... Hän on ollut tuttu jo pidemmän aikaa, niiltäkin ajoilta, kun ei vielä ollut Jt. Nainen on ihan mukava, ei tuputa mitään ja vastailee hänelle esitettyihin kysymyksiin häkeltymättä... Lieneeköhän mulla muita kokemuksia Jehovantodistajista? No... Heitä on käynyt ovella aina silloin tällöin koputtelemassa, yhden tuttavan kodin ovella oli alkanut varsinainen "häiriköinti" mutta paikallinen "päämaja" oli sitten lopettanut tuon häiriköinnin lyhyeen ja esittänyt anteeksipyynnön ko. häiriköijän puolesta... Jeps.

Jehovan todistajia on varmasti monia erilaisia. Osa ihan tavallisia ihmisiä, osa sitten ääripäiden laitoja... =)

Kastetaanhan luterilaisessakin kirkossa lapset vauvoina. Vapaissa suunnissahan suositaan aikuiskastetta. Baptistiseurakunta, ja vapaakirkko. Edellämainitusta mulla on hyviä kokemuksia.

Jehovan todistajathan ei saa sitten myöskään luovuttaa verta - miten lie sitten hätätapauksissa - eikä kaiketi myöskään vastaanottaa sitä. Eli verensiirrot kielletty.

Samoin armeijat ja poliittiset kannanotot, poissuljettuja.

Uskotko Jumalaan? Entä Jeesukseen syntien sovittajana ja Jumalan poikana?
Jehovan todistajat ei usko jälkimmäiseen ja eivät siis ole kristittyjä. (Omasta mielestään ovat kristittyjä mutta tuo on se miksi heitä ei lasketa kristilliseksi kirkkokunnaksi ja mun mielestä tuo on aika iso asia, isompi kuin kielilläpuhuminen tai lapsikaste).
Ystävänä on ollut jehovan todistaja, ihan huippukiva ihminen mutta kun "palasi" todistajiin niin yhteydenpito katkesi aika totaalisesti, heillä ei suvaita kovin paljoa ulkopuolisia ihmiskontakteja, ei varsinkaan muissa seurakunnissa oleviin "aktiiviuskoviin".

Jospa miettisit tarkkaan mitä seurakunnalta haluat, jos haluat kohdata Jumalan muiden seurakuntalaisten kanssa, onko sillä väliä jos että kirkko on "rahastaja", käy Jumalanpalveuksissa, osallistu toimintaan ja saat rahoillesi vastinetta. =).

[QUOTE="aapee";22817373]Juu,tuota olen kanssa lueskellut!Mutta kaikki ei ole niin mustavalkoista,sen takia kyselen kaikenlaisia kokemuksia.
Ja samaa mieltä olen,ihmisiä saa hyvinkin aivopestyä tietyllä tavalla molempiin suuntiin.
Raamatussa lukee myös,että "eroa vääristä seurakunnista" "varo vääriä profeettoja" ym.Niin siltä kannalta,ku Jt:t elää täysin raamatun mukaan,ni houkuttaa.
Ja raamattuhan se kaikkien uskontojen tuki on.[/QUOTE]

Ei se nyt niinkään ole.
Islamissa ei lueta Raamattua, vaan Koraania... Raamattua eivät taida edes käyttää. =) Tosin Koraani on heidän "Raamattunsa" jos olen oikein ymmärtänyt.

Jos sä et voi olla 110% mukana jehovan todistajana niin ei ne sua huoli mukaan. SORI.

mun miehen suvussa on jehovan todistajia siksi tiedän paljon, yritti ne meitäkin käännyttää. mä olen kristitty mies ei mikään ja mä en lähtis tohon touhuun.

Saa alkoholia juoda,mutta et saa humaltua. Anoppi oli ihan kauhuissaan kun sain synnytyksen jälkeen verensiirron oh mai kaad!

Veren voi kuulemma korvata jollain, en nyt muista millä.

Mikäs siinä, ryhdy vain. Mutta se tarkoittaa sitä, ettet voi ajatella omilla aivoillasi ollenkaan. Jos et usko täsmälleen kuten heidän kirjoituksissaan lukee, olet heikko-uskoinen jne. Ja kentällä jne on pakko käydä, muuten sinusta voi tulla hyljeksitty, ei-toivottua seuraa.
He myöskin juoruavat paljon toisistaan ja varsinkin nuoremmat viettävät kaksoiselämää.
Ja jos päätät kasteen jälkeen erota, menetät kaikki uudet ystäväsi, noin vain.

Mun edesmennyt mummoni (jota en koskaan ehtinyt nähdä) oli jehovantodistaja, kuoli nuorena verisairauteen, koska ei uskontonsa vuoksi saanut ottaa tarvittavaa hoitoa vastaan, joka olis ollut ilmeisesti verensiirto ta luuydinsiirto...en tarkkaan tiedä.

Joten todellakin kannattaa miettiä alkaako jehovantodistajaksi. Niiden uskonto kun kieltää lähes kaiken inhimillisen. Järjetöntä touhua minusta ja kaikenlisäksi ärsyttävää yrittää kaupitella sitä uskontoaan ovelta ovelle.

No. Raamatusta sanoisin sen verran, että vaikka sen luotettavuutta voi toki kyseenalaistaa ja siitä löytyy varmasti paljon sellaisia kohtia, joita ei voida todistaa tapahtuneiksi... Niin joka tapauksessa Raamatusta löytyy myös niitä asioita, jotka on voitu todentaa erilaisilla tutkimuksilla - eli tietyt asiat ovat osa tiettyjen alueiden historiaa... Vartiotorni on hieman eri luokkaa sitten taas, samoin kuin esim. Mormonin kirja.

Jehovan todistajana sulta olisi myös kielletty asioiden kyseenalaistaminen ja omilla aivoillasi ajatteleminen. Jos lahkon toiminta kummastuttaisi, vika olisi yksinomaan sinussa. Alkuun sinua ehkä jaksettaisiin kannustaa ja tukea, mutta raja tulisi ennemmin tai myöhemmin vastaan.

[QUOTE="vieras";22817456]Uskotko Jumalaan? Entä Jeesukseen syntien sovittajana ja Jumalan poikana?
Jehovan todistajat ei usko jälkimmäiseen ja eivät siis ole kristittyjä. (Omasta mielestään ovat kristittyjä mutta tuo on se miksi heitä ei lasketa kristilliseksi kirkkokunnaksi ja mun mielestä tuo on aika iso asia, isompi kuin kielilläpuhuminen tai lapsikaste).
Ystävänä on ollut jehovan todistaja, ihan huippukiva ihminen mutta kun "palasi" todistajiin niin yhteydenpito katkesi aika totaalisesti, heillä ei suvaita kovin paljoa ulkopuolisia ihmiskontakteja, ei varsinkaan muissa seurakunnissa oleviin "aktiiviuskoviin".

Jospa miettisit tarkkaan mitä seurakunnalta haluat, jos haluat kohdata Jumalan muiden seurakuntalaisten kanssa, onko sillä väliä jos että kirkko on "rahastaja", käy Jumalanpalveuksissa, osallistu toimintaan ja saat rahoillesi vastinetta. =).[/QUOTE]

Mites olet noin väärin ymmärtänyt,ettei Jt:t usko Jeesukseen Jumalan poikana?? :D
He NIMENOMAAN rukoilee Jumalaa Jeesuksen kautta (Jeesuksen kristuksen kautta,aamen)
Ja Jeesus on heille "lunastusuhri" joka sovitti syntimme meidän puolesta.JOten mistä olet toista käsittänyt?

Minä olen kristitty, ja uskon siihen että Jeesus kuoli ristillä syntiemme tähden. Mutta, tuo Iltalehdessä ollut juttu ei ollut mulle mikään ihmetys tai järkytys. Olin jotenkin aina ajatellut, että Jeesuksen "suosio" ei ehkä ole ollut sellaista, kuin monesti annetaan ymmärtää.

Mä en lähtisi siihen rumbaan mukaan -
Se ei oo elämää vaan huuhaata, mutta voithan ruveta tutkimaan jonkun teidän alueen jehovan todistajan kanssa raamattua ja katsoa onko sinusta siihen.

[QUOTE="aapee";22817525]Mites olet noin väärin ymmärtänyt,ettei Jt:t usko Jeesukseen Jumalan poikana?? :D
He NIMENOMAAN rukoilee Jumalaa Jeesuksen kautta (Jeesuksen kristuksen kautta,aamen)
Ja Jeesus on heille "lunastusuhri" joka sovitti syntimme meidän puolesta.JOten mistä olet toista käsittänyt?[/QUOTE]

Jehovastahan he puhuu...

Yhteistyössä