Jeesus tulee pian. Oletko valmis?

Sanon takaisin: sanan läpinä ja sanojen vääristely jatkuu mutta ei näy voimaa. Sinussakaan.
Et kestä kritiikkiä vaan hyökkäät. Alistat muita ihmisiä, ylenkatsot kuten aika moni muukin uskovainen tekee. Itse et suostu kuuntelemaan toisten mielipiteitä vaan jyräät omiasi. Sanot ettet halua riidellä, kinata ja väitellä. Kuitenkin teet niin koko ajan. Mistä lähtien pakolla saarnaaminen, tuputtaminen on ollut hyvästä?
Onko sinun pakko tulla minun viestiketjuun lukemaan viestejäni? Missä on pakko?

Olen parantunut useasta eri vaivasta ja sairaudesta joita lääketiede ei kykene parantaa. Ystäväni parantui 18 cm syöpä kasvaimesta ilman mitään hoitoa kun rukoilimme. Olen nähnyt kun riivaajia lähtee ulos ihmisistä. Pyhän Hengen voima ilmentyy elämässäni päivittäin. Entä sinulla?
 
vierailija
Mitäpä sanoisit ihmisestä, joka loisi elämää, olisi niille vaitonainen olemassaolostaan (ja siltikin odottaisi palvontaa), kunnes monien vuosituhansien jälkeen antaa monitulkintaista ideaa itsestään yhdelle luomuksistaan. Tämän luomuksen vastuulle jäisi levittää tätä tietoa toisille jotta he välttyisivät ikuiselta tuskalta, jonka olemassa oloon tämä luoja-ihminen olisi vastuussa. Eli ilman tätä ihmistä ei olisi koskaan tuota tuskamaailmaa luotu. Tämä ihminen olisi tehnyt luomuksistaan tietysti alun alkaen tietämättömiä itsestään, luontaisesti epäileviä, antanut heille haluja joita ei saa toteuttaa. Ominaisuuksia joita luomukset tarvitsisivat selviytyäkseen ja jatkaakseen sukuaan. Nämä tunteet kuitenkin olisivat luoja-ihmisen mielestä väärin, ja ne voisivat johtaa luomuksen ikuisen tuskan maailmaan.

Eli toisin sanoen tämä ihminen olisi luonut elämää tyhjästä, ja uhkapelaa heidän kohtalollaan, koska heillä on "vapaa tahto". Luomusten pitää joko palvoa häntä kyseenalaistamatta tai kärsiä äärettömyys tuskassa. Tämä ihminen myös olisi kaikkitietävä, kaikkeen kykenevä ja jonkin kieron käsityksen kautta myös kaikkirakastava, eli ei pitäisi olla selvää että vääjäämättä osa luomuksistansa päätyisi ikuiseen tuskaan. Ja kaikki tämä vain siksi että ihminen päätti luoda elämää tyhjästä, koska ihminen halusi tulla palvotuksi.

Minkälaiseksi luonnehtisit kyseistä ihmistä? Psykopaatti tai vähintään narsistinen olisi varmaan aika lähellä, rakastava ja viisas tuskinpa. Ymmärrät varmaan vertauskuvani kristilliseen ja muihinkin abrahamilaisten uskontojen jumalkuvaan. Miksi tällaista jumalaa pitäisi palvoa? Ja jos tosiaan taivasta vetää tällainen hahmo, ja sinne pääsevät myös hirvittävät kultti johtajat ihan vain sillä perusteella koska uskovat samalla kun tietämättömät hyväntahtoiset joutuvat helvettiin, niin mahtaako se taivas olla mikään paratiisi? Millä perusteella taivaassa ei ole mitään pahaa, jos sitä hallitsee psykopaatti?
No näinpä! On paljon meitä uskovia, jotka tätä asiaa pohtii, että miksi suuri Jumala on niin pikkumainen, että tuomitsee Helvettiin synneistä, jotka on itse keksinyt. Osuit asian ytimeen.

En ole varma, onko kysymykseen yksiselitteistä vastausta. Epäilisin, että tässä on kyseessä ihmisen ja uskonnon kehittyminen. Eihän 2000vuotta sitten voitu pohtia moista, kun piti vielä pohtia niitä ihmeitä.
Mutta itseasiassa suurin osa tästä uskonnosta ja uskosta ja siihen liittyvistä seikoista on puristettu niin pieneen kokonaisuuteen, että nykyihmisen silmissä tämä pikkumainen Jumala näyttäytyy hieman epäedullisessa valossa. En sano, etteikö Hän sitten voisi olla pikkumainen, Hänellähän on kaikki oikeus siihen.
Tässä keskustelussa kuitenkin on hyvä muistaa, että Raamattu on kokoelma valittuja tekstejä. Raamatun ulkopuolella on pari mokomaa lisää kertomuksia, jotka syystä ja/tai toisesta on jätetty Raamatun ulkopuolelle silloin muutama sata vuotta sitten.
Jumala paljastaa itseään vähitellen ja on paljastumatta. Todellakin, ne, jotka lukevat yhtä suomen kielen käännösraamattua, jäävät helposti kilvoitteluissaan.. No, sille tasolle, jolle etenevät. Väärin se ei ole. Mutta voi se olla ikävää. Siinäkin käännöksessä sanotaan aika suoraan, että ihminen tuomitaan, kuten hän tuomitsee.

Olen joskus pohtinut, että mikä on se uskoon kääntymisen hetki, joka Jumalalle on ratkaiseva. Onko se silloin, kun on vielä elossa, hengittää, on aivotoimintaa.. Mikä se on? Mikä on viimeinen hetki, jolloin on mahdollista alkaa uskoa. Ja miksi ihmeessä. Miksi täytyy uskoa. Eikö Jumala pärjäisi ihan hyvin ilmankin.
Ehkä voikin olla, että uskoville Taivas on Taivas ja ja Helvetti on ero Jumalasta ja ateisteille Helvetti ei ole Helvetti.

Saattaa myös olla, että kun kerran jokainen tuomitaan tekojensa mukaan (muistaakseni suoraan Raamatusta) , niin sillä tavalla todellakin tehdään. Ateisti voi siis päästä Taivaaseen ja voi olla, että ihminen ei ihan käsitä tuota Taivas-konseptia.

Mut ei kukaan ihminen noita paikkoja jakele, jos tämä kaikki höpötys ja Jumala on totta. Onhan noita julistajia ja parantajia. Jokainen löytänee sen oman juttunsa sitten Jumalan kanssa. Ja siitähän siellä Raamatussakin taidetaan puhua, että mikä on sen yksilön suhde tähän kaikkeen.
 
Ei ne suutu evankeliumille, vaan ne suuttuu sulle. Siinä on ero. Sinä Et ole evankeliumi, Sinä Et ole Jumalan sana.
En ole, mutta julistan sitä, josta sinäkin näytät suuttuneen kun et halua kuulla totuutta. Ihmiset haluaa elää synnissä ja piilokristityt eivät halua palaa täysillä Jeesukselle vaan olla kristittyjä niinkuin heille sopii. Jeesus Kristus sanoi tällaisille: "Et ole kylmä etkä kuuma, vaan olet haalea. Minä oksennan sinut suustani. Kumpa olisi kuuma tai kylmä" (Ilmestyskirja)
 
vierailija
Onko sinun pakko tulla minun viestiketjuun lukemaan viestejäni? Missä on pakko?

Olen parantunut useasta eri vaivasta ja sairaudesta joita lääketiede ei kykene parantaa. Ystäväni parantui 18 cm syöpä kasvaimesta ilman mitään hoitoa kun rukoilimme. Olen nähnyt kun riivaajia lähtee ulos ihmisistä. Pyhän Hengen voima ilmentyy elämässäni päivittäin. Entä sinulla?
Onko sinun pakko tulla tänne saarnaamaan? Onko sinun pakko tulla loukkaamaan ihmisiä vain omassa hurmoksessasi, joka ei anna sijaa toisten ihmisten ymmärrykselle? Missä on pakko?
Omituisia parantumisia tapahtuu ihan tavallisille ihmisillekin ilman uskovaisen statusta. Nähty ja koettu on. Ja uskova voi olla ilman pakottavaa uskonsa tyrkyttämistä. Mikä sinä olet sanomaan toiselle uskovalle, että sinun tapasi on väärä, kun et uskoasi paasaa mm. keskustelupalstoilla?
 
vierailija
Onko sinun pakko tulla minun viestiketjuun lukemaan viestejäni? Missä on pakko?

Olen parantunut useasta eri vaivasta ja sairaudesta joita lääketiede ei kykene parantaa. Ystäväni parantui 18 cm syöpä kasvaimesta ilman mitään hoitoa kun rukoilimme. Olen nähnyt kun riivaajia lähtee ulos ihmisistä. Pyhän Hengen voima ilmentyy elämässäni päivittäin. Entä sinulla?
Haluat julistaa, mutta nyt olet sitten käännyttämässä jo pois. Kelle sit tahdot julistaa? Eihän terveitä tarvi parantaa, sanoi Jeesus. Tää sun touhu on aika mielenkiintoista. Tekee mieli hakee poppareita.

Sanoit aiemmin, et saatana istuttaa ne sairaudet ihmiseen. Saanko udella, Onks se vaikuttanu sussa sitten kuinka pitkään, jos sulla on ollu useita vaivoja?
Oliko tää sun kaverin syöpä lääkärillä todettu? Miltä ne riivaajat näyttää?
 
vierailija
En ole, mutta julistan sitä, josta sinäkin näytät suuttuneen kun et halua kuulla totuutta. Ihmiset haluaa elää synnissä ja piilokristityt eivät halua palaa täysillä Jeesukselle vaan olla kristittyjä niinkuin heille sopii. Jeesus Kristus sanoi tällaisille: "Et ole kylmä etkä kuuma, vaan olet haalea. Minä oksennan sinut suustani. Kumpa olisi kuuma tai kylmä" (Ilmestyskirja)
Jaa ny oon suuttunukki. Enkä halua kuulla totuutta. Jos niin sanot. Tässä vaiheessa taitaa olla vaan parempi uskoa, kun jotain keksit.

Mut joo, ehkä oot oikeessa. En halua kuulla sun totuutta. Sä vääristelet Raamattua ja puhut kuin paholainen.

Jatkoa tuolle oksennukselle..
Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston.

Kattoppa vaan taas, kuinka kävi. Pilkka osui omaan nilkkaasi.
 
vierailija
Jaa ny oon suuttunukki. Enkä halua kuulla totuutta. Jos niin sanot. Tässä vaiheessa taitaa olla vaan parempi uskoa, kun jotain keksit.

Mut joo, ehkä oot oikeessa. En halua kuulla sun totuutta. Sä vääristelet Raamattua ja puhut kuin paholainen.

Jatkoa tuolle oksennukselle..
Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston.

Kattoppa vaan taas, kuinka kävi. Pilkka osui omaan nilkkaasi.
Iso peukku tälle!
 
vierailija
Jaa ny oon suuttunukki. Enkä halua kuulla totuutta. Jos niin sanot. Tässä vaiheessa taitaa olla vaan parempi uskoa, kun jotain keksit.

Mut joo, ehkä oot oikeessa. En halua kuulla sun totuutta. Sä vääristelet Raamattua ja puhut kuin paholainen.

Jatkoa tuolle oksennukselle..
Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston.

Kattoppa vaan taas, kuinka kävi. Pilkka osui omaan nilkkaasi.
(y)
 
vierailija
Iso peukku tälle!
Kiitos, mutta ei kiitos. Ymmärrän pointtisi kyllä. Täytyy vaan muistaa, että tämä hurmioon astunut on nyt vaan tuollaisessa vaiheessa. Jokaisesta kiihkouskovaisesta voi tulla arvokas osa Jumalan yhteiskuntaa. Täytyy vain toivoa, ettei ne karkota ihmisiä sille kadotuksen polulle matkallaan omaan taivaaseensa.
Tekin palstan ateistit huomaatte, että käyttäydytte hyvin "kristillisesti" täs keskustelussa. Ja "meidän" Jumala tykkää sellaisesta.
Mä oon kyl vähän yllättyny, et palstan atet tuntee hyvin uskon asioita, (ainakin asioita, jotka esitetään väärin) vaikka välillä vähän yksipuoleisesti. Mistä ne jutut on tarttunu mukaan, osaatko arvioidaarvioida, haluatko pohtia..?
 
vierailija
En ole, mutta julistan sitä, josta sinäkin näytät suuttuneen kun et halua kuulla totuutta. Ihmiset haluaa elää synnissä ja piilokristityt eivät halua palaa täysillä Jeesukselle vaan olla kristittyjä niinkuin heille sopii. Jeesus Kristus sanoi tällaisille: "Et ole kylmä etkä kuuma, vaan olet haalea. Minä oksennan sinut suustani. Kumpa olisi kuuma tai kylmä" (Ilmestyskirja)
Sulle näyttää sopivan muiden läksyttäminen, jota kutsut voimaksi. Se on ulospäin hyvin näkyvää. Mistä tiedät, kuinka palavat on rukoukseni ja mieleni? Mistä tiedät, kuinka toteutan arvoja elämässä?

Ja mistä ihmeestä sait päähäsi, että lahjoilla houkuttelu ja muiden solvaaminen olisi "palavaa uskoa"?
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierail 074280:
Sulle näyttää sopivan muiden läksyttäminen, jota kutsut voimaksi. Se on ulospäin hyvin näkyvää. Mistä tiedät, kuinka palavat on rukoukseni ja mieleni? Mistä tiedät, kuinka toteutan arvoja elämässä?

Ja mistä ihmeestä sait päähäsi, että lahjoilla houkuttelu ja muiden solvaaminen olisi "palavaa uskoa"?
Jos hän on nyt suviseuroissa?
 
vierailija
Et vastannu kysymykseen. Vai pitäisikö meidän nyt sitten nähdä ilmoituksia joka puolella, koska alkuaikoina erilaisia kasveja syöneet ihmiset keksi Jumalan joka laittoi poikansa tänne ja josta kirjoitettiin tarinoita 400 vuotta sen kuoleman jälkeen?
Ne jotka ovat löytäneet linnunmunia, ovat selvinneet sen verran et ovat tehneet jälkeläisiä - huolehtimaan itsestään kun eivät enää jaksa etsiä niitä munia.
 
vierailija
Onko sinun pakko tulla minun viestiketjuun lukemaan viestejäni? Missä on pakko?

Olen parantunut useasta eri vaivasta ja sairaudesta joita lääketiede ei kykene parantaa. Ystäväni parantui 18 cm syöpä kasvaimesta ilman mitään hoitoa kun rukoilimme. Olen nähnyt kun riivaajia lähtee ulos ihmisistä. Pyhän Hengen voima ilmentyy elämässäni päivittäin. Entä sinulla?

Mielenkiinnosta kysyn. Mikä syöpä oli ystävälläsi, milloin todettu ja onko hengissä? Miten todettiin, että parantui?
 
Kaikki sairaudet ovat syntiin lankeemuksen seurausta ja Saatanan tekosia. Raamatussa varoitetaan, että lopun aikoina tulee enemmän sairauksia, luonnonmullistuksia ja sotia joita kaikkia on tilastollisesti enemmän kuin koskaan ennen. Miksi enemmän kuolemia Intiassa? Ainakin siellä palvotaan epäjumalia joiden takana on pahoja henkiä niin sillä on seuraukset. Jos uskot Jeesukseen, voit rukoilla apua ja vastustaa sairauksia. Itselläni tämä on toiminut, kun olen pysynyt terveenä, vaikka useasti alistunut koronalle. Olin 10 päivää karanteenissa korona potilaan kanssa ja mm pussailimme, enkä sairastunut.
Tuota noin, korjaan pari asiaa.
-Sairaudet ei aina ole saatanasta.
Vaikka evankeliumeissa oli sairauden henki, niin ei joku flunssa oo semmonen.

Ei se, että päiväkotiryhmän 21 lapsesta 15 saa flunssan tai mahataudin, tarkoita että joku demoni niitä riepottelee, vaan se on elämää. Mikrobiologiaa. Veikko kaivaa nenäänsä, lähmii sillä räällä pintoja, yskii Jessican päälle, ja epidemia on valmis.

Sä voit saada koronan. Sä voit saada syövän, joka ei parane, vaikka rukoilisit kuinka. Jumala ei aina paranna vakavia sairauksia, koska haluaa puhutella ihmisiä ja pysäyttää heidät.

Suomessa vaikutti joskus eräs innokas julistaja Veli Saarikalle, joka julisti että uskovia ei sairaudet koske. No kummasti hänet havaittiin yskivän ja rykivän kerran puhetta pitäessään, oli flunssassa.

Ja toinen asia.
-uskova voi olla demonien puserruksissa, eli demonit tulevat "iholle", mutta ne eivät tule uskovaan sisälle. Jeesus asuu uskovassa, eikä ota sinne alivuokralaisia.
Jokainen uskova tekee välillä syntiä (Paavali puhui tästä, että häntä sörkitään lihan alueella), mutta ei se tarkoita sitä että demonia vilistää sisälle ja ulos. Ei, ei, ja ei. Ne sorkkivat uskovassa mielen alueella, "vanhaa aatamia", mutta ne ei tule sisälle.
Demoneja on aika turha rukoilla väistymään, koska tulevat aina takaisin.
Kristikunnan historiassa on niin paljon sidottu demoneja syvyyteen, että niiden olis pitäny jo loppua. Ei, vaan kun niitä ei voi sitoa. Paras turva on vaan elää Jeesuksen kanssa.

Jeesus puhui luopioista: eli jostain ei-uskovasta tyypistä on ajettu demoneja pois, se ihminen on uskova, mutta jos uskova kääntyy Jeesuksesta täysin, ehdottomasti pois niin demonit rynnistää uudelleen semmoiseen ihmiseen, "ja sen ihmisen jälkimmäiset teot on pahempia kuin ensimmäiset."

Pitää elää niin, että pahalla ei ole valtaa.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Onko sinun pakko tulla minun viestiketjuun lukemaan viestejäni? Missä on pakko?

Olen parantunut useasta eri vaivasta ja sairaudesta joita lääketiede ei kykene parantaa. Ystäväni parantui 18 cm syöpä kasvaimesta ilman mitään hoitoa kun rukoilimme. Olen nähnyt kun riivaajia lähtee ulos ihmisistä. Pyhän Hengen voima ilmentyy elämässäni päivittäin. Entä sinulla?
Linkki? Todista parantumiset!
 

Yhteistyössä