Jeesus: ”Käsken teitä kansalaisia tekemään niinkuin minä teen. Rakastakaa vihamiehiänne!”

Itse helvetti-/kiirastuliasiasta teen kysymyksen: millä perusteella meidän nykyisen kirkkomme valtavirtakästykset vastaavat "Jumalan tahtoa"? Jos Jumala on aina ollut olemassa (ja Jeesus hänen sivupersoonanaan), olisi toivottavaa, että hänen laatimansa säännöt pätisivät aina. Niistä kuitenkin tehdään "uusia tulkintoja" jatkuvasti eikä kukaan voi osoittaa, mikä tulkinta on "oikea". Voikin siis olla niin, että keskiaikainen kiirastulessa kärventämisen, äärimmäisen tuskan tuottamisen periaate vastaakin Jumalan tahtoa. :unsure:

Metallibändejä tuo sielujen kärventäminen kiirastulessa kiehtoo, tässä Mental Cruelty-yhtyeen levykansitaidetta (Putagorium)


Jeesuksen lempimusiikkia?
 
Viimeksi muokattu:
Minä jos alkaisin raamatusta väittelemään niin lukisin sen kirjan ensin.
Totta! Mielipiteitä Raamatusta esittävät täällä ihmiset, jotla eivät ole lukeneet riviäkään Raamattua.
Joten samaa mieltä lukekaa ensin Raamattu kannesta kanteen ja esittäkää vasta sitten mielipiteenne!
Periaatteessa tietenkin perusteltu vaatimus. juuri siksi kaikki evoluutiota epäilevät uskonsoturit ovat varmaankin lukeneet Darwinin lajien synnyn lisäksi uusimmat evoluutiota käsittelevät teokset, mm. tämän:

Natsismia saa arvioida vasta kun on tutustunut perusteellisesti Mein Kampf-teokseen ja sosialismia Marxin, Engelsin, Leninin ja Maon ajatuksiin tutustumisen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Latimeria ja Algoma
Periaatteessa tietenkin perusteltu vaatimus. juuri siksi kaikki evoluutiota epäilevät uskonsoturit ovat varmaankin lukeneet Darwinin lajien synnyn lisäksi uusimmat evoluutiota käsittelevät teokset, mm. tämän:
Natsismia saa arvioida vasta kun on tutustunut perusteelisesti Mein Kampf-teokseen ja sosialismia Marxin, Engelsin, Leninin ja Maon ajatuksiin tutustumisen jälkeen.
Miksi minun pitäisi tietää mitään Darvinin tutkimuksista, jos sanon mielipiteeni luomiskertomuksesta?
Miksi minun pitäisi tietää mitään hitsauksesta, jos olen kirvesmies?
 
Miksi minun pitäisi tietää mitään Darvinin tutkimuksista, jos sanon mielipiteeni luomiskertomuksesta?
Miksi minun pitäisi tietää mitään hitsauksesta, jos olen kirvesmies?
Luulisi totuuden kiinnostavan, jos on vähänkään älliä päässä :sneaky:

Mutta onhan täälläkin huolestuttavan monta, jotka haluaa elää valheiden satumaailmassa uskontoineen :rolleyes:
 

Yhteistyössä