Jee, onnistuimpas laihduttaa hoikaksi lähtömitoista 171/73kg!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvä fiilinki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvä fiilinki

Vieras
Mun paino oli pahimmillaan talvella kun painoin jopa 75kg, hyi. Nyt kävin vaa'alla ja ilokseni se näytti tänä aamuna 64kg:) Onpa ihana kevyt kesäfiilis ja muutoksen huomaa. Muutaman kilon ajattelin vielä pudottaa, kun tavoite oli 60kg, mutta toisaalta tämäkin on jo aika passeli ja sutjakka muoto.

Vyötärö on taas tullut esiin, käsivarret hoikistuneet, samoin reidet, kasvot kaventuneet, lihkaset erottuvat nätimmin ja mikä parasta, muutaman vuoden takaiset vaatteet menee sujahtamalla päälle:D Talvella ei ollut toivoakaan, että samaiset vaatteet olisivat mahtuneet päälle..

Kyllä vaan nostaa itsetuntoa hoikistuminen, sen kunniaksi kävin kampaajalla ja kosmetologilla hakemassa vielä uutta ilmettä.

Täh? mulla samat mitat kun noi sun lähtömitat ja olen kyllä ihan hoikka... olen kyllä rintava ja lihaksikas, harrastan paljon liikuntaa/salitreeniä, eli ei sitä vaakaa kannata palvoa=)

Onnea! Tiedän tunteen! Nyt tavoittelen sitä uudelleen. :D Lähtölukemat oli yli 94kg, pituus 162cm. Nyt (eilen) paino 91,4kg, eli alussa ollaan, mutta nyt uskon tavoitteeni saavuttavani sillä käyn viikottain ravintoterapeutilla kontrollissa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Yhyy.. mä oon 166 cm / 65 kg. Kauanko laihdutit?

Tjaa, en nyt tarkkaan muista, vielä maaliskuussa painoin 73kg, siitä sitten, tosin viimeiset neljä kiloa lähti aika nopeasti, ehkä kuukaudessa, kun tuli kivat kelit ja sen myötä käytyä lenkillä useammin. Eli ehkä sellaiset kolme kuukautta yhteensä meni siihen, että tippui 9kg.

Siis olet laihduttanut BMI:n mukaan normaalimitoista alaspäin? Hupinsa kullakin... Aika vaikea kuvitella että olet ollut 75kg painavana mitoissa "hyi", ellet sitten kuulu nykyisiin "laihojen läskien" sukupolveen.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Täh? mulla samat mitat kun noi sun lähtömitat ja olen kyllä ihan hoikka... olen kyllä rintava ja lihaksikas, harrastan paljon liikuntaa/salitreeniä, eli ei sitä vaakaa kannata palvoa=)

Ok, no mä en ollut hoikka, en kyllä lihavakaan, mutta ehkä hieman liian pyöreä ja olo ei ollut hyvä. Onhan se ihan hirveästi kiinni vartalon mallista ja koostumuksestakin. Itse olen jänteikäs tiimalasi ja ylikilojen kanssa olo oli lähinnä miesmäinen ja kömpelö.. Harrastan myös paljon liikuntaa, mut kyllä mun lähtöpainossa oli rasvaakin selvästi, ei tämän pituinen nainen ihan normaalilla aktiivisellakaan kuntoliikunnalla saa noin paljon pelkkää lihasta (tai ainakaan minä), ja kun tavoite oli hoikka:)

Onneks olkoon laihtumisesta! Itsellä myös ollu samat vinkeet, tällä hetkellä -24kg =) Lähtöpaino oli siis aika :snotty: Vielä muutamia kiloja pitäs saada poijes, mutta nyt jo aivan mahtava fiilis B)

Alkuperäinen kirjoittaja 166/85 -> 82:
Siis olet laihduttanut BMI:n mukaan normaalimitoista alaspäin? Hupinsa kullakin... Aika vaikea kuvitella että olet ollut 75kg painavana mitoissa "hyi", ellet sitten kuulu nykyisiin "laihojen läskien" sukupolveen.
Ja ap:lla on edelleen BMI normaali.

Sun tavoitepaino sen sijaan taitaa olla normaalin ylärajoilla/lievän ylipainon rajalla?

Mäkin sanoin itsestäni 75 kiloisena hyi ja sanoisin yhä. (pituutta 170 senttiä )
Itsekritiikki se on se kriittisin ja mitäs se muille kuuluu, niin kauan kuin ei oo toisia hyihyttelemässä?
:o

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Mitäs kaikkea sä olet ap tehnyt? Mun mielestä norm. painon sisällä tuntuu aika hankalalta tiputtaa muutamaa kiloa pois... 4-5 kg olisi kiva saada pois :/

Vähensin hillareita ja lisäsin protskua ruokavalioon. Herkut pois, joka oli varmaan se isoin tekijä kun oon ollut aina makean perään. Liikuntaa paljon, lenkkeilyä ja muuta ulkona touhuamista, kun kelit ovat suosineet. Jätin kaiken napostelun pois.

Mulla auttoi huonojen tapojen(makea, välinapostelu) karsimiseen ihan alkusysäyksenä kahden päivän paastotyyppinen ruokavalio, sen jälkeen ei tee enää mieli makeaa ja syödä koko ajan. Litoin myös motivaatiokuvan jääkaapin oveen:D Mulla toimii tällaiset.

Oma kokemus normaalipainossa laihduttamisesta on vähän erilainen, mulla on lähteneet kilot helposti ja lihasta tullut läskin tilalle myös helposti. Ehkä ne herkut tosiaan oli isoin vaikuttava juttu.

Onnea!
Mä laihdutin 17kg (lähtöpaino 85kg) ja olen lähes sun pituinen; 170,5. Mä olen nyt normaalipainoinen ja -näköinen vaikka painankin enemmän kuin sinä. Niin me ihmiset ollaan erilaisia kropaltaan;)

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Mäkin sanoin itsestäni 75 kiloisena hyi ja sanoisin yhä. (pituutta 170 senttiä )
Itsekritiikki se on se kriittisin ja mitäs se muille kuuluu, niin kauan kuin ei oo toisia hyihyttelemässä?
:o

Nimenomaan! Eikö tarkeintä olekaan se, että itsellä on hyvä olo? Vaakaa ei kannata palvoa (kuten joku jo totesi), eikä myöskään sitä BMI:tä. Ihmisiä ja ihmiskroppia on niin erilaisia... Toisilla painaa läski, toisilla lihakset ja toisilla ei mikään. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitäs kaikkea sä olet ap tehnyt? Mun mielestä norm. painon sisällä tuntuu aika hankalalta tiputtaa muutamaa kiloa pois... 4-5 kg olisi kiva saada pois :/

Vähensin hillareita ja lisäsin protskua ruokavalioon. Herkut pois, joka oli varmaan se isoin tekijä kun oon ollut aina makean perään. Liikuntaa paljon, lenkkeilyä ja muuta ulkona touhuamista, kun kelit ovat suosineet. Jätin kaiken napostelun pois.

Mulla auttoi huonojen tapojen(makea, välinapostelu) karsimiseen ihan alkusysäyksenä kahden päivän paastotyyppinen ruokavalio, sen jälkeen ei tee enää mieli makeaa ja syödä koko ajan. Litoin myös motivaatiokuvan jääkaapin oveen:D Mulla toimii tällaiset.

Oma kokemus normaalipainossa laihduttamisesta on vähän erilainen, mulla on lähteneet kilot helposti ja lihasta tullut läskin tilalle myös helposti. Ehkä ne herkut tosiaan oli isoin vaikuttava juttu.

Miten lisäsit proteiinia?

Mulla myös herkkujen jättö auttaa heti, olen huomannut. Pitää vaan taas tsempata - ja ehkä etsin minäkin sellaisen motivaatiokuvan parin vuoden takaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miten lisäsit proteiinia?

Mulla myös herkkujen jättö auttaa heti, olen huomannut. Pitää vaan taas tsempata - ja ehkä etsin minäkin sellaisen motivaatiokuvan parin vuoden takaa :D

No lähinnä vaan sillä tavalla, että otin ateriolle reilusti puhdasta lihaa ja raejuustoa, kasvislisäkkeellä. Välipalan tarve jos iski, niin sitten rahkaa tai tonnikalaa vihanneksilla ja raejuustolla. Pyrin siis syömään pääsääntöisesti lihaa ja eri tavoin valmistettuja kasviksia, aamulla puuro öljyllä:) Tuo pieni paasto taas auttoi mut alkuun, kun sen jälkeen ei tehnyt mieli enää ahtaa itseensä kaikkea roskaa ja tuli muutenkin syötyä pienempiä annoksia.

Tää nyt kuulostaa tyhmältä, mut tein ihan aika paljon erilaisia mielikuvaharjoituksia.. Puristelin vyötärömakkaraa ja reisiläskejä, käsivarsia ja mietin miten hyvältä näyttäisin ilman ylimääräistä. Katselin hoikkia nuoria naisia kaupungilla ja kadehdin. Pidättäydyin tiukasti pienemmissä annoksissa ja se itsekuri tuntui hyvältä. Söin vain sen, mitä tarvitsin, siinä sitten huomasi, että nautintoa voi saada muustakin kuin syömisestä. Nykyään mua etoo herkut jos yritän syödä saman määrän kuin ennen. Nykyään riittää pari palaa suklaata ja suhtautuminen herkkuihin on nyt ihan erilainen; en enää himoitse kädet täristen niitä. Jos teki mieli syödä, niin tein jotain muuta.

Mä suosittelisin myös noita netin "laihdutuspalveluita", niitähän on ilmasiakin, esim. kiloklubi. Ne on hyvä apu jos ei taho liikaa miettiä että mitähän sitä söis ja kuinka paljon, kun saa suoraan kalorit ja ruokaehdotukset. Lisäks ku merkkaa syömisensä ylös niin pysyy kärryillä että mistä niitä kaloreita tulee paljon. Mä ainakin yllätyin että pelkällä maidon juonnilla saa kerättyä ihan "turhia" kaloreita. Siis tokihan maito on tärkeetä, ei sillä, mutta mä olin ennen semmonen suurkuluttaja, tyyliin 1,5 litraa päivässä(=508kcal) :p Ja ne annoskoot..

Yhteistyössä