Jee!! Mä olen VIHDOIN oppinut mitä mun pitää syödä jotta laihdun ja pysyn myös hoikkana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta pelkkä keiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta pelkkä keiju

Vieras
Kauan se kesti, mutta nyt vasta tajuan mitä se oikea laihdutus ja syöminen on.

20 kilon pudotusprojekti on alkuvaiheessa, mutta kiloja sentään 6 jo tippunut. Suurin saavutus on se että nyt musta tuntuu mitä mun kuuluu tehdä jotta paino putoaa, ei kitumista ihmedieeteillä eikä kymmeniä poppaskonsteja.

Olisinpa tiennyt aiemmin mitä suuhun laittaa ja miten liikkua, olisi säästynyt paljolta murheelta ja dieeteillä kärvistelyltä.

Onko teillä käynyt näin että laihduttaessa VIHDOIN löydätte sen itselle parhaan tavan keveytyä, jokin lamppu on päässä syttynyt,hei näin sen kuuluu olla? :)

Hienoa, että olet löytänyt oikean ruokavalion!

Itse syön normaalisti ja kevyesti muuten, mutta herkut on mun paheet... :( Eli kun jätän ne pois ja alan liikkua, niin paino tippuu normaaliin ihan saletisti. Enkä malta odottaa, että tämä raskaus loppuu ja voin vihdoin palata normaalipainoon, 4 vuoden ylipainon jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja kohta pelkkä keiju;27988049:
Onneksi olkoon! :)
Eikö ole kiva fiilis kun kerrankin tuntuu siltä että homma toimii.

Onko sun keventymisprojekti kestänyt jo pitkään?
Miten sä liikut,mistä tykkäät?
No on ja ei, aloitin noin vuosi sitten kuntosalilla treenaamisen pt:n ohjauksessa, ajatuksena että ensin opettelen liikkumaan. Siellä käyn säännöllisesti ja nyt aloitin kahvakuulan, aion kokeilla muitakin tunteja kun mulla on salijäsenyys niin kannattaahan sitä käyttää.
Nyt vuoden vaihteen jälkeen olen alkanut katsoa syömisiä, herkkuja vähemmän jne.
Eli hidasta tää on mutta pirun palkitsevaa.
Niin ja lihakseen on läskiä vaihtunut, eli senttejä hävinnyt kivasti.

[QUOTE="vieras";27988041]Hienoa, että olet löytänyt oikean ruokavalion!

Itse syön normaalisti ja kevyesti muuten, mutta herkut on mun paheet... :( Eli kun jätän ne pois ja alan liikkua, niin paino tippuu normaaliin ihan saletisti. Enkä malta odottaa, että tämä raskaus loppuu ja voin vihdoin palata normaalipainoon, 4 vuoden ylipainon jälkeen.[/QUOTE]

Minä syön herkkuja joka ikinen päivä, enkä muutenkaan mitenkään kevyesti mielestäni, mutta painoasiat ovat silti kohtalaisen hyvin hallinassa. Nyt olisi kuitenkin tarkoitus pudottaa 5 kg kotiäitiyden aikana kertyneitä kiloja ja 2,2 kg on jo lähtenytkin jouluaatosta laskien, joten kohta olenkin varmaan jo tavoitteessa:) Minä tykkään syödä herkkuja, enkä meinaa koskaan kieltään sitä iloa itseltäni. Tärkeää siinä on se, että määrät ovat kohtuullisia eli mitä kaloripitoisempaa ruokaa syö, sitä vähemmän sitä ottaa. Joskus tulee ylilyöntejä, mutta tuotakin voi opetella. Kun nuorempana vedin kokonaisen suklaalevyn tai puolikkaan, niin nykyään ostan laadukkaampaa ja tummempaa suklaata ja otan sitä pari palaa kerrallaan. Jos tekee vaaleaa suklaata mieli, niin sitten sitä, mutta ei paljoa. Irtokarkkeja otan jonkun 10 kpl puolikkaan pussin sijaan. Kaikki hyvä maistuu paljon paremmalta, kun ei sitä ei syö niin paljon, että tulee paha olo! Viikonlopun herkkuihin kuului tällä kertaa Leonidaksen Sacher-kakku. Ostin yhden palan kotiin ja söin toisen puolen lauantaina, toisen sunnuntaina ja niistä puolikkaistakin nappasi lapsi vielä yhdet lusikalliset ja siinä oli silti aivan riittävästi herkkua minulle:) Jos poikkeamme miehen kanssa pizzeriaan tai käymme noutamassa, voimme ottaa pizzan puoliksi. Alle kun syö salaattia, niin kyllä siinä nälkä lähtee. Samoin kahvilassa puolitamme leivoksia eli vaihdamme lautasta. Tuohon tarvitaan kyllä yhteistyöhaluinen mies, mutta ainakin minun miehelläni kyse on samasta asiasta kuin minulla eli tärkeintä on saada maistaa jotain ihanan näköistä leivonnaista, ei saada lappaa sitä mahaansa ähkyyn saakka. Jos on nälkä, otamme molemmat vaikka sämpylän ja kahvin seuraksi puolikkaan leivonnaisen.

Kaikille herkut eivät varmaan ole yhtä tärkeitä, mutta minulle ne ovat yksi elämän suurimmista iloista. Sen vaan halusin kertoa, että herkuttelijakin voi olla normaalipainoinen. Minä en edes urheile sen kummemmin, hyötykävelyä tulee n. tunnin verran päivässä ja yritän päästä kerran viikossa jumppaan että toimistotyön rasittamat lihakset vähän palautuvat, mutta monesti sekin jää väliin.

Täällä kans kohtalotoveri. oon ollu jos jonkinlaisella ihmedieetillä, nutrannu, karpannu jne mut aina on painonpuditus epäonnistunu. vuoden alussa joku napsahti oikealle paikalleen, päätin että nyt kilot lähtee vaikka menis vuosi. kuukaudessa on hävinnyt 7kg! Ihan mahtavaa, viimeinki tämä onnistuu :) vielä 30kg jäljellä, enkä aio luovuttaa :)

Yhteistyössä